طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی با طعمی فوق العاده

به گزارش لوکو، اگر عاشق غذا های طعم دار باشید، احتمالا از پاستا گرفته تا گوشت گریل شده و سیب زمینی کبابی را با سس سرو می کنید؛ اگر هم طعم ها و مزه ها را به شیوه حرفه ای ها احساس کنید، احتمالا هر یک از این خوراکی ها را با یک سس خاص آماده می کنید. ما در این مطلب طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی را به شما آموزش می دهیم. سسی که به گوشت استیکی، دنده کباب یا حتی ماهی و مرغ، طعمی فوق العاده می دهد و حتی می توانید به شیوه یونانی ها، آن را قبل از سرو با غذای دلخواهتان ترکیب کنید و مثل یک خوراک در ظرف دلخواه بکشید.

طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی با طعمی فوق العاده

مواد لازم

گوجه فرنگی پوست کنده و خرد شده پنج عدد

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری

پیاز ساطوری یک عدد

سیر کوبیده دو حبه

جعفری یا گشنیز ساطوری سه قاشق غذاخوری

آویشن و مرزه خشک یک قاشق چای خوری

روغن زیتون سه قاشق غذاخوری

زیره ساییده به مقدار لازم

فلفل سیاه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی

سوئدی ها میت با را با سس مخصوص آماده می نمایند، مجارستانی ها سس پاپریکا را به غذاهایشان اضافه می نمایند، مکزیکی ها عاشق سس تند و آتشین هستند و یونانی ها هم غذاهایشان را با یک سس گوجه فرنگی مخصوص سرو می نمایند. برای تهیه این سس، ابتدا روغن را در یک تابه روی آتش ملایم داغ کنهید و پیاز را در آن تفت دهید تا بلوری گردد. سپس سیر له شده را اضافه کنید و یکی دو چرخ بدهید تا رنگ بگیرد و عطر سیر در آشپزخانه بپیچد.

گوجه فرنگی، رب گوجه، جعفری و آویشن و مرزه را با یک پیمانه آب به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و بچرخانید. یادتان نرود که برای تهیه این سس از آویشن و مرزه خشک استفاده می کنید و قبل از اضافه کردن آن ها به مواد دیگر، باید این سبزیجات خشک را کف مال کنید.

در تابه را ببندید و حدود 20 دقیقه به مواد برای یکدست شدن فرصت دهید. شعله را جوری تنظیم کنید که مواد سس آرام آرام بجوشند. سپس ادویه، نمک و فلفل را اضافه کنید و 20 دقیقه دیگر به مواد برای پختن فرصت دهید. اگر در جریان پخت، سس بیش از اندازه کم آب یا خشک شد، نصف استکان آب به آن اضافه کنید تا ته نگیرد.

نکته

این سس را تا حدود یک هفته می توانید در میسن جار در یخچال نگه دارید. اما بهتر است به جای سرد مصرف کردنش، قبل از هر بار مصرف مقداری از آن را در یک تابه کوچک داغ کنید و اگر لازم بود، یکی دو قاشق آب به آن اضافه کنید تا رقیق تر گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1148

به "طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی با طعمی فوق العاده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سس گوجه فرنگی یونانی با طعمی فوق العاده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید