مراکز تفریحی اردبیل ؛ عروس شهرهای ایران

به گزارش لوکو، اردبیل شهر اسرارآمیزی است که رازآلود بودن آن از تغییر نام آرتاویل به اردبیل، به معنای شهر مقدس و بازمانده های تاریخی آن از دل خاک معلوم است. شهر اردبیل در چند سال اخیر با توسعه توان گردشگری خود در حوزه مراکز تفریحی پیشرفت چشمگیری داشته و مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. مراکز تفریحی اردبیل به علت تفاوت زیاد با دیگر مراکز تفریحی کشور از نظر زیبایی و هیجان، درمیان گردشگران زبانزد است.

مراکز تفریحی اردبیل ؛ عروس شهرهای ایران

اگر قصد سفر به شهر زیبای اردبیل را دارید با خیال راحت به این شهر سفر کنید و مطمئن باشید در کنار ده ها جاذبه طبیعی و جهانگردی این شهر کهن، مراکز سرگرمیی اردبیل نیز یکی از دوست داشتنی ترین مکان ها برای شما خواهد شد و خاطره انگیزترین لحظات را برایتان رقم خواهد زد.

برای آشنایی بیشتر با مراکز سرگرمیی اردبیل و ویژگی های هر یک از این مکان ها با خبرنگاران همراه باشید:

پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق؛ تجربه هیجان انگیز پرواز در آسمان

شهر مشگین شهر در 90 کیلومتری مرکز استان اردبیل قرار گرفته است که یکی از پر ظرفیت ترین شهرها از نظر مراکز سرگرمیی و امکانات گردشگری است. یکی از مجذوب نماینده ترین مراکز سرگرمیی این شهر، وجود پل معلق در این شهر است که در سال 94 به بهره برداری رسید و با وجود نو پا بودن، بسیار مورد استقبال واقع شد. این پل با 325 متر طول، عرض دو متر و ارتفاع 80 متری از کف رودخانه خیاوچایی قرار گرفته است که یکی از مراکز سرگرمیی اردبیل حساب می گردد. این پل معلق با زیبایی خیره نماینده و هیجان زیادی که به گردشگران وارد می نماید، از پرهوادارترین مکان های سرگرمیی این شهر است.

پرواز گلایدرها

پرواز گلایدرها

نکته قابل توجه درباره این مرکز سرگرمیی، پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق است. یکی از مجذوب نماینده ترین امکانات سرگرمیی و مراکز سرگرمیی اردبیل، امکان پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق مشگین شهر است که هواداران زیادی را به سمت خودش می کشاند. اقلیم مشگین شهر برترین اقلیم برای این دست فعالیت های ورزشی است. پرواز با پاراگلایدر ورزشی مهیج و پرهوادار است که علاقه مندان برای تجربه آن می توانند در این منطقه به وسیله خلبان های کارکشته آموزش ببینند و از پرواز پاراگلایدرها بر روی پل معلق این شهر لذت ببرند.

پل معلق مشکین شهر | مراکز سرگرمیی اردبیل

در حال حاضر در کنار پل معلق سرگرمیاتی از جمله اسب سواری، شترسواری و اسکیت تدارک دیده شده است. یادتان باشد برترین زمان برای سفر به این منطقه و تجربه هیجان انگیز پرواز با پاراگلایدر، فصل تابستان است که آب و هوایی بسیار مطبوع و معتدل دارد. اگر به استان زیبای اردبیل سفر کردید حتما به مشگین شهر سر بزنید و از امکانات سرگرمیی آن بهره ببرید.

فندقلو و هیجان تله کابین در صخره ها

تله کابین فندقلو

یکی از مجذوب نماینده ترین مراکز سرگرمیی اردبیل، وجود جنگلی قدیمی و کهن در حد فاصل دو شهر تاریخی اردبیل و نمین است. این جنگل عمری به میزان کره زمین دارد و از مواریث کهن اردبیل به شمار میرود. جنگل فندقلو علاوه بر زیبایی طبیعی خود و وجود درختان بی شمار فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی، جاذبه های دیگری نیز دارد که گردشگران زیادی برای استفاده از آن به این جنگل تاریخی می فرایند.

یکی از شگفت انگیزترین مراکز سرگرمیی اردبیل، فندقلو و هیجان تله کابین در صخره ها است. در گردنه حیران و نزدیک پایگاه امداد و نجات هلال احمر تله کابین حیران دایر شده که زیبایی هایی گردنه را به طبیعت فندقلو پیوند می زند. تله کابین حیران به طول 1500 مار بر فراز فندقلو قرار گرفته است که زیبایی و مجذوب نمایندهیت این جتگل و درختان انبوه و زیبایش از بالا و منظره تله کابین دوچندان می گردد. فندقلو و هیجان تله کابین در کنار صخره ها یکی از پرمخاطب ترین مراکز سرگرمیی اردبیل است که آن را نسبت به دیگر مراکز سرگرمیی برجسته می نماید.

اگر عاشق طبیعت هستید و دوست دارید این جنگل بی نظیر و قدیمی را از بالا و داخل تله کابین ببینید، حتما به این منطقه سر بزنید.

آبگرم هی اردبیل؛ طبیب طبیعت

آبگرم های اردبیل یکی از معروف ترین جاذبه ها و مراکز سرگرمیی اردبیل هستند که هر روزه تعداد زیادی از گردشگران برای استفاده از آن ها و بهره مندی از خواص درمانی آبگرم های اردبیل به آنجا می فرایند. علاوه بر خواص درمانی، این آبگرم ها لحظات شاد و مفرحی را برای یک آب تنی دسته جمعی فراهم می نماید.

آبگرم های اردبیل

آبگرم های اردبیل در شهرهای سرعین، نیر، خلخال، مشگین شهر ،گیوی و اردبیل پراکنده اند. هر یک از این ها جزو مراکز سرگرمیی اردبیل هستند که مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می نمایند. سرعین، در 25 کیلومتری اردبیل یکی از مشهورترین شهرهایی است که هر ساله گردشگران برای استفاده از آبگر های آن به آنجا سفر می نمایند و از خواص درمانی و مفید آن بهره مند می گردد.

در شهر سرعین، علاوه بر آبگرم های مختلف، دو استخر آب سرد با آب گازدار قرار گرفته است که برای درمان سنگ کلیه بسیار مناسب است.نیر، شهری در 31 کیلومتری استان اردبیل است که یکی از پرخاصیت ترین آبگرم های اردبیل را درون خودش قرار داده و از مهم ترین مراکز سرگرمیی اردبیل به شمار میرود. بوشلی، از دیگر مکان های استان اردبیل است که چشمه های آبگرم را درون خوش جای داده و در 40 کیلومتری استان اردبیل واقع شده است.

بوشلی یکی از مهمترین مراکز سرگرمیی اردبیل است که دمای آبگرم آن 54 درجه سانتی گراد است و برای درمان انواع بیماری های پوستی، بیماری های مزمن زنان، بیماری های اعصاب و گوارشی و همچین دردهای رماتیسمی بسیار مفید است.

بسیاری از آبگرم های اردبیل نیز در دیگر شهرهای این استان از جمله مشگین شهر قرار گرفته است که هر یک با خواص درمانی متفاوت، پذیرای مسافران و گردشگران استان اردبیل هستند. اگر به این استان زیبا سفر می کنید، حتما یک بار چشمه های آبگرم شهرهای آن را امتحان کنید و آبگرم های اردبیل را در فهرست مراکز سرگرمیی اردبیل جای دهید.

پیست آلوارس؛ برف در دل تابستان

پیست آلوارس

پیست آلوارس

اگر از هواداران ورزش های زمستانی و اسکی سواری هستید، پیست آلوارس استان اردبیل، برترین گزینه برای شما خواهد بود. پیست آلوارس در روستای آلوارس و در 30 کیلومتری سرعین در کوه های سبلان قرار گرفته است که جزو هیجان انگیزترین مراکز سرگرمیی اردبیل به شمار میرود.

پیست آلوارس

این پیست، بزرگترین پیست اسکی کشور از نظر وسعت است و امکان انواع ورزش های زمستانی در آن فراهم است. بعلاوه پیست آلوارس مجهز به بالابر و تله سیژ است که علاقه مندان می توانند از آن ها استفاده نمایند.

به علت ارتفاع بسیار بالای پیست آلوارس، گاهی در فصل تابستان شاید بارش برف هستیم که همین امر، آن را به یکی از متفاوت ترین مراکز سرگرمیی اردبیل تبدیل می نماید. برای یک گردش بی نظیر خانوادگی و برف بازی در دل تابستان، حتما به پیست آلوارس سر بزنید.

دریاچه شورابیل و سرگرمیاتش؛ لذت یک گردش خاطره انگیز

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل

دریاچه شورابیل در میانه اردبیل، یکی از شناخته شده ترین مراکز سرگرمیی اردبیل است که علاوه بر زیبایی طبیعی این دریاچه، امکانات رفاهی و سرگرمیی زیادی در اطراف آن فراهم شده است. دریاچه شورابیل و سرگرمیاتش، یکی از غنی ترین مجموعه ها برای آسایش و سرگرمی گردشگران است که هواداران زیادی نیز دارد.

اطراف دریاچه شورابیل فضای سبز و محوطه بزرگی قرار گرفته است که برای اسکان گردشگران و برپا کردن چادر بسیار مناسب است. از امکانات مهمی که در اطراف دریاچه شورابیل وجود دارد، می توان به رستوران، پیست دوچرخه سواری و زمین بازی بچه ها اشاره نمود.

دریاچه شورابیل و سرگرمیاتش، بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و به یکی از منطقه ها مهم در میان مراکز سرگرمیی اردبیل قرار گرفته است. اگر به شهر زیبای اردبیل رفتید حتما از دریاچه شورابیل و سرگرمیات و امکانات رفاهی آن تماشا کنید.

شهربازی الماس شهر؛ تجربه چند دقیقه آدرنالین

شهربازی الماس شهر

شهربازی الماس شهر دومین شهربازی سرپوشیده اردبیل است که در مجتمع تجاری، خدماتی و سرگرمیی الماس شهر اردبیل قرار گرفته است. این شهربازی به انواع وسایل و تجهیزات بازی مدرن و با کیفیت بالا مجهز شده و بسیاری از دستگاه های بازی این شهربازی از کشورهای مختلف از جمله ژاپن و کره خریداری شده است.

دستگاه ماشین 2 دستگاه بسکتبال، هلی کوپتر طرح فانوس، فوتبال دستی، تکان دهنده، پیست ماشین شارژی، دربی هشت نفره پیست اسب سواری و سفینه 9 نفره از جمله این دستگاه ها است که با کیفیت بالا و هیجان بسیار زیاد زمان خوبی را برای سرگرمی و شادی گردشگران فراهم می نماید.

فضای داخلی شهربازی الماس شهر اردبیل بسیار مهیج و زیباست که با مساحتی در حدود 12 هزار متر مربع پذیرای مسافران است.

پیست کارتینگ حیران؛ لذت سرعت و رقابت در مراکز سرگرمیی اردبیل

منطقه حیران یکی از مجذوب نماینده ترین مراکز سرگرمیی است که در نزدیکی این استان قرار گرفته است و توان و ظرفیت بالای آن در حوزه جذب جهانگرد، باعث توجه بسیار زیاد گردشگران به این منطقه شده است. پیست کارتینگ حیران در دهکده جهانگردی حیران قرار گرفته است. طول پیست کارتینگ حیران به هزارمتر می رسد و با دارا بودن 50 کارتینگ برای بزرگسالان و نوجوانان، هواداران زیادی دارد.

خانواده ها می توانند به صورت دسته جمعی و همزمان به پیست کارتینگ حیران بفرایند و لحظات شاد و به یادماندنی را برای خودش رقم بزنند. این ورزش مهیج بسیار پرهوادار است و سرعت و رقابت در این بازی، به شادی و هیجان آن می افزاید. اگر اهل بازی های دسته جمعی و هیجان انگیز یا هوادار ورزش های نو هستید، از میان مراکز سرگرمیی اردبیل، پیست کارتینگ حیران را انتخاب کنید.

پیست کارتینگ حیران | مراکز سرگرمیی اردبیل

اگر استان اردبیل را برای سفر و گردش انتخاب می کنید، یادتان باشد که در فصول گرم تر سال به آنجا بروید تا هم سرما اذیتتان نکند و هم جاده برای سفر ایمن تر باشد. همینطور هواداران برف بازی و اسکی نگران نباشند، چرا که در فصل تابستان نیز در بعضی از قسمت های پیست اسکی برف می بارد!

آیا تا به حال استان زیبای اردبیل و جاذبه های بی نظیر طبیعی و سرگرمیی اش را دیده اید؟ کدام یک از مراکز سرگرمیی اردبیل را بیشتر دوست دارید؟ تجربیاتتان را درباره مراکز سرگرمیی اردبیل، ویژگی ها و ظرفیت های آن با دوستان خبرنگاران ی خود به اشتراک بگذارید و ان ها در انتخاب هر چه بهتر مراکز سرگرمیی هدایت کنید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2066

به "مراکز تفریحی اردبیل ؛ عروس شهرهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز تفریحی اردبیل ؛ عروس شهرهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید