راهنمای سفر به بالی

به گزارش لوکو، بالی، جزیره ای کوچک از بزرگترین مجمع الجزایر جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره زیبا بین اقیانوس های آرام و هند واقع شده است. بالی با داشتن سواحل رویایی و زیبا، صخره های مرجانی، چشم انداز ها و طبیعت فوق العاده، معابد و … به یکی از محبوب ترین جزیره های گردشگری در اندونزی به شمار می رود. سالانه گردشگران و مسافرین بسیاری برای لذت بردن از سواحل نیلگون با شن های سفید، قایق سواری، غواصی، غذاهای سنتی و بسیاری تفریحات دیگر به این جزیره سفر می کنند. اگر شما نیز قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید با راهنمای سفر به بالی در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به بالی

خرید بلیط ارزان بالی

چرا باید به بالی سفر کرد؟

بالی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری در جنوب شرقی آسیا است. استقبال از بالی از سوی گردشگران سرتاسر جهان، دلایل متعددی دارد. باید گفت بالی برای هر نوع گردشگری با هر سلیقه ای، چیزی دارد. میزبانی گرم، فرهنگ غنی، چشم انداز ها فوق العاده همگی بالی را به یک مقصد محبوب برای هر گردشگری تبدیل می کند.

چه از عاشقان غذا و خوراکی باشید، چه در پی ماجراجویی باشید یا عاشق ساحل و دریا، بالی همه علایق شما را پاسخ می دهد. تنوع جاذبه های گردشگری بالی تا حدی است که می توانید هفته ها در این کشور بمانید و از تعطیلات لذت ببرید.

آب و هوای بالی

بالی با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در جنوب خط استوا، آب و هوایی گرم و استوایی دارد. به طور کلی جزیره بالی دو فصل مرطوب و خشک دارد، به همین علت تغییرات فصلی در آن بسیار کم اتفاق می افتد. بهار و اوایل پاییز هوا ملایم و بارش باران کمتر است. تابستان های بالی گرمای هوا زیاد نیست، ولی اندازه رطوبت زیاد آن می تواند آزاردهنده باشد، ولی با این حال اوج سفر گردشگران به این جزیره در این فصل است. زمستان ها در جزیره بالی دمای هوا معتدل و شب ها خنک می شود.

بهترین زمان سفر به بالی

بالی در نزدیکی خط استوا قرار گرفته، بنابراین دمای هوا در طول سال تقریبا ثابت است. با این حال، بالی دو فصل کاملا متفاوت یعنی فصل های خشک و بارانی دارد. حتی اگر آب و هوای بالی در تمام طول سال معتدل باشد، باز هم لازم است آب و هوا را برای زمان بارندگی ها بررسی کنید. در زمان هایی که بارش های موسمی در بالی اتفاق می افتد، باید بدانید خبری از آفتاب گرفتن نیست.

بهترین زمان سفر به بالی در فصل خشک است که از آوریل تا اکتبر (اردیبهشت تا مهر) را شامل می شود. در این ایام، هوا کاملا آفتابی و خشک است و جزیره در شلوغ ترین زمان خود به سر می برد.

داغ ترین ماه در بالی، ماه می (نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد) است که میانه دمای هوا 28 درجه سانتیگراد است و سردترین ماه در بالی، ژانویه (نیمه دی تا نیمه بهمن) است که میانه دمای هوا 26 درجه سانتیگراد است و اندازه بارندگی ها زیاد است.

اگر مسئله ای با طوفان ندارید، در فصل بارانی به بالی سفر کنید که قیمت بلیط هواپیما بالی و رزرو هتل هم به اندازه زیادی کاهش می یابد. در این ایام بارندگی ها گاهی چند ساعت طول می کشد، گرچه هوا هنوز گرم و مرطوب است.

هزینه سفر به بالی

هزینه های سفر به بالی بستگی به این دارد که چطور سفر می کنید؛ می توانید سفری گران و لاکچری یا سفری ارزان و کم هزینه داشته باشید. با توجه به انتخاب شما، گزینه های متعددی با قیمت های مختلف برای رزرو هتل، غذا و … در اختیار دارید.

هزینه اقامت در بالی

اگر می خواهید کم هزینه سفر کنید، هتل ها، مهمانخانه ها و هاستل های ارزان بالی با هزینه 10 تا 20 دلار به ازای هر شب اقامت را انتخاب کنید. به راحتی می توانید رزرو آنلاین هتل های بالی را با بهترین قیمت انجام دهید، برخی از این هتل ها صبحانه نیز دارند. این هتل های ارزان معمولا از مرکز شهر فاصله دارند، اما می توانید یک اسکوتر اجاره کنید و نگرانی بابت رفت و آمد نداشته باشید.

رزرو بهترین هتل های بالی

قیمت هتل های لوکس بالی

اما اگر مسئله ای بابت هزینه ندارید، می توانید هتل های لوکس بالی را انتخاب کنید. البته در کل هزینه اقامت حتی در این گونه هتل ها هم خیلی بالا نیست و می توانید هتل هایی با هزینه 50 دلار آمریکا به ازای هر شب اقامت پیدا کنید.

هزینه غذا در بالی

در ادامه راهنمای سفر به بالی درباره قیمت غذا در رستوران های این جزیره بیشتر خواهیم گفت. قیمت غذا و نوشیدنی در بالی بستگی به تنوع غذا و نوشیدنی که سفارش می دهید و مکان آن دارد. شهرهای اولواتو و سمینیاک، رستوران های گرانی دارند. در منطقه ها دیگر مانند شمال بالی، اوبود و کانگو، غذاهای ارزانتری پیدا می کنید.

هزینه خورد و خوراک در رستوران های ارزان بالی حدود یک تا سه دلار به ازای هر وعده غذایی دریافت می شود. در رستوران های میانه، این مبلغ به 5 تا 10 دلار می رسد. اما در رستوران های لوکس بالی باید بین 14 تا 50 دلار برای یک وعده غذا هزینه کنید.

بهترین رستوران های بالی

  • Barbacoa Bali
  • Bambu
  • Nook
  • Locavore
  • Cut Catch Cusina
  • Kayaputi
  • Kubu

حمل و نقل در بالی

جزیره بالی وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی، اتوبوس، دوچرخه، موتورسیکلت و کرایه ماشین را برای راحتی تردد مسافران و گردشگران فراهم کرده که هزینه استفاده از آنها میانه و ارزان است. از آنجا که بالی جاهای زیادی برای تماشا دارد، شاید یکی از عمده هزینه های سفر شما، مربوط به حمل و نقل باشد. برای حمل و نقل در بالی، گزینه های متفاوتی پیش رو دارید که می توانید هر کدام که برایتان مناسبتر است، انتخاب کنید.

اجاره اسکوتر در بالی

ترافیک بالی بسیار سنگین است و گاهی تحمل ناپذیر می شود. به همین علت، موتورسیکلت در بالی بسیار رایج است و بومیان برای فرار از ترافیک از این وسیله استفاده می کنند. حتی با اجاره اسکوتر، علاوه بر اینکه در هزینه ها صرفه جویی می شود، می توانید به راحتی و سریعتر در شهر تردد کنید.

گرچه استفاده از اسکوتر ارزان و راحت است، اما یک چالش بزرگ نیز دارید؛ جاده های بالی پر از چاله هستند و اگر مراقب نباشید یا اسکوتر سواری بلد نباشید، دچار آسیب خواهید شد.

استخدام راننده

شما می توانید ماشین یا راننده اجاره کنید. این گزینه ایده آلی است، زیرا محلی ها با مسیرها و قوانین رانندگی کاملا آشنایی دارند.

مراکز خرید بالی

شاید نتوان بالی را به عنوان یک مقصد خرید معرفی کرد اما در سفر به این جزیره زیبا می توانید کالاهایی مانند هنر های دستی، لوازم آنتیک و عتیقه ها، حتی نقاشی های زیبا، جواهرات، کنده کاری روی چوب و سنگ، انواع نقاب های مجذوب کننده و حتی پارچه های رنگی را برای خرید انتخاب کنید. چندین مرکز خرید هم در بالی وجود دارند که اگر فرصت کردید می توانید سری به آنها بزنید. برخی از بهترین مراکز خرید بالی عبارتند از:

  • Beachwalk Mall
  • Discovery Shopping Mall
  • Lippo Mall Kuta
  • Level 21 Mall
  • Bali Collection
  • Mertanadi Art Market
  • Kuta Square
  • Mal Bali Galeria
  • Park 23

جاذبه های گردشگری بالی

یکی از بخش های مهم راهنمای سفر به جزیره بالی اندونزی معرفی جاذبه های گردشگری است. جاهای تماشای بالی بیشتر در طبیعت زیبا و منحصر به فرد این جزیره و هتل های لوکسی که با بهترین چشم انداز ساخته شده اند، خلاصه می شود. مزارع پلکانی برنج، کوه ها و جنگل ها از بهترین جاذبه های این جزیره معروف اندونزی هستند. اما تفریحات بالی را مانند پارک آبی، رفتن به سواحل، پارک پرندگان و… را نیز از دست ندهید.

مزارع پلکانی برنج

مزارع برنج تگالالانگ 20 دقیقه با شمال اوبود فاصله دارد و از زیباترین و پربازدیدترین منطقه ها گردشگری بالی است. این منطقه که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، شامل تراس های پلکانی و گسترده برنج است که از طریق یک سیستم آبیاری قدیمی اما پیشرفته نگهداری می شود. می توانید در این محوطه قدم بزنید، از طبیعت زیبای آن لذت ببرید و عکس بگیرید و کمی در کافه های روباز بنشینید و استراحت کنید.

کوه باتور

کوه باتور در جزیره زیبای بالی، مانند نگینی می درخشد و طبیعت و آرامش مسحورکننده ای دارد. در محوطه این کوه آتشفشانی، می توانید از دوچرخه سواری، پیاده روی و تماشای طبیعت لذت ببرید. تماشای طلوع خورشید پشت این کوه بسیار مجذوب کننده است. اگر از کوه بالا بروید، مه بالای کوه از باشکوه ترین چشم انداز های خواهد بود که تجربه می کنید.

پارک آبی واتربوم

اگر در پی پارک آبی بالی هستید، این پارک در منطقه کوتا (Kuta) برای همه اعضای خانواده از بزرگ و کوچک، مجذوب کننده و دوست داشتنی است. بچه ها می توانند در استخرهای آب شنا کنند، از سرسره های آبی و سواری های داخل آب و بسیاری تفریحات مجذوب کننده دیگر استفاده کنند.

پدر و مادرها هم می توانند از خدمات، مانیکور، پدیکور و اسپا در این مجموعه لذت ببرند. رستوران با غذاهای متنوع، فضای سبز با درختان بلند و باغ های استوایی، فضای مطبوع و دلپذیری در این پارک آبی ایجاد کرده است. اگر اهل اسکی روی آب و موج سواری هستید، می توانید در این پارک آبی آن را امتحان کنید.

ساحل کوتا

ساحل کوتا از سواحل شلوغ بالی است که دستفروشان زیادی هم در آن مشغول به فعالیت هستند. با این حال در این ساحل بالی می توانید با تفریحات مختلفی سرگرم می شوید. می توانید در کلاس های موج سواری شرکت کنید و تخته های موج سواری را همانجا از دستفروشان خریداری کنید. این ساحل، فضایی سرزنده و شاداب دارد و به جای فقط دراز کشیدن روی جایگاه ها، می توانید موج سواری و تفریحات دیگر را امتحان کنید.

جنگل میمون

این منطقه توریستی مانند یک باغ وحش است، اما در واقع جنگل میمون ها در بالی مکان است که بیش از 1000 گروه از انواع میمون های دم دراز در آن زندگی می کنند. این میمون ها برای هندوها مقدس هستند. در عین حال که شاید مجذوب کننده و بامزه باشند، اما این میمون ها می توانند دزدهای چیره دستی باشند، باید حواستان به کیف و جواهرات و خوراکی ها باشد. بازدید از جنگل میمون اوبود بالی را حتما در برنامه سفر خود به این جزیره قرار دهید.

پارک پرندگان

اگر طرفدار پرندگان هستید، حتما از پارک پرندگان بالی تماشا کنید. این یک منطقه وسیع حفاظت شده است که به هفت منطقه تقسیم شده و گونه های مختلفی از انواع پرندگان در آن وجود دارند. در اینجا پرندگانی از سرتاسر جهان از جمله آفریقای جنوبی، آمریکای جنوبی، برونئو، سوماترا، پاپوآ، جاوه و بالی زندگی می کنند. هنگام بازدید از این باغ و تماشای پرندگان عجیب و جالب، می توانید در نمایشگاه ها هم شرکت کنید، یک فیلم چهار بعدی از پرندگان ببینید و نمایش پرندگان را تماشا کنید.

معبد تیرتا امپول

تیرتا امپول یا چشمه مقدس، یک معبد آب مقدس محسوب می شود که بیش از هزار سال است که نزد بومیان اهمیت بسیاری دارد. این معبد شامل زیارتگاه، دروازه ها، حیاط ها و استخرهای تصفیه آب است که هندوهای بالی خود را در آن تعمید می دهند.

معبد لمپویانگ

این تصویر یکی از معروف ترین معابد بالی است که حتما تصاویر آن را دیده اید، شاید هم از نزدیک آن را تماشا کرده باشید! مجموعه هفت معبد مقدس با دروازه ای که به دروازه بهشت معروف است، از جاذبه های گردشگری معروف بالی است. از این دروازه، نمای بلدترین قله جزیره، یعنی کوه آگونگ قابل مشاهده است.

بازار هنر سوکاواتی

این یکی از ارزان ترین و خلوت ترین بازارهای بالی است که در جنوب جزیره قرار گرفته است. مجموعه ای از صنایع دستی بالی در این بازار به فروش می رسد، از نقاشی های زندگی روستایی مردم بالی تا مجسمه های چوبی را می توانید در این بازار پیدا کنید.

قصر تیرتا گانگا

به نظر می رسد سابقه این قصر به چند قرن می رسد، اما در واقع در سال 1946 از طریق خانواده سلطنتی کارانگنام (Karangasem) طراحی شده است. محوطه باغ این قصر پر از درختچه ها، مجسمه ها، گل ها، فواره ها و حوضچه های آب سنگی است.

بهترین منطقه ها بالی را بشناسید

در ادامه راهنمای سفر به بالی با منطقه ها مختلف این جزیره زیبا بیشتر آشنا شوید. اینکه در کدام منطقه بالی هتل رزرو کنید با توجه به هدف شما از سفر می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

سمینیاک | Seminyak

سمینیاک معروف ترین منطقه ساحلی و به تبع، شلوغ ترین است. منطقه ای پرجنب و جوش و مناسب خرید و غذا خوردن، با صدها هتل و ویلای لوکس و مجلل که می تواند گزینه خیلی خوبی برای اقامت در بالی باشد.

کانگو | Canggu

کانگو هم یک منطقه ساحلی با بوتیک ها و مغازه های فراوان است. بسیاری برای امتحان کردن طعم های تازه و غذاهای بین المللی به این منطقه می فرایند.

اوبود | Ubud

منطقه اوبود در بالی یکی از معروف ترین منطقه ها این جزیره است. این منطقه به سواحل، استودیوهای یوگا، کافه های گیاهخواری، فروشگاه ها، اسپا و بازار معروف است. حتما در سفر به بالی به اوبود بروید و از معابد تماشا کنید، پیاده روی کنید، از چشم انداز ها لذت ببرید و در کافه ها قهوه بنوشید.

اولواتو | Uluwatu

اگر اهل موج سواری باشید، حتما نام این منطقه را شنیده اید. این منطقه علاوه بر امواج خروشانش که برای موج سواری مناسب است، به خاطر وجود معبد هندو بر فراز صخره و چشم انداز ها چشم نواز، معروفیت زیادی دارد. سواحل این منطقه و رستوران هایش، از جاذبه فوق العاده ای برخوردار است.

نوسا دوا | Nusa Dua

بسیاری از استراحتگاه ها و هتل های لوکس بالی در این منطقه قرار گرفته اند.

نوسا لمبونگان | Nusa Lembongan

این از قدیمی ترین منطقه ها بالی است. با این حال، هتل های بسیار زیبایی دارد و برای موج سواری ایده آل محسوب می شود.

سفر به بالی را حتی برای یک بار تجربه کنید!

بالی پر از جاذبه های تاریخی و طبیعی و فرهنگی است. در سفر به بالی، همیشه جایی برای کشف کردن وجود دارد؛ از معابد تا آبشارها، پارک ها و سواحل تماشای آن هر بیننده ای را شگفت زده می کند. ما در این راهنمای سفر به بالی سعی کردیم اطلاعات کاملی درباره سفر به این جزیره پرطرفدار ارائه دهیم.

اگر در فصل بارانی به بالی سفر می کنید، حتما لباس گرم همراه داشته باشید و یادتان باشد که گرچه بیشتر مردم بالی مسلمان هستند، اما طرفداران هندو نیز در این جزیره زندگی می کنند که لازم است به اعتقادات و اماکن مقدس آنها احترام بگذارید. در سفر خود علاوه بر لذت تماشای طبیعت و سواحل، موج سواری، اسکوتر سواری، یوگا، خرید و تجربه مزه غذاهای تازه را از دست ندهید.

آیا تجربه سفر به بالی را دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

صبا پلاشانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2086

به "راهنمای سفر به بالی" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به بالی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید