مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است

به گزارش لوکو، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در مورد آبله میمونی، تا کنون مورد مشکوک و خاصی نداشته ایم و شبکه بهداشتی کشور هر مورد مشکوکی را آنالیز می نماید.

مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است

به گزارش وبدا، پدرام پاک آیبن اضافه نمود: آبله میمونی، یک بیماری ویروسی و از دسته ویروس آبله انسانی است. در حال حاضر 15 کشور جهان موارد مشکوک این بیماری را گزارش نموده اند. در این 15 کشور، 197 مورد مشکوک گزارش شده و 108 مورد تشخیص قطعی در جهان داده شده است.

وی با بیان این که فعلا مسئله ای در مورد این بیماری در کشور وجود ندارد، اضافه نمود: وزارت بهداشت، افراد مشکوک را آنالیز می نماید تا از عدم ابتلای آن ها به آبله میمونی اطمینان حاصل کند. بعلاوه درباره پیشگیری و درمان این بیماری، متن هدایت تدوین شده که در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با بیان این که سرایت پذیری این بیماری چندان بالا نیست، توضیح داد: این بیماری به وسیله تماس با حیوان آلوده، تماس با جسد و یا خوردن گوشت آن و گازگرفتگی یا خراش پوست به وسیله حیوان آلوده و بعلاوه به وسیله قطرات تنفسی انسان مبتلا، عطسه یا سرفه او منتقل می گردد.

پاک آیبن در انتها گفت: از آنجا که سرایت پذیری این بیماری بالا نیست، تصور نمی گردد کار به همه گیری بالا بکشد و جای نگرانی نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 14 تیر 1401 بروزرسانی: 14 تیر 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2040

به "مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مورد مشکوکی از ابتلا به آبله میمونی در کشور مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید