ببینید خانه شما در زمان دایناسور ها کجا بوده است

به گزارش لوکو، یک نقشه تعاملی باورنکردنی به ما این امکان را می دهد که در زمان به عقب سفر کنیم تا متوجه شویم کشور ها و محل زندگی مان در زمان های قدیم و زمانی که دایناسور ها و تی. رکس ها در آن وجود داشتند دقیقا چه شکلی بوده اند.

ببینید خانه شما در زمان دایناسور ها کجا بوده است

به گزارش روزیاتو، Ancient Earth Globe (کره زمین باستان) که یک کره مجازی است که زمین در گذشته های دور را با قاره ها و اقیانوس هایش به تصویر می کشد و نشان می دهد که در طول 750 میلیون سال از تاریخ سیاره ما، چگونه قاره ها شکافته و اصلاح شده اند و اقیانوس ها پیشرفت و عقب نشینی نموده اند.

این کره مجازی بعلاوه دارای طیف وسیعی از ابزار ها است که کشف بیشتر در خصوص زمین را آسان می نماید، مانند محل زندگی اولین خزندگان یا زمانی که اولین گل شکوفا شد.

به گفته ایان وبستر، مهندس سابق گوگل، این نقشه با استفاده از تحقیقات دانشگاه آریزونا شمالی ساخته شده است و نشان می دهد که انسان ها در تاریخ تن ها یک نقطه جزئی هستند.

این وب سایت به شما امکان می دهد از انقراض دایناسور ها تا ظهور اولین انسان نما ها را مشاهده کنید. شما این کار را با وارد کردن مکان خود در نقشه انجام می دهید، که سپس آن را به مدل های تکتونیکی صفحه متصل می نماید و به کاربران اجازه می دهد تا ببینند کشور ها در صد ها میلیون سال پیش در کجا قرار داشتند.

به عنوان مثال، می توانید ببینید که در زمان دایناسورها، انگلستان، ایالات متحده، اروپا، آفریقا، استرالیا، روسیه، هند، چین و ایران در کجا قرار داشتند.

این شامل دوره تریاس اولیه یعنی 240 میلیون سال پیش تا دوره ژوراسیک، 170 میلیون سال پیش، و دوره کرتاسه در 90 و 105 میلیون سال پیش است.

در این زمان، آفریقا اقیانوس بزرگی داشت که به سمت لبه شمال شرقی خود می رفت، در حالی که استرالیا و قطب جنوب تقریبا با هم مماس بودند.

این نقشه بعلاوه نشان می دهد که 66 میلیون سال پیش، وقتی دایناسور ها به وسیله یک سیارک بزرگ از بین رفتند، زمین چگونه بود.

هنگام جستجوی مکان ها، این کره مجازی قابل چرخش سه بعدی نشان می دهد که آن منطقه میلیون ها سال پیش در کجای زمین قرار داشته است. حتی نشان می دهد که کدام دایناسور ها در نزدیکی منطقه ای که جستجو می کنید زندگی می کردند.

به عنوان مثال، Eustreptospondylus گوشتخواری بود که در دوره ژوراسیک در جایی که انگلستان کنونی قرار گرفته است زندگی می کرد. گونه دیگری از دایناسور ها به نام Neovenator نیز در جایی که اکنون انگلستان و فرانسه نامیده می شود زندگی می کرد.

آقای وبستر می گوید که این نقشه تعاملی را به عنوان یک ابزار آموزشی مفید برای نسل های جوان تر ایجاد نموده است. این مهندس نرم افزار اضافه کرد: تصمیم گرفتم این نقشه را بسازم، زیرا فکر می کنم تاریخ باستان و زمین شناسی بسیار مجذوب نماینده است. تصور اینکه زمین قبلا چه شکلی بوده می تواند سخت باشد. قرار دادن این دانش در قالبی که همه ما به آن عادت نموده ایم - یک کره تعاملی - راه طولانی را به سمت ایجاد یک ابزار آموزشی برای تاریخ زمین شناسی ارائه می نماید.

وبستر این نقشه را به عنوان یک وب اپلیکیشن ساخت که در بالای نقشه دیگری قرار می گیرد که مدل های زمین شناسی ایجاد شده به وسیله کریستوفر اسکاتز، زمین شناس و دیرینه شناس را به تصویر می کشد. این مدل ها توسعه تکتونیکی صفحه ای را توصیف می نمایند که قدمت آن به 750 میلیون سال پیش بازمی شود، یعنی زمانی که جلبک های سبز برای اولین بار در اقیانوس های زمین تکامل یافتند.

بعلاوه می توانید جستجو کنید که سیاره ما در زمان پیدایش اولین پوسته ها، صخره های مرجانی، مهره داران، گیاهان و حیوانات خشکی، حشرات و خزندگان چگونه به نظر می رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 12 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2195

به "ببینید خانه شما در زمان دایناسور ها کجا بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید خانه شما در زمان دایناسور ها کجا بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید