فواید سیب زمینی برای رشد مو

به گزارش لوکو، سیب زمینی یک ماده غذای محبوب در سرتاسر دنیا است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. جدا از طعم و قابلیت تطبیق این خوراکی با انواع غذاها، خواص آن برای موها شگفت انگیز است. سیب زمینی سرشار از آهن، پتاسیم، فیبر، پروتئین و ویتامین است و به تقویت فولیکول های مو یاری می نماید. سیب زمینی در حل مسائل مختلف مو مانند خشکی، دو شاخه شدن یا موخوره، شوره سر و حتی شکستگی و ریزش مو مؤثر است. در ادامه بیشتر از فواید سیب زمینی برای رشد مو خواهیم گفت و با فرمول 6 ماسک خانگی سیب زمینی آشنا خواهیم شد.

فواید سیب زمینی برای رشد مو

فواید سیب زمینی برای مو

تمام قسمت های سیب زمینی، از پوست گرفته تا آب و پالپ آن می تواند برای مراقبت از مسائل مو مفید واقع گردد. آب سیب زمینی و پوست آن فواید بسیار مختلفی برای سلامت مو و پوست سر دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

1. پوست سر را تمیز نگه می دارد

با استفاده از آب سیب زمینی می توان به سادگی به تمیز کردن پوست سر و برطرف گرفتگی فولیکول های مو برای مقابله با مسائلی مانند شوره سر و ریزش مو پرداخت.

2. رشد سریع مو

آب و پوست سیب زمینی حاوی روی، نیاسین و آهن است که با تغذیه فولیکول های مو به رشد سریع مو یاری می نماید. برای رسیدن به نتیجه سریع تر باید هر روز از آب سیب زمینی برای رشد موهای خود بهره ببرید.

3. شوره سر را از بین می برد

سیب زمینی ماهیتی اسیدی دارد و از این رو به جلوگیری از شوره سر یاری می نماید. آب سیب زمینی می تواند برای پوست سر نیز مفید باشد.

مطلب پیشنهادی:لیفت صورت با نخ

4. نرم نماینده طبیعی

سیب زمینی با افزودن درخشندگی به ساقۀ مو، به عنوان یک حالت دهنده طبیعی عمل می نماید. جالب است بدانید استفاده از آب سیب زمینی برای نرم کردن مو یک آیین باستانی در بسیاری از تمدن ها بوده است.

تهیه آب سیب زمینی برای رشد مو در خانه و با استفاده از مواد ساده، بسیار آسان است. فقط کافی است یک سیب زمینی را پوست بگیرید و در مخلوط کن مخلوط کنید تا پوره یکدستی به دست آید. سپس آن را با یک پارچه صاف نموده و آب آن را در ظرفی بریزید. بعلاوه می توان از آب سیب زمینی به صورت ترکیبی با سایر مواد مانند تخم مرغ و عسل برای تهیه ماسک موها استفاده کرد.

5. تحریک گردش خون

وقتی آب سیب زمینی به آرامی روی پوست سر ماساژ داده گردد، گردش خون را تحریک و تقویت نموده و مو را از شر ناخالصی های فولیکول های مو خلاص می نماید. این مسئله باعث رشد سالم مو نیز می گردد.

6. آب سیب زمینی برای موهای خاکستری

می توان از آب سیب زمینی برای موهای خاکستری استفاده کرد. این ماده به بازگرداندن درخشش از دست رفته موها یاری می نماید و به رشد سریع و ضخیم شدن موهای نو یاری می نماید. می توان به راحتی ماسک های خانگی مختلفی را از آب و پوست سیب زمینی تهیه کرد. در بخش بعد به شرح چند ماسک موی خانگی با استفاده از سیب زمینی خواهیم پرداخت.

ماسک موی خانگی با سیب زمینی برای رشد مو

1. ماسک موی عسل و سیب زمینی

سیب زمینی درمان مناسبی برای موهای خشک و وز است. عسل و تخم مرغ استفاده شده در این ماسک به عنوان نرم نماینده های طبیعی، عالی عمل می نمایند و پوست سر را مرطوب می نمایند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی میانه
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی میانه را میکس نموده و آب آن را بگیرید.

سپس یک عدد زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید 40 تا 45 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. برای حصول برترین نتیجه، این فرایند را هر هفته تکرار کنید.

2. ماسک مو آب پیاز و سیب زمینی

هم آب سیب زمینی و هم آب پیاز به عنوان ضد عفونی نماینده برای مو و پوست سر عمل می نمایند و آن را از باکتری ها و قارچ هایی که باعث عفونت و شوره سر می شوند پاک می نمایند. ترکیب این دو با هم به عنوان معجون تقویت نماینده رشد مو، عمل می نمایند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی میانه
  • یک عدد پیاز میانه

طرز تهیه:

در یک میکسر، یک سیب زمینی میانه را میکس نموده و آب آن را بگیرید. سپس پیاز را خرد نموده و آب آن را نیز صاف کنید.

این دو را با هم مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید و به آرامی به مدت 10-15 دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید نیم ساعت دیگر روی پوست سر بماند و سپس با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید.

این فرایند را حداقل یک بار در ماه تکرار کنید.

3. ماسک موی آلوئه ورا و سیب زمینی

استفاده از پوست سیب زمینی برای مو می تواند واقعا مفید باشد. هم سیب زمینی و هم آلوئه ورا موها را مرطوب نموده و آنها را نرم و براق می نمایند. آلوئه ورا دارای خواص ضد میکروبی نیز هست که به سلامت پوست سر یاری می نماید.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • پوست یک سیب زمینی میانه
  • یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست های کوچک شده یک سیب زمینی میانه را بردارید و با یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.

مخلوط را روی تارهای مو و بعلاوه پوست سر بمالید و بگذارید 40 تا 45 دقیقه بماند. سپس موهای خود را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول برترین نتیجه این فرایند را هر هفته تکرار کنید.

4. ماسک مو با روغن و سیب زمینی برای موهای خاکستری

از پوست سیب زمینی برای سرزنده کردن موهای خاکستری بهره ببرید. سیب زمینی به عنوان براق نماینده طبیعی عمل می نماید و استفاده از پوست آن می تواند تمام موهای خاکستری را بپوشاند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • 2-3 پوست یک سیب زمینی
  • یک قاشق غذاخوری روغن مو دابور واتیکا آملا

طرز تهیه:

در یک کاسه، پوست های کوچک شده یک سیب زمینی میانه را به همراه یک قاشق غذاخوری روغن موی آملا با هم مخلوط کنید.

روی موهای خاکستری را از مخلوط بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای برترین نتیجه این فرایند را هر ماه تکرار کنید. این ماسک موی طبیعی به رشد موی سالم نیز یاری می نماید.

5. ماسک موی ماست و سیب زمینی

ماسک سیب زمینی و ماست به از بین بردن چربی اضافی مو یاری می نماید. ماست بعلاوه موها را از آلودگی ها پاک نموده و پوست سر را مرطوب می نماید. با استفاده از این ماسک می توان به موهایی زیبا، بدون مشکل، صاف و بلند دست یافت.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی میانه
  • یک قاشق غذاخوری ماست

طرز تهیه:

در یک کاسه یک سیب زمینی میانه را رنده نموده و آب آن را بگیرید.

سپس یک قاشق غذاخوری ماست را به آب اضافه نموده و به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و هر تار مو را به درستی بپوشانید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند.

با یک شامپوی ملایم بشویید و این فرایند را هر هفته تکرار کنید تا برترین نتیجه حاصل گردد.

6. ماسک موی آبلیمو و سیب زمینی

هم آب لیمو و هم آب سیب زمینی برای رشد مو بسیار خوب عمل می نمایند و بافت و رشد مو را تقویت می نمایند. هر دوی این مواد به پوشاندن موهای خاکستری یاری می نمایند و به آنها درخشندگی می بخشند.

مواد لازم برای تهیه این ماسک:

  • یک عدد سیب زمینی میانه
  • آب یک لیموترش

طرز تهیه:

در یک کاسه، آب یک سیب زمینی میانه را با مخلوط کردن در مخلوط کن یا رنده کردن آن بگیرید.

آب لیموی تازه گرفته شده را به آب سیب زمینی اضافه نموده و آنها را به درستی مخلوط کنید.

مخلوط را روی پوست سر و تارهای مو بمالید و بگذارید 1 تا 2 ساعت بماند. موها را با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید و برای حصول برترین نتیجه این فرایند را هر هفته تکرار کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با خواص سیب زمینی برای مو و فرمول انواع ماسک خانگی سیب زمینی آشنا شدیم. پیشنهاد می کنیم این ماسک های مفید را با مواد ساده و در دسترس تهیه کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع: آچاره
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2077

به "فواید سیب زمینی برای رشد مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید سیب زمینی برای رشد مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید