دستور تهیه مربای چند میوه خوشمزه و راحت

به گزارش لوکو، مربا یکی از خوراکی هایی است که به راحتی در منزل می توانید با انواع میوه ها درست کنید و در وعده صبحانه یا عصرانه یا برای تزئین کیک و شیرینی و دسر از آن استفاده نمایید. مربای چند میوه هم با توجه به میوه هایی که در ترکیب آن استفاده می کنید می تواند طعم های نو و متفاوت و خوشمزه ای به سفره شما اضافه کند.

دستور تهیه مربای چند میوه خوشمزه و راحت

اگر سری به یخچالتان زدید و متوجه شدید تعدادی از میوه ها در حال پلاسیده شدن هستند، قبل از این که مجبور شوید میوه ها را دور بیندازید، می توانید همه را پوست بگیرید و رنده کنید و یک مربای چند میوه خوشمزه با آن ها آماده کنید.

مربای سیب، هویج، به

مواد لازم برای 8 نفر:

طرز تهیه

سیب، هویج و به را درشت رندده کنید و با 4 لیوان آب ولرم در قابلمه ای بزرگ بریزید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت میانه بپزید. شکر را اضافه کنید و هم بزنید و صبر کنید بجوشد و به قوام بیاید.

آبلیمو و هل را اضافه نموده و بعد از 2 دقیقه شعله را خاموش کنید. دم کنی روی قابلمه بگذارید و صبر کنید 12 ساعت مربا استراحت کند تا میوه ها کاملا به هم مزه بدهد و سپس در ظرف شیشه ای در یخچال نگهداری نمایید.

مربا چند میوه هویج و پرتقال

مواد لازم:

طرز تهیه

آب پرتقال را بگیرید و پوست پرتقال را خلالی خرد کنید. خلال پوست پرتقال را سه بار به مدت 5 دقیقه بجوشانید و در صورت احتیاج چند بار در آب سرد خیس نمایید و آبش را عوض کنید تا تلخی اش گرفته گردد. بهتر است این فرایند را از شب قبل آغاز کنید.

هویج را پوست بگیرید و به صورت خلال های باریک و بلند خرد کنید. شکر و آب را مخلوط نموده در قابلمه ای مناسب بریزید و وقتی به جوش آمد، هویج را اضافه کنید و بپزید.

زمانی که مربا کمی غلیظ شد، خلال پوست پرتقال و آب پرتقال را اضافه کنید و بجوشانید تا قوام بیاید.

مربا مخلوط سیب و کشمش

مواد لازم:

طرز تهیه

سیب را پوست بگیرید و درشت خرد کنید و به همراه دارچین، شکر و کشمش و کمی آب در قابلمه بریزید و بجوشانید تا غلیظ گردد. آب دو عدد لیمو را اضافه کنید و بجوشانید تا قوام بیاید. بعد از سرد شدن در شیشه بریزید و در یخچال نگهداری نمایید.

مربا چند میوه سیب و هویج

مواد لازم:

طرز تهیه

هویج را پوست بگیرید و رنده کنید. سیب را پوست بگیرید و به میزان دلخواه خرد کنید. کمی اب به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت میانه بگذارید. سیب و هویج را اضافه نموده بجوشانید. شکر را به همراه آبلیمو یا آب نارنج اضافه کنید و صبر کنید تا مربا قوام بیاید.

منبع: وب گاه بیتوته

منبع: فرارو
انتشار: 13 تیر 1402 بروزرسانی: 13 تیر 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2222

به "دستور تهیه مربای چند میوه خوشمزه و راحت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور تهیه مربای چند میوه خوشمزه و راحت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید