10 فرمول برای ساخت دئودورانت طبیعی در منزل

به گزارش لوکو، بیتوته/ یک مطالعه نشان می دهد که استفاده از ضدعرق ها باعث ایجاد تغییر در کلونی های باکتریایی زیر بغل می گردد و باعث ایجاد باکتری های بیشتری می گردد. اگرچه عواقب استفاده از دئودورانت ها هنوز تعیین نشده است ، اما افرادی هستند که ترجیح می دهند به دنبال گزینه های طبیعی تر برای مراقبت از بدن خود باشند یا حتی سعی می نمایند وسایل مراقبت شخصی از خود را در خانه داشته باشند.

10 فرمول برای ساخت دئودورانت طبیعی در منزل

جهت دریافت خدمات محوطه سازی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

ما در اینجا چند دستور العمل را جمع آوری کردیم که می تواند برای تهیه دئودورانت های خود به روشی ساده ، سریع و کاربردی مفید باشد. نباید فراموش کنید که برای یافتن بهترین گزینه برای نوع پوست خود ، با پزشک خود مشورت کنید.

1. دئودورانت اکالیپتوس

مواد لازم

1/4 فنجان روغن فندق

25 قطره روغن لیمو

25 قطره روغن اکالیپتوس

بطری اسپری

گل فندق جادوگر همانند روغنهای اساسی دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به جلوگیری از باکتری هایی که باعث بو و بوی بد می شوند یاری می نماید و حتی به از بین بردن لکه های پوست نیز یاری می نماید.

برای تهیه این دئودورانت مایع در خانه باید مواد را به خوبی درون یک بطری اسپری که قبلاً شسته شده بود مخلوط کنید.

2. آب و سرکه اسطوخودوس

مواد لازم

15 قطره روغن اسانس اسطوخودوس

1/2 فنجان سرکه سیب

1 شاخه از اسطوخودوس

1 فنجان آب

اسطوخودوس به دلیل عطر دلپذیر شناخته شده است اما دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی نیز هست. سرکه همچنین این خاصیت را دارد ، اما اگر مستقیماً بر روی پوست بمالید ، می تواند باعث تحریک گردد و به همین دلیل است که آب بسیار مهم است ، زیرا باعث رقیق شدن این مواد می گردد.

در یک ظرف قبلاً بهداشتی ، آب را با سرکه مخلوط نموده و روغن را اضافه کنید. پیاز اسطوخودوس را به خوبی بشویید و گل ها را درون مخلوط اضافه کنید. بگذارید 10 ساعت قبل از استفاده بماند.

3. دئودورانت رس سفیدی

مواد لازم

50 گرم جوش شیرین

25 میلی لیتر روغن نارگیل

50 گرم خاک رس سفید

10 قطره روغن اسانس گل کاندولا

یک کوزه شیشه ای

خاک رس سفید به جذب سموم پوست یاری می نماید و التیام بخش عفونت است، در حالی که از اسانس کالاندولا در معالجه ضایعات پوستی و به عنوان درمانی برای التهاب استفاده می گردد.

مواد را مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد. اگر آن را در جای خنک ، تاریک و خشک نگه دارید می توانید تا یک سال از محصول بهره ببرید.

4- گل رز و لوسیون بذر کتان

مواد لازم

1/2 فنجان گلاب

1/4 فنجان جوش شیرین

1/4 فنجان آب مقطر

1 قاشق غذاخوری دانه کتان

یک کوزه شیشه ای

آب گلاب به دلیل داشتن ویتامین C که در جلوگیری از اکسیداسیون وجود دارد ، در دنیای لوازم آرایشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر ، بذر کتان قادر به یاری به درمان آکنه و حفظ هیدراتاسیون در پوست است.

بذر کتان را به مدت 2 دقیقه در آب مقطر بجوشانید. ماهیتابه را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک گردد. سپس محلول را صاف نموده و جوش شیرین و گلاب را اضافه نموده و هم بزنید. در یک ظرف شیشه ای در دمای اتاق نگهداری کنید.

5- جوش شیرین و ذرت

مواد لازم

1/2 فنجان جوش شیرین

1/2 لیوان ذرت

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

10 قطره روغن اسانس رزماری

جوش شیرین خاصیت ضد باکتریایی دارد و روغن نارگیل نیز ضد التهاب و آبرسان است. اسانس رزماری را می توان با هر عطر دیگری جایگزین کرد ، اگرچه این ماده خاص خاصیت ارتجاعی به پوست می دهد.

برای تهیه آن ، شما باید مواد را به طور مساوی مخلوط کنید تا خمیر دئودورانت به دست آید. مقداری از خمیر را بر روی پوست بمالید و کمی صبر کنید تا روغن جذب گردد ، تا اثر خود را حفظ کند.

6. دئودورانت جامد وانیل

مواد لازم

20 گرم موم زنبور عسل

25 گرم کره shea

40 گرم روغن بادام شیرین

20 گرم اکسید روی

4 کپسول ویتامین E

3 قطره جوهر وانیلی

موم زنبور عسل می تواند پوست را بهبود ببخشد و حاوی یک عامل محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش است. اکسید روی با از بین بردن بوی بد پوست ، از باکتری ها محافظت می نماید و ویتامین E به دلیل داشتن خاصیت ارتجاعی در پوست شناخته شده است.

برای تهیه این دئودورانت ، موم زنبورعسل ، روغن بادام شیرین ، و کره را در یک قابلمه ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و بقیه مواد را اضافه کنید. خوب مخلوط نموده و مخلوط مایع را درون ظرف بریزید. می توانید بعد از اینکه کاملاً جامد شد ، از آن بهره ببرید.

7. دئودورانت مرکبات

مواد لازم

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین

4 لیمو را پوست بگیرید

3 پرتقال را پوست بگیرید

3/4 فنجان نمک دریا

1 لیتر آب

منیزیم موجود در نمک دریا می تواند اثرات ضد التهابی بر روی پوست داشته باشد و به دلیل داشتن ویتامین C زیاد پوست مرکبات علاوه بر داشتن عطر و بوی تازه دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز هست.

پوست ها را به قطعات کوچک خرد نموده و به مدت 5 دقیقه در یک لیتر آب جوش قرار دهید. پس از اتمام آن، آب را صاف کنید و بگذارید خنک گردد.

پس از آن ، با همه مواد مخلوط کنید تا خمیری درست گردد که بتوانید درون یک ظرف دلخواه خود بریزید. با انگشتان خود بر روی پوست بمالید.

8- ژل دئودورانت آلوئه ورا

مواد لازم

2 قاشق غذاخوری خمیر آلوئه ورا

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1 1/2 قاشق غذاخوری جوش شیرین

1 قاشق غذاخوری گلاب

1 قاشق غذاخوری گلیسیرین

آلوئه ورا خواص مختلفی دارد که آن را به یکی از بهترین گزینه های طبیعی برای پوست سالم تبدیل می نماید: پوست را هیدراته و جوان نگه می دارد و خاصیت درمانی ، ضد ویروسی و ضد عفونی نماینده دارد. گلیسیرین یک مرطوب نماینده قدرتمند است که از پوست محافظت می نماید.

ابتدا آب لیمو را با جوش شیرین روی حرارت مخلوط نموده و آن را به جوش آورده ، سپس گلاب را اضافه نموده و ماهی تابه را از روی گاز برداشته ، بگذارید خنک گردد و بقیه مواد را اضافه کنید. مخلوط را در یک ظرف شیشه ای نگه دارید.

9. دئودورانت گریپ فروت

مواد لازم

5 قاشق غذاخوری روغن نارگیل

1/4 قاشق غذاخوری جوش شیرین

1/2 قاشق غذاخوری ذرت

20 قطره روغن ضروری گریپ فروت

دانه ذرت می تواند به حفظ آسیب دیدگی پوست در اثر اصطکاک لباس یا حرکات طبیعی بدن یاری کند. با طراوت روغن اساسی گریپ فروت حواس را روشن و روشن می نماید. علاوه بر عطر خوشمزه ، خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد.

مواد را مخلوط کنید تا مخلوط یکدست گردد و در یک ظرف شیشه ای که قبلاً تمیز شده ، قرار دهید . می توانید دئودورانت را با استفاده از دست خود مخلوط کنید.

10. دئودورانت پروبیوتیک

مواد لازم

1/2 فنجان کره کاکائو

1/2 فنجان روغن نارگیل

3/4 لیوان ذرت

3 کپسول پروبیوتیک (بدون تبرید)

15 قطره روغن اساسی چوب صندل

کره کاکائو خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. به دلیل داشتن پلی فنول ، می تواند از پوست در برابر آفتاب محافظت کند. پروبیوتیک ها خاصیت ضد باکتریایی دارند و اثرات مطلوبی بر روی پوست دارند ، ضد التهاب هستند و می توانند از بروز آکنه جلوگیری نمایند.

برای تهیه این دئودورانت ، کره کاکائو و روغن نارگیل را در آب جوش ذوب کنید. از روی حرارت برداشته و وقتی مخلوط کمی سرد شد ، سایر مواد را اضافه کنید. آنها را در حالی که هنوز به شکل مایع هستند ، درون یک ظرف بریزید و به محض اینکه مواد مخلوط شدند ، می توانید از آن بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 807

به "10 فرمول برای ساخت دئودورانت طبیعی در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فرمول برای ساخت دئودورانت طبیعی در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید