مقاله: طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل

به گزارش لوکو، ابتدا گوشت شسته شده و خشک شده را به قطعات مکعبی خرد کنید. ضخامت هر تکه 2 تا سه سانتی متر باشد کافی است. سعی کنید تکه های گوشت هم اندازه باشند تا هنگام پخت یکدست و یکنواخت بپزند. پیازها را نگینی خرد کنید و به همراه ماست، سس مایونز، آب لیموترش، فلفل سیاه و روغن زیتون مخلوط کنید. تکه های گوشت را در این ترکیب بخوابانید. برای ترد شدن کباب چنجه باید گوشت در این ترکیب به مدت 8 تا ده ساعت بماند (اگر از گوشت گوساله یا شتر استفاده می کنید بهتر است ساعات بیشتری به گوشت استراحت بدهید). درب ظرف را ببندید و در یخچال نگه دارید تا مواد خوب به خورد هم بروند. هر چه گوشت بیشتر در مواد بماند کباب چنجه ترد و آبدارتری خواهید داشت.

مقاله: طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل

برای درست کردن کباب چنجه به گوشت فیله یا ران گوسفند احتیاج دارید. اما برخی هم برای درست کردن کباب چنجه از فیله گوساله و شتر هم استفاده می نمایند که آن هم یک چنجه خوشمزه و لذیذ است.

هنگام کباب کردن گوشت، پیازها را از تکه های گوشت جدا کنید و گوشت را به سیخ بکشید. لابه لای تکه های گوشت تکه های دنبه، پیاز، فلفل سبز و فلفل دلمه ای یا هر سبزی دیگری که دوست دارید، بگذارید. فاصله تکه های گوشت و دنبه و سایر مواد از هم باید یک بند انگشت باشد تا گوشت ها خوب بپزیند و کباب شوند. برای این که کباب چنجه شما آبدار گردد و نسوزد کباب چنجه را روی شعله ملایم کباب کنید و چند بار سیخ کباب را زیر و رو کنید. چنجه را آبدار و مغز پخت از روی منقل بردارید.

وقتی گوشت چنجه نیم پز شد و حین پخت نمک را بهکباب اضافه کنید تا گوشت سفت نگردد.

بعضی ها ترجیح می دهند دو روز کامل گوشت را درمواد بخوابانند تا حسابی ترد گردد.

منبع مقاله: طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل

انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1794

به "مقاله: طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرز تهیه کباب چنجه ترد و آبدار رستورانی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید