واکسن خشک و بدون سوزن وارد بازار می گردد

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، شرکت فناوری زیستی Vaxxas یک واحد تولیدی بزرگ نو و مقرهای کسب و کار در بریزبن استرالیا افتتاح نموده است. پس از یک دهه تحقیق و توسعه، اکنون واکسن بدون سوزن در یک قدمی تجاری سازی قرار گرفته است. این در حالی است که شرکت فناوری زیستی Vaxxas یک واحد تولیدی بزرگ نو و مقرهای کسب و کار در بریزبن استرالیا افتتاح نموده است.

واکسن خشک و بدون سوزن وارد بازار می گردد

واحد بیومدیکال Vaxxas یک انبار 5500 مترمربعی در مرکز استان کویینزلند را در برگرفته تا فراوری وصله های میکرو پرتراکم (HD-MAP) برای آزمایش های مرحله آخر را ارتقا دهد. بعلاوه پیش بینی می گردد نخستین محصولات تجاری بین 3 تا 5 سال دیگر وارد بازار شوند.

پیش بینی می گردد این واحد پس از عملیاتی شدن، سالانه میلیون ها وصله واکسن فراوری کند. این شرکت در سال 2011 تاسیس شد و با استفاده از فناوری پیشرفته به وسیله محققان دانشگاه کویینزلند طرح ریزسوزن های انتقال خشک- را ادامه دادند که در دهه گذشته دستاورد مهمی به حساب می آمد.

روی وصله مذکور هزاران برجستگی کوچک وجود داشت که با واکسن خشک پوشیده شده و هنگامیکه آنها با پوست فرد تماس می یابد، به طور موثر دارو را به سلول های ایمنی منتقل می نماید.

این راه حلی ایده آل برای افرادی است که از سوزن می ترسند. از سوی دیگر از آنجا که واکسن خشک است، نیازی به نگهداری آن در دمای اندک مانند واکسن های معمولی وجود ندارد و از لحاظ لوجستیکی مسائل حمل ونقل را نخواهد داشت.

از آنجا که وصله را می توان به پوست فرد فشار داد، دیگر نیازی به کارمندان آموزش دیده برای تزریق واکسن وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2217

به "واکسن خشک و بدون سوزن وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن خشک و بدون سوزن وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید