موگرینی: برجام توافقی چندملیتی است که باید حفظ گردد

به گزارش لوکو، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: برجام توافقی چندملیتی است که ذیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درج شده و باید حفظ گردد.

موگرینی: برجام توافقی چندملیتی است که باید حفظ گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی از لزوم حفظ توافق هسته ای ایران سخن گفت.

موگرینی در این باره گفت: توافق هسته ای با ایران نباید قربانی هرگونه کوشش آمریکا برای ایجاد یک توافق جدید و امنیتی با تهران گردد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در ادامه گفت: برجام توافقی چندملیتی است که با هدف مهار اهداف جاه طلبانه هسته ای ایران ذیل قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درج شده که باید حفظ گردد.

موگرینی همچنین گفت: اگر کار دیگری برای احترام به توافق هسته ای انجام گردد، ما همواره از آن حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

پیش از این محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی تأکید نموده بود: آمریکا باید به توافق هسته ای 2015 احترام بگذارد و تروریسم مالی علیه مردم ایران را سرانجام دهد، اگر خواهان مذاکره و مصاحبه است.

ظریف در ادامه توضیح داد: ایالات متحده در حال جنگ مالی علیه مردم ایران است و ما نمی توانیم با آمریکا تعامل داشته باشیم آن هم تا زمانی که ایالات متحده تحمیل جنگ و تروریسم مالی علیه مردم ایران را متوقف نکند.

وی اضافه نمود: بنابراین اگر آنها خواهان مذاکره و مصاحبه هستند، باید به توافق هسته ای احترام بگذارند. ایران خواهان نشست و دیدار با مقام های آمریکایی آن هم به خاطر برپایی صرف یک نشست نیست. ما خواهان دیدار و مصاحبه هستیم به شرطی که نتیجه ای به همراه داشته باشد.

ترامپ اخیراً مدعی شده است که خواهان دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است. روحانی نیز تأکید نموده است که تا زمانی که آمریکا تحریم ها را لغو نکند، تهران حاضر به مصاحبه نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 315

به "موگرینی: برجام توافقی چندملیتی است که باید حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی: برجام توافقی چندملیتی است که باید حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید