طرز تهیه پرالین بادام زمینی همراه ویدیو

به گزارش لوکو، گاهی برای درست کردن برخی از شیرینی ها یا دسرها به شیرینی های مکمل احتیاج داریم. این مکمل ها خودشان به طور مجزا به عنوان دسر مورد استفاده قرار می گیرند. پرالین جز همین دسته از دسرها است. در واقع پرالین ترکیبی از کارامل، خامه و انواع مغزهای روغنی مثل بادام، فندق و بادام زمینی است که به دو دسته آمریکایی و فرانسوی تقسیم می گردد. در این مقاله می خواهیم طرز تهیه پینات پرالین یا پرالین بادام زمینی را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پرالین بادام زمینی همراه ویدیو

مواد لازم برای تهیه پرالین بادام زمینی

  • نشاسته ذرت سه قاشق سوپ خوری
  • شیر کم چرب کاله خرید آنلاین 500 میلی لیتر
  • شکر 150 گرم
  • خامه صبحانه کاله خرید آنلاین یک بسته
  • کره بادام زمینی دو قاشق سوپ خوری
  • وانیل یک چهارم قاشق چای خوری
  • کره بادام زمینی 50 گرم

طرز تهیه پرالین بادام زمینی

مرحله اول

ابتدا داخل یک شیر جوش نشاسته ذرت را با همزن برقی در شیر حل کنید. شیر جوش را روی حرارت ملایم قرار دهید و آرام هم بزنید تا خوب ترکیب شده و گرم گردد. داخل یک تابه نچسب، شکر را روی حرارت قرار دهید تا ذوب شده و کاراملی گردد .

مرحله دوم

سه چهارم شکر کاراملی شده را به شیر جوش اضافه و مواد را روی حرارت ملایم با هم ترکیب کنید. سپس خامه را اضافه نموده و بعد از مخلوط کردن، کره بادام زمینی را اضافه کنید. وانیل را هم اضافه کنید. مواد را با هم خوب ترکیب کنید تا مایه صاف و یکدستی به دست آید. مایه را کنار بگذارید تا خنک گردد .

مرحله سوم

در این فاصله سینی فر را چرب کنید و بادام زمینی ها را روی سینی بریزید. مابقی شکر کاراملی شده را روی بادام زمینی ها بریزید و اجازه دهید تا خنک گردد. بعد از خنک شدن از طریق یک قاشق بادام زمینی ها را خرد کنید. یک بستنی خوری بردارید و ته آن بادام زمینی هایی که خرد کردید را بریزید. مایه دسر را اضافه کنید. مقداری خامه و یک تخته بادام زمینی روی خامه قرار دهید و دسر را به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید .

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2089

به "طرز تهیه پرالین بادام زمینی همراه ویدیو" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پرالین بادام زمینی همراه ویدیو" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پرالین بادام زمینی همراه ویدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید