لیزرتراپی؛ درمان مکمل استئوارتریت زانو

به گزارش لوکو، استئوارتریت یکی از شایع ترین بیماری های پیش رونده است و تا جایی که غضروف ممکن است از بین برود، ادامه خواهد داشت. در تمام مفاصل بدن امکان بروز این بیماری وجود دارد که از میان آنها مفصل زانو یکی از شایع ترین مفاصل درگیر است. آشکارترین علامت این بیماری احساس درد در مفاصل است.

لیزرتراپی؛ درمان مکمل استئوارتریت زانو

استئوارتریت بیشتر در دوران میانسالی و سالمندی شایع بوده که در این افراد درد مزمن و ناتوانی ایجاد می نماید.

شیوع استئوارتریت زانو در ایران حدود 15 تا20 درصد گزارش شده است. این بیماران درد همراه با کاهش دامنه حرکت در مفصل زانو دارند. هوای سرد، استرس و فعالیت بیش از حد می تواند درد ناشی از بیماری را افزایش دهد.

پیشگیری از پیشرفت آسیب با تشخیص زودهنگام و کم کردن وزن اضافه، فعالیت های فیزیکی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و ورزش در آب است . همچنین درمان آن شامل درمان های غیردارویی ، دارویی و جراحی است.

براساس توصیه پزشکان بهتر است روش های غیردارویی خط اول درمان باشد. در ده سال گذشته روش های درمان مکمل غیردارویی مانند طب سوزنی، الکتروتراپی و لیزرتراپی به صورت مکمل برای این بیماران به کار می رود.

لیزرتراپی کم توان، استفاده از نور لیزر با شدت پایین است و یک روش درمانی مکمل و غیردارویی و غیرتهاجمی است. با استفاده از تکنیک صحیح لیزرتراپی، درد در بیماران استئوارتریت زانو کاهش می یابد.

پس از یک دوره درمان (حدود 10 تا 15 جلسه لیزرتراپی) بیمار احتیاج به درمان نگهدارنده یک جلسه در هر ماه به مدت شش ماه دارد. با مدیریت بیماری شامل کم کردن درد مفصل زانو، بهبود عملکرد مفصل زانو و بهبود کیفیت زندگی به این بیماران یاری می گردد.

لیزر اکوپانکچر از جمله روش های لیزرتراپی در درد است و امروزه به طور وسیع در دنیا برای از بین بردن درد در بیماری های عضلانی اسکلتی.

شانه، مچ دست، لگن، زانو و کمر به کار می رود. تحریک نقاط طب سوزنی سنتی با تابش نور لیزر با شدت پایین، یکی از روش های مداخله مکمل و غیر دارویی در استئوارتریت زانو است. برای پاسخ دهی مناسب در روش های غیردارویی میزان دوز لیزر و تکنیک صحیح لیزرتراپی اهمیت دارد .

دکتر آریستا شجاع الدین - لیزرتراپیست / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 981

به "لیزرتراپی؛ درمان مکمل استئوارتریت زانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزرتراپی؛ درمان مکمل استئوارتریت زانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید