چالش های بلیت اینترنتی بازی های خانگی نساجی

به گزارش لوکو، اشکان دنیا آرای - ساری-خبرنگار: دیدار روز آدینه نساجی مقابل پیکان که با نتیجه 4 بر 3 به سود نساجی تمام شد، علاوه بر این که پرگل ترین بازی فصل نوزدهم تا سرانجام هفته دوم رقابت ها بود و یکی از پرگل ترین های فصل نیز تا سرانجام لیگ نوزدهم باقی خواهد ماند، یک نکته قابل توجه دیگر هم داشت.

چالش های بلیت اینترنتی بازی های خانگی نساجی

این که نساجی در نخستین دیدار خانگی فصل نوزدهم، از حمایت کامل طرفداران خودی در زمین خانگی برخوردار نبود. در حالی که انتظار می رفت با توجه به نونوار شدن استادیوم شهید وطنی و رساندن آن به استانداردهای مد نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا و نخستین بازی رسمی نساجیِ مهاجری در قائمشهر، طرفداران تمام جایگاه های این استادیوم را پر نمایند، از ابتدا تا انتهای بازی تعداد زیادی از سکوها خالی بود و همین خالی بودن سکوها چهره متفاوتی به استادیوم شهید وطنی داد.

آخرین دیدار نساجی در فصل هجدهم نیز در همین استادیوم مقابل پیکان تهران برگزار شده بود که نساجی با نتیجه 2 بر صفر از سد مهمان تهرانی خود گذشت. آن دیدار هم به دلیل همزمانی با دیدارهای حساس هفته پایانی با استقبال کامل طرفداران روبرو نشد. این دومین بار بود که در یک دیدار لیگ رجحان، بخش هایی از استادیوم شهید وطنی قائمشهر خالی مانده بود.

  • سکوهای خالی؛ طرفداران پشت در

اما خالی ماندن جایگاه های استادیوم شهید وطنی در بازی هفته دوم فصل نوزدهم به علت همزمانی دیدارهای حساس یا استقبال نکردن طرفداران نبود. نوسازی استادیوم و فروش اینترنتی بلیت سبب شد تعداد زیادی از طرفداران نتوانند وارد استادیوم شوند و نساجی در نخستین بازی خانگی فصل نوزدهم با کمتر از یک سوم طرفداران دیدارهای خانگی گذشته مقابل حریف قرار بگیرد. پس از ابلاغ رسمی الزامی شدن فروش اینترنتی بلیت در تمام استادیوم های میزبان لیگ برتر که بر اساس دستور شورای امنیت کشور مورد تاکید فدراسیون فوتبال نهاده شد، استادیوم شهید وطنی هم مانند همه استادیوم های لیگ رجحان برای اجرای این پروژه آماده شد.

با اجرای بعضی زیرساخت ها این استادیوم به استانداردهای مد نظر رسید. نصب جایگاه های شماره دار، بلوک بندی استادیوم، نصب گیت های ورودی و ایجاد زیرساخت فروش الکترونیکی بلیت و حذف فروش بلیت در گیشه استادیوم بعضی از این الزامات مد نظر بود که در استادیوم وطنی هم اجرا شد. فروش اینترنتی بلیت برای بازی نساجی از صبح چهارشنبه شروع شد و طبق دستورالعمل تا 3 ساعت پیش از بازی ادامه داشت، اما در این مدت تمام بلیت های استادیوم فروخته نشد. در عین حال چندین هزار نفر پشت در استادیوم وطنی ماندند و نتوانستند وارد استادیوم شوند.

  • خرید اینترنتی بلد نیستیم

یکی از طرفداران قدیمی نساجی که حدود 60 سال دارد و نتوانست به تماشای نخستین دیدار نساجی برسد، به خبرنگاران گفت: چند دهه است که برای تمام بازی های نساجی به این استادیوم می آیم. حالا بلافاصله اعلام می گردد باید اینترنتی بلیت بخریم. همه طرفداران که با این روش آشنایی ندارند. بسیاری از افراد مسن خرید اینترنتی بلد نیستند.

ح. رستمی ادامه داد: شاید بهتر بود که مسئولان ابتدا فکری به حال آموزش یا فراهم کردن فضایی به منظور فروش اینترنتی برای افرادی مثل ما می کردند و بعد از چند هفته اجباری شدن آن را در دستور کار قرار می دادند. وی با بیان این که نساجی برای این جمعیت منتظر پشت در استادیوم مانند یک عضو خانواده است، اظهار کرد: درست است که مسئولان به فکر تامین امنیت استادیوم هستند، اما برای بعضی اقدامات پیش احتیاجهایی ضروری است. نساجی از حمایت تعداد زیادی طرفدار در یک بازی خانگی محروم ماند.

  • جایگاه های جاگیر

موضوع دیگری که در ماجرای فروش اینترنتی بلیت بازی های نساجی مورد انتقاد واقع شده است، کاهش قابل توجه ظرفیت استادیوم وطنی است که از نگاه طرفداران، فضای خاص و پرشور استادیوم را تحت تاثیر قرار می دهد. ظرفیت این استادیوم قدیمی تا تابستان 1397 حدود 10 هزار نفر بود که پس از صعود نساجی به لیگ برتر با ساخت یک سکوی جدید به بیش از 15 هزار نفر رسید. همین افزایش ظرفیت تماشاگر نیز جو استادیوم شهید وطنی را پرحرارت تر و خاص تر کرد تا فضای طرفداری در این استادیوم در هر هفته میزبانی نساجی مورد توجه رسانه ها و بازیکنان و سرمربیان قرار بگیرد.

حالا با اجرای طرح استانداردسازی استادیوم ها و نصب جایگاه روی سکوها، ظرفیت این استادیوم به نصف کاهش یافته است. این موضوع از نگاه بسیاری از طرفداران نوعی بازگشت به گذشته و محروم کردن بسیاری از عاشقان نساجی از تماشای بازی های این تیم است؛ موضوعی که از نگاه بسیاری از طرفداران راهکار آن ساخت استادیومی بزرگ تر در قائمشهر برای بازی های نساجی است. نایب رئیس هیات فوتبال مازندران در گفت وگو با خبرنگاران با تایید این که ظرفیت استادیوم شهید وطنی پس از تجهیز و نوسازی به نصف کاهش یافته است، گفت: در حال حاضر این استادیوم حدود 7300 جایگاه دارد که برای فروش اینترنتی بلیت در اختیار طرفداران است. به هر حال این استادیوم قدیمی است و محدودیت هایی در گسترش فضا و امکانات دارد.

  • فروش 4500 بلیت

هادی خلردی درباره تعداد طرفداران بازی دوم نساجی در لیگ نوزدهم و پشت در ماندن بسیاری از تماشاگران اظهار کرد: برای بازی نساجی-پیکان حدود 4500 بلیت به صورت اینترنتی فروخته شد که همه خریداران بلیت توانستند وارد استادیوم شوند. از قبل اطلاع رسانی شده بود که بلیت فروشی دیگر به صورت دستی انجام نمی گردد و طرفداران باید بلیت را اینترنتی تهیه نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به این که نخستین بار است این روند را تجربه می کنیم، بسیاری از طرفداران هنوز با این شیوه آشنایی ندارند. این وضعیت به مرور بهتر می گردد و طرفداران با خرید اینترنتی بلیت آشنا خواهند شد. خلردی به بعضی مسائل زیرساختی در فروش اینترنتی بلیت نیز اشاره نمود و اضافه نمود: اختلال اینترنت را هم می توان در بین عوامل بروز مشکل برای تهیه اینترنتی بلیت قرار داد. با توجه به این که 3 ساعت پیش از بازی، فروش اینترنتی متوقف شد، هماهنگی هایی انجام دادیم که سایت 2 ساعت بیشتر برای طرفداران نساجی باز باشد. با این حال حدود 3 هزار جایگاه خالی ماند.

این مسئول درباره گیت های ورودی استادیوم نیز اعلام کرد: هیچ مسئله ای در بخش گیت های ورودی استادیوم وجود ندارد. 5 گیت برای این استادیوم در نظر گرفته شده است و طرفداران در بازی روز آدینه بدون هیچ مسئله ای از آنها استفاده کردند.

  • مشکل فنی سایت فروش بلیت

علاوه بر طرفدارانی که بیرون استادیوم ماندند و نتوانستند بازی را تماشا نمایند، طرفدارانی که با بلیت اینترنتی وارد استادیوم شدند و روی جایگاه های جدید استادیوم وطنی نشستند نیز گلایه هایی از زیرساخت فروش اینترنتی بلیت داشتند. میلاد لطیفی یکی از تماشاگران ثابت بازی های نساجی است که بلیت خود را مانند 4 هزار طرفدار دیگر به صورت اینترنتی تهیه کرد. وی معتقد است؛ بسیاری از طرفداران به دلیل مشکل فنی سایت فروش بلیت پیروز به خرید آن نشدند.

این طرفدار نساجی به خبرنگاران گفت: از چهارشنبه صبح که سایت برای فروش بلیت باز شد، وارد سایت شدم و 2 جایگاه رزرو کردم. وقتی وارد درگاه پرداخت شدم، انجام نشد. پروسه خرید را دوباره انجام دادم، اما جایگاه های مد نظر من در حال رزرو باقی مانده بود و امکان خرید آن برای من یا طرفدار دیگری وجود نداشت. در واقع بسیاری از جایگاه ها به همین دلیل تا صبح آدینه از دسترس خارج بودند و امکان تهیه بلیت وجود نداشت.

لطیفی اضافه نمود: جایگاه های از دسترس خارج شده صبح آدینه مجددا در حالت فروش نهاده شدند. راهکار این مشکل معین زمان برای رزرو جایگاه است. به این شکل که هر جایگاه نیم ساعت پس از رزرو در صورت انجام نشدن خرید، دوباره در حالت فروش قرار بگیرد. این طرفدار با اشاره به این که مشکل از سایت است که باید رفع گردد، اعلام کرد: به دلیل این مسائل، نخستین بازی نساجی در فصل نوزدهم به کم تماشاگرترین بازی رسمی این تیم در تمام سال های اخیر تبدیل شد. ضمن این که کاهش ظرفیت استادیوم هم از این به بعد در فضای بازی های خانگی نساجی به خوبی احساس می گردد.

  • فرهنگ سازی برای فروش بلیت اینترنتی

بهزاد صمدی یکی از طرفداران نساجی به بعضی چالش های مربوط به واکنش طرفداران نسبت به فروش اینترنتی بلیت اشاره نمود و گفت: با همه ضعف ها و مسائلی که ابتدای این کار وجود دارد، شخصا با فروش اینترنتی بلیت موافقم، اما هنوز فرهنگ سازی برای اجرای این کار نشده است. شاید ضروری است باشگاه و برگزارنمایندگان مسابقات اقداماتی برای آشنایی بیشتر طرفداران با این طرح انجام دهند. وی ادامه داد: در بازی روز آدینه بسیاری از طرفداران در سنین مختلف و از اقشار گوناگون، مخالف فروش اینترنتی بلیت بودند.

بسیاری از طرفداران به نشستن روی جایگاه خریداری شده خود توجهی نمی کردند. صمدی با اشاره به این که بعضی طرفداران معتقد بودند چون هر سال در قسمتی از استادیوم می نشستند، حالا جایگاه های آن قسمت متعلق به آنهاست، اضافه نمود: همین موضوع سبب بروز چند درگیری فیزیکی در بازی روز آدینه نساجی-پیکان شد. روی این مسائل باید کار گردد. فروش اینترنتی بلیت کار درستی است، اما به فرهنگ سازی احتیاج دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 341

به "چالش های بلیت اینترنتی بازی های خانگی نساجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های بلیت اینترنتی بازی های خانگی نساجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید