جهانگیری: انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود

به گزارش لوکو، تهران {پانا}- معاون اول رییس جمهوری انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر را از بهترین اتفاقات اخیر در کشور توصیف کرد و گفت هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق بین تابعیت از طریق مادر یا پدر نباید وجود داشته باشد.

جهانگیری: انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری پس از دریافت گزارش وزیر کشور از اقدامات اجرا شده در راستای اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، تاکید کرد: تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

در نامه معاون اول رییس جمهوری خطاب به وزیر کشور آمده است: با تشکر از اقدامات اجرا شده همکاران ارجمند جنابعالی، لازم به تاکید است که به نتیجه رسیدن انتقال تابعیت ایرانی از طریق مادر، از بهترین اتفاقات اخیر در کشور بود، تابعیت از طریق مادر هیچ تفاوتی با تابعیت از طریق پدر ندارد و نباید مبنای هیچ تبعیضی در اشتغال و حقوق شود.

این گزارش در بازگشت به دستور قبلی معاون اول رییس جمهوری مبنی بر ضرورت آغاز فرایند اجرای قانون و آیین نامه اعطای تابعیت ایرانی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی و اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، از سوی وزیر کشور ارسال شده است.

قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج این بانوان در سال 1398 در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد. پس از ابلاغ آیین نامه اجرای آن، وزارت کشور شیوه نامه اجرای قانون مربوطه را تدوین و به استانداری های سراسر کشور و دستگاه های ذیربط ابلاغ کرده است.

تا به امروز 34 شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی صادر و تحویل آنها شده است. همچنین تا به امروز تعداد 30 هزار و 895 مادر ایرانی بالای 18 سال و 50 هزار و 541 مادر ایرانی زیر 18 سال برای دریافت شناسنامه فرزندان خود در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نام نویسی کردند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1333

به "جهانگیری: انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیری: انتقال تابعیت از طریق مادر از بهترین اتفاقات اخیر بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید