اصول پخت کیک های خانگی از شکلاتی تا کیک صبحانه

به گزارش لوکو، رپرتاژ آگهی - آشپزی یکی از جذابترین کارهایی می باشد که اضافه کردن خلاقیت به آن می تواند تجربه ای متفاوت برای آشپز و اعضای خانواده ایجاد کند . در این مقاله به معرفی چند مدل کیک و روش های پخت انها خواهیم پرداخت .

اصول پخت کیک های خانگی از شکلاتی تا کیک صبحانه

کیک خیس شکلاتی یا همان کیک براونی :

این نوع کیک همانطور که از اسمش پیداست یک کیک شکلاتی پرملات می باشد که روش های مختلفی برای درست کردن ان وجود دارد. یکی از روش های بسیار آسان پخت کیک خیس شکلاتی بدین شکل می باشد که در ابتدا کیک ساده پخته میگردد (تجربه نشان داده که کیک اسفنجی باشد بهتر است) ، پس از اماده کردن کیک ، از طریق خلال دندان حفره هایی در داخل کیک ایجاد میکنند. سپس شکلات را که به صورت کامل داغ شده و محلول می باشد بر روی کیک می ریزند .

در این صورت شکلات با سرعت بسیار کمی به داخل کیک نفوذ می نماید و در این صورت کل بافت کیک شکلات را به خود جذب میکند. پس از کمی استراحت یک کیک براونی بسیار خوشطعم خواهید داشت که امکان تزئین آن نیز مهیا شده است. در این روش میزان شکلات کیک به صورت کامل توسط شما قابل تنظیم است. بدین معنا که می تواند شکلات را کمی رقیقتر در نظر بگیرید تا سنگینی کیک کمتر گردد .

کیک دو رنگ یا کیک زبرا :

یکی دیگر از کیک هایی که هم پخت ساده ای دارد و هم طعم فوق العاده کیک زبرا می باشد. این کیک دارای دو رنگ است که بسته به خلایقیت آشپز می تواند چندین رنگ را نیز شامل گردد. برای درست کردن کیک دو رنگ مواد مورد احتیاج آن را آماده میکنید و 30 درصد از مواد را کنار میگذارید. مواد کنار گذاشته شده با پودر کاکائو مخلوط میگردد و رنگی متفاوت به خود میگیرد . سپس مواد بر روی قالب کیک ریخته میگردد . در این مرحله میتوان از نوع اوری های مختلفی برای قرار دادن ماده کاکائویی استفاده کرد . برای مثال می توانید کل مواد را داخل ظرف بریزید ، سپس مواد کاکائویی را به صورت خطی روی مواد اصلی بریزید . بعد با یک خلال دندان و یا هر چیزی خطوطی را بر روی کیک ایجاد کنید .

در این صورت رویه کیک می تواند یک شکل ظاهری زیبا به خود بگیرید . البته همانطور که اشاره نمودیم روش های مختلفی برای تزئین کیک وجود دارد که بسته به زائقه شما میتوان از آنها بهره ببرید .

برای تهیه کیک دو رنگ میتوان از رنگ های خوراکی هم استفاده کرد و بدین صورت کیک با رنگ های مختلف قابل فراوری است.

کیک صبحانه :

سرو کیک در صبحانه ، آنهم یک کیک سبک و خوشطعم بسیار لذیذ و خوش آیند می باشد . روش های بسیاری از طرز تهیه کیک صبحانه وجود دارد که می توان به انجام کیک کشمشی ، کیک گردویی و … اشاره نمود که در آنها پر اهمیت ترین موضوع توجه به بافت کیک می باشد. به دلیل اینکه کیک در صبحانه سرو میگردد باید حداکثر کوشش صورت گیرد که کیک روغن کمی استفاده کند و از سویی دیگر بافت تردی داشته باشد تا حذف آن راحت تر باشد . کیک گردویی که بر روی آن یا داخل آن تکه های گردو پخش شده باشد به نظر انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

در تهیه کیک صبحانه توجه به قالب هم مهم است. اصولا امکان نگهداری کیک برای مدت زمان زیادی در داخل یخچال فریزر وجود دارد که این مورد منبط به مواد داخل کیک می باشد. در خصوص کیک های شکلاتی و کیک های خامه ای این زمان کمتر می باشد . به طور کلی کیک را بهتر است حداکثر 2 روزه تمام کنید و نگهداری کیک برای مدت زمان زیاد تاثیر بسیاری در بافت کیک خواهد داشت و ممکن است سبب ناخوشایند شدن طعم آن نیز گردد.

بنابراین کیک های صبحانه در قالب های کوچک تهیه می گردد که می توان از فروشگاه های فروش قالب تهیه کرد. قالب های کوچک و مستطیلی .

در این نوع از کیک ها از شکلات ، کاکائو و همینطور خامه استفاده نمیگردد تا باعث ایجاد خستگی در صبح نگردد .

اصول مهم پخت کیک :

تجربه در پخت کیک و شیرینی بسیار موثر می باشد. این تجربه در دو صورت می تواند تاثیر مثبت بر روی پخت کیک داشته باشد . یک زمانی است که دستور تهیه کیک یا همان رسپی کیک به صورت اصولی و بر اساس تجربه نویسنده تهیه شده باشد. دو زمانی اتفاق می افتد که آشپز فوت و فن های کیک پزی در گاز فردار و قالب های خود را به خوبی و چندین باره تست نموده و کامل متوجه ویژگی های ابزارهای خود شده باشد .

در این صورت می باشد که می توان به راحتی کیکی خوشطعم تهیه کرد و حتی اقدام به پخت انواع کیک ها با طعم های مختلف کرد .

وبسایت زرین بانو به عنوان مرجعی جامع برای آموزش طرز تهیه انواع کیک ها می باشد که تمامی مطالب آن برگرفته از تجربیات نویسنده می باشد. کیک های مختلف دارای فوت و فن های مختلفی می باشند که در این وبسایت کوچکترین نکات کیک پزی نیز اشاره شده است تا کاربر با مطالعه رسپی کیک مسئله ای از نظر پخت مواد غذایی نداشته باشد .

از سویی دیگر روش های مختلف پخت شیرینی های تر و شیرینی های خشک نیز در این وبسایت موجود می باشد که روش پخت آنها نیز با حساسیت بالایی نگارش شده است .

نتیجه گیری :

برای پخت بهترین کیک ها همانطور که اشاره شد باید تجربه کافی را کسب نمایید و از سویی دیگر باید زمان مناسب کیک را نیز در نظر بگیرید . برای صبحانه از کیک های سنگین استفاده نکنید . استفاده از کیک های خامه ای و شکلاتی را منوط به مجالس کنید چراکه این کیک ها دارای کالری بسیاری هستند و پخت همیشگی یا هفتگی انها میتواند در سلامت افراد تاثیر نامناسبی بگذارد . رعایت موارد گفته شده همه و همه می تواند شما را به یک کیک پز حرفه ای تبدیل کند . پس کوشش بیشتری برای رسیدن به این عنوان کنید ، شما همواره پیروزید .

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1432

به "اصول پخت کیک های خانگی از شکلاتی تا کیک صبحانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصول پخت کیک های خانگی از شکلاتی تا کیک صبحانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید