عرق سوز شدن در گرما و درمان خانگی آن

به گزارش لوکو، عرق سوز شدن پوست بدن بر اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید به وجود نمی آید، بلکه زمانی ایجاد می گردد که گرمای بیش ازاندازه به بدن برسد و بدن با فراوری بسیار زیاد عرق، واکنش نشان دهد.

عرق سوز شدن در گرما و درمان خانگی آن

درمان خانگی عرق سوز شدن

  • ابتدا محل عرق سوز شده را باکمی شامپوی بچه و آب ولرم تمیز بشویید و سپس گیاه آلوئه ورا که اثر خنک نمایندگی و درمانی دارد روی آن بمالید.
  • قراردادن کیسه یخ به روی موضع عرق سوز شده نیز باعث خارج شدن پوست از حالت التهاب می گردد.
  • خمیری از جوش شیرین، آب و پودر بلغور جو دو سر تهیه کنید و روی موضع به آرامی بمالید. این عمل باعث ترمیم پوست می گردد.
  • هنگامی که پوست شما خشک است هرچند ساعت یک بار مقداری آرد ذرت روی پوست خود بریزید و ماساژ دهید.

روش های طبیعی برطرف بوی بد عرق

تابستان باعث تعریق بیشتر بدن می گردد و بیشتر مردم از بوی بد عرق خود و دیگران در عذاب هستند. البته علاوه بر گرما استرس، خستگی، اضافه وزن و مصرف بعضی مواد غذایی نیز باعث بد بو شدن عرق می گردد. توصیه می کنیم برای خلاص شدن از بوی بد بدن را ه های زیر را نیز امتحان کنید:

*جوش شیرین خاصیت ضدعفونی نمایندگی دارد و از رشد باکتری ها پیشگیری می نماید. در نتیجه برای مقابله با بوی بد عرق مفید است. می توان آن را به صورت پودری یا مخلوط با آب به بدنتان بمالید.

* سنگ زاج سفید از سولفات آلومینیوم و پتاسیم تشکیل شده و یک ماده ضد باکتری و ضد عرق طبیعی است. این سنگ مقرون به صرفه قیمت، با تنگ کردن منافذ پوستی در کنترل تعریق و کاهش بوی بدن مؤثر است. برای استفاده از آن کافی است سنگ را خیس نموده و به پوست زیر بغل بزنید.

* لیموترش نه تنها باعث خوش طعمی غذاها می گردد و ویتامین C زیادی به بدن می رساند، برای پوست و تنظیم تعریق نیز مؤثر عمل می نماید. آب نصف لیموترش را بگیرید و به زیر بغل های تمیز بمالید.

مرطوب نماینده ای خانگی برای پوست های خشک

ماسک خیار و شیر

خیار را پوست بگیرید و حلقه کنید، سپس شیر پرچربی که از یخچال بیرون آورده اید را در کاسه بریزید و حلقه های خیار را در آن قرار دهید. اجازه دهید حلقه ها برای 20 دقیقه در شیر استراحت نمایند. سپس آن ها را روی پوستتان بچینید و 20 دقیقه در حالت آرامش قرار بگیرید. وقتی خیارها را از روی صورتتان برداشتید، یک پنبه را به شیر آغشته کنید و روی صورتتان بمالید. سری دوم این ماسک هم باید 10 دقیقه روی صورتتان قرار بگیرد تا اثرش روی پوست باقی بماند.

خیار را که روی پوستتان بگذارید، در همان لحظه خنکی اش را احساس می کنید. این ماسک مقرون به صرفه و در دسترس، پوستی را که به علت تغییرات آب و هوایی خشک شده و به آب رسانی احتیاج دارد، آرام می نماید و طراوت ازدست رفته را به آن بازمی گرداند.

منبع: اُکالا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1865

به "عرق سوز شدن در گرما و درمان خانگی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرق سوز شدن در گرما و درمان خانگی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید