راهنمای سفر به تیچینو، سوئیس

به گزارش لوکو، سوئیس کشوری نسبتا کوچک محسوب می شود، با این وجود تقسیمات کشوری زیادی دارد که شامل 26 کانتون (استان) می شود. این کشور به خاطر قرار گرفتن در دامنه رشته کوه های آلپ و داشتن دریاچه های بی شمار معروفیت دارد. این شرایط تقریبا برای هر 26 کانتون آن صدق می کند. کانتون تیچینو که در بخش جنوبی این کشور قرار گرفته است نیز از این قاعده مستثنی نیست.

راهنمای سفر به تیچینو، سوئیس

تور سوئیس

اطلاعات ضروری

زبان رسمی

ایتالیایی

واحد پول

فرانک سوئیس

نوع برق شهری

230 ولت، 50 هرتز و دوشاخه های برق نوع J و C

شماره های اضطراری

پیش شماره کشور =41+

پلیس، آتشنشانی، اورژانس =112

جهت رانندگی

راست

فرودگاه بین المللی

(Zurich International Airport (ZRH

(Bern Airport (BRN

(Genève Aéroport (GVA

(Lugano Airport (LUG

شرایط آب و هوایی

کشور سوئیس به خاطر داشتن آب و هوای آلپی معروفیت دارد. کانتون تیچینو با وجود اینکه ویژگی های آب و هوایی منطقه آلپ را حفظ کرده، اما از بقیه منطقه ها سوئیس ملایم تر است. در این کانتون می توانید از روزهای آفتابی بیشتری لذت ببرید و به طور کلی با آب و هوای گرم تری روبرو هستیم.

در سوئیس آلمانی زبان، به منطقه تیچینو Sonnenstube، به معنای ایوان خورشید می گویند. دلیل این نامگذاری این است که کانتون تیچینو هرساله بیش از 2300 ساعت نور خورشید (در مقایسه با 1700 ساعت در زوریخ) دریافت می کند.

هزینه های مرسوم

هزینه اقامت

کانتون تیچینو از نظر هتلداری در جایگاه خوبی واقع شده است و می توان انواع هتل از تک ستاره تا هتل های لوکس و مجلل را در آن پیدا کرد. میانگین قیمت انواع هتل بر اساس تعداد ستاره و کیفیت به توضیح زیر است:

1 ستاره 468,000 تا 478,000 تومان

2 ستاره 255,000 تا 634,000 تومان

3 ستاره 343,000 تا 1,515,000 تومان

4 ستاره 528,000 تا 2,694,000 تومان

5 ستاره 1,000,000 تا 2,870,000 تومان

نکته: همانطور که مشاهده می کنید در کمال تعجب، میانگین قیمت انواع هتل 1 ستاره از حداقل قیمت هتل های 2 ستاره بسیار بیشتر است. بنابراین بهتر است در انتخاب هتل مورد نظر دقت بیشتری به خرج دهید.

هزینه مواد خوراکی

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه مند باشید، می توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته تان را با پرداخت به ترتیب حدود 512,000 و 394,000 تومان تهیه کنید.

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت ها بر اساس اندازه کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می گردد. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت یک وعده غذا در رستوران های نیمه ارزان حدود 89,000 تومان هزینه دربر دارد. هر وعده مک دونالد نیز حدود 48,000 تومان می گردد.

هزینه حمل و نقل

بلیت تک سفره در سیستم حمل و نقل محلی 9300

بلیت یک ماهه 17500 تومان

تعرفه دربست تاکسی در این استان حدود 4600 تومان می گردد که به ازای هر یک کیلومتر 14900 تومان به آن اضافه می گردد. به طور کلی تاکسی در سوئیس گران است و توصیه می کنیم تا جایی که امکان دارد، از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس استفاده کنید.

جاذبه های تفریحی

مونته سان سالواتوره (Monte San Salvatore)

اگرچه ارتفاع این کوه تنها 912 متر است اما، مونته سان سالواتوره یکی از زیباترین و وسیع ترین چشم اندازهای تمام منطقه آلپ را ارایه می دهد. در تصاویر دریاچه لوگانو را می بینید که به طرز زیبایی با دامنه های شیب دار مملو از درختچه های مختلف پیوند خورده است.

به سمت دریاچه و شهرک ساحلی کنار کوه که نگاه کنید، تعداد زیادی قله در افق خواهید دید که به زیبایی این محیط می افزایند.

اگر دوست داشتید، می توانید به کوه مونته سان سالواتوره صعود کنید. با این وجود اغلب گردشگران ترجیح می دهند تا سوار بر تله کابین از دیدن چشم انداز ها دیدنی اطراف لذت ببرند.

تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو (Luganos Lakeside Parks and Promenade)

پارک های سرسبز بزرگ کنار دریاچه در انتهای شمالی لوگانو، مملو از درخت های گوناگون است که بر جای جای آن سایه افکنده اند.

بنابراین تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو مکانی عالی برای پیک نیک و تفریح به همراه خانواده محسوب می گردد. این خط ساحلی طولانی با پوششی از درختان مقدس و گیاهان گرراستای و همچنین مجسمه های مدرن پر شده است.

علاوه بر این ها تعدادی ساختمان قدیمی قرن هجدهمی هم ارزش تاریخی مناسبی به این ناحیه می دهد.

قلعه های بلینزونا (The Bellinzona Castles)

سه قلعه بلینزونا در فهرست آثار تحت نظارت میراث جهانی یونسکو قرار دارند. این مجموعه متشکل از سه قلعه به نام های کسل گراند، مونته بلو و ساسو کوربارو است. قدیمی ترین قلعه کسل گراند است که روی یک قله سنگی مشرف به یک دره و یک سری دیوار که از شهر قدیمی محافظت می کردند، واقع شده است.

ساسو کوربارو نیز مرتفع ترین قلعه از بین این سه بنا محسوب می گردد. قدمت این بناها به که از نظر استراتژیک اهمیت بسیاری داشتند، به قرون وسطی باز می گردد. اگر به بناهای تاریخی و معماری های قرون وسطایی علاقه مند هستید، به هیچ وجه بازدید از این قلعه ها را از دست ندهید.

سنتووالی (Centovalli)

سنتووالی (به معنای صد دره) نام یک دره و منطقه شهری در منطقه لوکارنو در کانتون تیچینوی کشور سوئیس است. یکی از دیدنی ترین راستاهای ریلی اروپا از این ناحیه عبور می کند.

در طول هزاران سال برف های ذوب شده در ارتفاعات آلپ باعث پدید آمدن رودخانه ها و دره های عمیق شده است که تعداد فراوانی از این دست نقاط در منطقه سنتووالی یافت می گردد.

حال به این دره ها، پوشش سرسبز گیاهی را هم اضافه کنید تا بدانید با چه مقصد زیبایی روبرو هستید. به طور کلی راستاهای ریلی کشور سوئیس معروفیتی جهانی دارند.

چشم انداز های که در طول این راستاها مشاهده خواهید کرد، به حدی دیدنی هستند که حتما باید دست کم برای یک بار آن را تجربه کنید.

شهر قدیمی لوگانو (Luganos Old Town)

شهر قدیمی لوگانو یا لوگنو از سه میدانی که تالار شهر را احاطه کرده اند، شروع به توسعه پیدا می کند. خیابان های این شهر با سنگفرش های قدیمی پوشیده شده است و به خوبی حال و هوای قرون گذشته را تداعی می کنند. کلیسای جامع لوگانو و کلیسای سن لورنزو از جمله جاذبه های این شهر محسوب می شوند.

شهر اصلی متعلق به دوران رومی ها است، اما در قرن های سیزدهم و چهاردهم میلادی شروع به توسعه کرد و در قرن های هفدهم و هجدهم به شدت دستخوش تغییر شد. خیابان های پرپیچ و خم این شهر قدیمی مکانی عالی برای قدم زدن و سفر در دل تاریخ و گذشته این شهر هستند.

کلیسای سانتا ماریا دگلی آنجیولی (Santa Maria degli Angioli)

کلیسای سانتا ماریا دگلی آنجیولی در واقع یک صومعه بود که بعدها به کلیسا تبدیل شد. این کلیسا روبروی دریاچه ای در انتهای شیک ترین خیابان خرید لوگانو واقع شده است.

درون کلیسا می توانیم یکی از تاثیرگذارترین گنجینه های هنری کانتون تیچینو را پیدا کنیم. این گنجینه ارزشمند یک دیوار بزرگ است که در قرن شانزدهم میلادی، از طریق برناردینو لویینی، نقاش معروف ایتالیایی اهل لومباردی طراحی شده است.

گاندریا (Gandria)

گاندریا روستایی در نزدیکی شهر لوگانو است که روی شیب های کوه مونته بری در ساحل شمالی دریاچه لوگانو واقع شده است. معماری پلکانی این روستا، پس زمینه کوه مونته بری و دریاچه لوگانو، چشم اندازهایی را خلق کرده اند که کمتر جایی می توان نمونه آن را پیدا کرد.

مرکز تاریخی محافظت شده در روستای گاندریا از طریق اتومبیل قابل دسترسی نیست، با این وجود همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند.

جاده ای موسوم به راستا زیتون که از میان درختان پرتعداد زیتون عبور می کند، یکی از بهترین راستاها برای دسترسی به این روستا است.

اگر به عکاسی و دیدن مکان های بسیار خاص علاقه مند هستید، به هیچ وجه بازدید از این مکان را از دست ندهید.

مونته بری (Monte Brè)

مونته بری کوهی کوچک در شرق شهر لوگانو است. این کوه که مشرف به خلیج لوگانو است، چشم اندازهای زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می دهد.

مسئولان شهری تعداد خط ریلی به سوی قله کوه تعبیه کرده اند که می توان با استفاده از آن ها به راحتی از آن بالا رفته و برخی از زیباترین چشم انداز ها کانتون تیچینو را از نظر بگذرانید.

مونته بری آفتاب گیرترین کوه تمام سوئیس محسوب می گردد که دلیل خوبی برای توضیح رشد فراوان رزهای کریسمس در این منطقه است.

توصیه ما این است که برای مدتی روی قله کوه توقف کرده و از دیدنی محیط اطراف هنگام میل کردن غذا در یکی از دو رستوران آن لذت ببرید. ارتفاع مونته بری تنها 925 متر است.

آزکونا (Ascona)

شهر آزکونا در بخش لوکارنو از استان تیچینوی کشور سوئییس واقع شده است. در طول زمان، شهر آزکونا از یک روستای کوچک ماهیگیری در کنار دریاچه مگیوری به یکی از پرطرفدارترین مقصدهای گردشگری سوئیس تبدیل شده است. زمستان های این شهر کوتاه بوده و اغلب روزهای آن آفتابی است.

متاسفانه حضور گسترده گردشگران باعث شده است تا برخی از بخش های روستا ظاهری مدرن به خود بگیرد، با این وجود هنوز هم می توان ترکیبی مجذوب کننده از معماری ایتالیایی و سوئیسی با تعدادی ساختمان قدیمی را در منطقه بندری آن مشاهده کرد.

منبع: کجارو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1927

به "راهنمای سفر به تیچینو، سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به تیچینو، سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید