هزینه های سفر به چین چقدر است؟

به گزارش لوکو، هزینه های سفر به چین | Travel expenses to China

درباره جذابیت های سفر به چین هر چه که بگوییم کم است! هر شهر این کشور و یا بهتر بگوییم گوشه گوشه آن، پر است از جاذبه های دیدنی و جالب که نه تنها شما را با تاریخ و سبک فرهنگ و زندگی یکی از پرجمعیت ترین کشورهای دنیا آشنا می سازد بلکه شما را در موقعیتی قرار می دهد که می توانید کاملا ببینید انسان ها چه سیر تحولی را دورترین گوشه آسیا برای رسیدن به جایگاه فعلی خود صرف نموده اند. از همه این ها که بگذریم، به هر حال باید هزینه های سفر به چین را بدانید تا اگر تصمیم به سفر به این کشور را دارید، بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید. پس با خبرنگاران در ادامه همراه باشید تا تمامی هزینه های سفر به چین را آنالیز کنیم.

هزینه های سفر به چین چقدر است؟

آنالیز تمامی هزینه های سفر به چین

خواننده گرامی لطفا قبل از آغاز به مطالعه این مطلب درباره هزینه های سفر به چین به این نکته دقت فرمایید که همه اطلاعات درج شده در این متن اعم از قیمت ها و نرخ ها از منابع موثق روز به تاریخ 1398.3.20 گرد آوری شده اند.

قیمت یوآن چین امروز (1398.3.20)، 18,480 ریال است.

قیمت دلار امروز (1398.3.20)، 127,500 ریال است.

اطلاعات کلی درباره چین

چین (中国) کشوری بسیار بزرگ و پهناور در شرق قاره آسیا است که بر اساس آخرین آمار رسمی که در سال 2017 میلادی اعلام شد، 1 میلیارد و 386 میلیون نفر در خود جمعیت دارد. بعلاوه این کشور از لحاظ مساحت جغرافیایی نیز به عنوان چهارمین کشور بزرگ و وسیع دنیا شناخته می شود. این کشور دارای یکی از قدیمی ترین تمدن های تاریخی در دنیا است که هنوز هم می توان به اثر و آثار بسیار پر رنگی که از آن در تمامی شهرهای چین هست نیز نگاهی دقیق و اجمالی انداخت. البته این بدان معنا نیست که این کشور با تکنولوژی بیگانه باشد اتفاقا برعکس، چین از جمله کشورهایی است که توانسته است بین سنت و مدرنیته خود در همه وجوه، تعادل خوبی برقرار کند.

از لحاظ آب و هوایی هم باید بگوییم که در کل، آب و هوای چین در نقاط مختلف متفاوت و مختلف است و نمی توان نسخه ای یکسان را نسبت به تمامی مناطقش تجویز کرد! در شمال شرقی این کشور آب و هوا گرمِ گرم است یا سردِ سرد. در جنوب هم تابستان های نیمه گرمسیری و زمستان های سرد وجود دارد. به همین دلیل باید آب و هوا در هر منطقه را مورد آنالیز قرار داد.

بکین WEATHER

سفر به چین

بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما تصمیمتان را برای سفر به چین گرفته اید و می خواهید هزینه های سفر به این مقصد مجذوب نماینده را آنالیز کنید تا هم مقدمات سفرتان را تدارک ببینید و هم برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. برای این که خودتان را بدون دردسر به چین برسانید، به شما پیشنهاد خرید و استفاده از تور چین از آژانس های هواپیمایی معتبر را توصیه می کنیم زیرا؛ این که بخواهید تا سفری راحت داشته باشید و به راحتی به مقصد خود برسید، واقعا اصل مهمی در یک سفر خوب است که تنها با استفاده از خدمات یک آژانس هواپیمایی خوب برای شما قابل حصول است. به طور مثال اگر خدمات تور چین خبرنگاران را برایتان توضیح دهیم باید بگوییم که؛ اگر برای سفر به چین از تور خبرنگاران استفاه کنید، می توانید به 2 شهر بسیار بزرگ و دیدنی پکن و شانگهای با استفاده از این تور بروید.

شما در این تور از شهر ممنوعه پکن، میدان تیان آمن، کاخ تابستانی، کارخانه مروارید، خیابان و بازار وانجینگ فونگ، دیوار بزرگ چین، محوطه بیرونی پارک المپیک، کارخانه یشم، مرکز طب سنتی، برج تلویزیونی شانگهای، موزه تاریخ، کارخانه ابریشم، باغ یو، خیابان نانجینگ، بازار یویوآن و بسیاری از جاذبه های دیگر در این دو شهر را با خبرنگاران بازدید خواهید کرد. بعلاوه بلیط رفت و برگشت از شانگهای با هواپیماهای شرکت هواپیمای ماهان ایر، ترانسفر فرودگاهی، ویزای گروهی، اقامت در برترین هتل های 5 ستاره به مدت 8 شب، پرواز داخلی پکن- شانگهای، بیمه مسافرتی، راهنمای فارسی زبان، گشت ویژه همراه با ناهار و بسیاری از خدمات دیگر برای شما در تور مقصد چین خبرنگاران تعریف شده است

برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت خبرنگاران مراجعه کنید و یا با شماره 8540 تماس بگیرید. همینقدر کوتاه که از خدمات تور چین خبرنگاران گفتیم به نظر می رسد که هزینه سفر به چین تا حد قابل قبولی در این تور پیش بینی و حل شده است. البته در صورتی که یک مسافر حرفه ای و به اصطلاح کاملا وارد به اصول بک پکری باشید، می توانید تا در صورت علاقه از پروازهای مستقیم از تهران به مقصد پکن و یا شانگهای بهره ببرید که برای این کار هم می توانید به سایت خبرنگاران و خرید و رزرو آنلاین هم بلیط و هم هتل را انجام دهید. در این قسمت باید در باره هزینه های مربوط به دریافت ویزای چین را نیز ضروری است بدانید.

قبل از فهرست هزینه های سفر به چین و ویزای این کشور، باید بدانید که برای دریافت ویزای چین باید حتما یک قطعه عکس مناسب، فرم درخواست ویزای گردشگری با عکس، اصل گذرنامه یا صفحات خالی و اعتبار حداقل 6 ماهه به همراه یک گذرنامه را لازم دارید. برای دریافت ویزاهای مختلف باید هزینه آن را به نرخ روز (20/3/1398) پرداخت نمایید. برای دریافت ویزای دوبار ورود باید 150 دلار، ویزای گردشگری گروهی 80 دلار و برای ویزای انفرادی با اجازه 1 بار ورود 100 دلار پرداخت نمایید.

  • آدرس سفارت چین در تهران: خیابان اقدسیه، خیابان موحد دانش، سفارت چین
  • شماره سفارت: 1240 2229-021
  • وب سایت رسمی سفارت چین در ایران: ir.chineseembassy.org

توجه داشته باشید که:

  • قیمت های روز برای پرواز به پکن با ایرلاین های مختلف و کلاس پروازی های متفاوت از حدودا 5 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است.
  • قیمت های روز برای پرواز به شانگهای با ایرلاین های مختلف و کلاس پروازی های متفاوت از حدودا 4 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است.
  • برای دریافت ویزا باید نامه تمکن مالی رسمی و ترجمه شده از طرف بانک برای هر نفر با حداقل موجودی 4 میلیون تومان تهیه نمایید
  • عوارض خروج از کشور برای بار اول در سال، 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و برای بار دوم 440 هزار تومان است.

هزینه اقامت در چین

شهرهای چین و توریستی چین کم نیستند و هر کدام علی الخصوص در فصل های بهار و تابستان، کاملا از همه نظر شکل و ماهیت خود را بیشتر تبدیل به شهرهای گردشگری می نمایند. این مسئله بدون شک بر روی قیمت های آنان از همه نظر تاثیر گذار است. به طور مثال برای اقامت در هر کدام از شهر های این کشور در آنالیز هزینه های سفر به چین باید بگوییم که انتخاب های شما از مهمان خانه، هاستل، موتل، هتل آپارتمان و هتل های 3 تا 5 ستاره است. برترین کاری که ما به شما پیشنهاد می کنیم در زمینه اقامت خود در چین انجام دهید این است که قبل از سفر به چین، هتل خود را در هر شهری که می خواهید در آن اقامت کنید، انتخاب نموده و رزرو نمایید. برای مثال برای این که در مهمانخانه ای با شرایط میانه در چین اقامت داشته باشید باید هزینه ای برای هر ماه 120 تا 300 یوآن چینی را پرداخت نمایید.

اگر هم هاستل را انتخاب می کنید، بسته به محیط و نوع خدمات باید برای 1 ماه 75 تا 170 یوآن پرداخت نمایید. برای اقامت در هتل آپارتمان 1 تخته در داخل شهر تا 3 هزار و 300 یوآن و در داخل شهر 6 هزار و 900 یوآن باید برای 1 ماه پرداخت نمایید. اگر با خانواده خود و یا به صورت گروهی سفر می کنید باید این را بدانید که یک هتل آپارتمان 3 تخته خارج از محدوده شهری باید در حدود 7 هزار و 800 یوآن و برای داخل شهر از بین 16 تا 17 هزار یوآن باید برای 1 ماه پرداخت نمایید. اگر هم که هتل های داخل شهر را ترجیح می دهید باید بدانید که؛ نرخ اقامت در هتل های 3 ستاره در چین از حدودا 130 تا 800 یوآن، هتل های 4 ستازه از 340 تا هزار یوآن و هتل های 5 ستاره هم از 430 تا 1800 یوآن باید برای 1 ماه می باشند.

هزینه خورد و خوراک در چین

در زمینه خورد و خوراک و شکم گردی در سفر به چین و هزینه های مربوط به آن نیز باید بدانید که شما علاوه بر این که می توانید از رستوران ها و غذاخوری ها و حتی دکه های غذاهای خیابانی استفاده نمایید، با توجه به نوع ذائقه خود می توانید اقلام مصرفی برای تهیه یک وعده غذایی را نیز خودتان تهیه نمایید.

برای این که به یکی از رستوران های مقرون به صرفه قیمت در شهرهای بزرگ چینی بروید باید بدانید که قیمت ها از 30 یوآن آغاز می شود. میانه قیمت یک وعده غذایی برای 2 نفر در یک رستوران میانه با پیش غذا، غذا و دسر از 200 یوآن آغاز می شود. در رستوران های فست فود زنجیره ای همانند مک دونالد هم برای خوردن یک ساندویچ میانه باید 35 یوآن پرداخت کنید. یک بطری نوشابه کوکاکولا و یا پپسی هم 3.75 یوآن است. قیمت یک لیوان کاپوچینو هم از 31.24 یوآن چین آغاز می شود.

قیمت روز اقلام را به ترتیب برای برآورد هزینه های سفر به چین در جدول زیر ذکر خواهیم کرد.

هزینه بازدید از جاذبه ها در چین

به هر حال سفر به چین، با بازدید از جاذبه های معروف و مختلفش است که مجذوب نمایندهیت پیدا می نماید و بدون بازدید از این جاذبه ها، تقریبا می شود گفت که شما حتما لازم دارید تا باز هم به چین صرفا فقط برای بازدید از جاذبه ها سفر کنید! برای کاهش در هزینه های سفر به چین می توانید به جاذبه های رایگان سر بزنید ولی در کل، هزینه های بازدید از جاذبه ها در این کشور آن قدر ها هم زیاد نیست. برای بازدید مجزای هر کدام از جاذبه ها در چین از 50 یوآن تا نهایت 350 یوآن است. پیشنهاد می کنیم که قبل از سر زدن به بسیاری ازاین جاذبه ها مخصوصا آن هایی که امکان رزرو و خرید آنلاین بلیط را دارند، قیمت ها را به روز چک کنید.

هزینه خرید کردن و سوغاتی خریدن در چین

درباره چین و بازارهایش دیگر کسی نیست که نداند عمده ترین و متنوع ترین بازارهای دنیای در هر زمینه ای و هر کیفیتی اول از همه در چین است. در بازارهای این کشور هر چیزی را که بخواهید با هر قیمتی پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید خرید کنید باید بدانید که خرید پیراهین زنانه و یا مردانه از برندهای مالی و خوبی همانند H&M حدودا بین 200 تا 400 سوآن، خرید شلوار در جنس های مختلف از 400 تا 700 یوآن، کیف و کفش چرم زنانه و مردانه از 600 تا 1500 یوآن و یا کفش ورزشی از برند ورزشی NIKE بین 500 تا 1000 یوآن برای شما هزینه دارد. در زمینه آنالیز هزینه های سفر به چین برای خرید سوغاتی باید این را بدانید که هر وسیله ای که برای خرید در نظظر داردی، در کیفیت های مختلف و گوناگون از خوب تا بد در بازارهای مختلف این شهر پیدا می شوند و همه چیز بسته به هزینه ای دارد که شما برای خرید کردن در نظر گرفته اید.

هزینه های حمل و نقل در چین

برای حمل و نقل در چین می توانید از تاکسی، قطار، مترو و لایت ریل استفاده نمایید. پیشنهادی که برای شما داریم این است که از کارتی به نام yi zhang jiao tong ka بهره ببرید تا بتوانید از تمامی این وسایل نقلیه استفاده نمایید. به هر حال برای مثال، بر اساس استناد به سایت دنیای numbeo بلیت یک طرفه با مترو 4 یوآن است که شارژ ماهیانه آن، 200 یوآن است. ورودی تاکسی با ترافیک نرمال 13 یوآن است و در مسافت 1 کیلومتری 2.30 یوآن به آن اضافه می شود. معمولا تاکسی ها در چین بعد از 1 ساعت، 50 یوآن بیشتر کرایه می گیرند.

هزینه های خرید سیم کارت و موبایل در چین

در چین اپراتورهای مختلف و فراوانی در زمینه اپراتورهای موبایل وجود دارد. در این کشور 3 اپراتور بسیار بزرگ وجود دارد که به نام های چاینا یونیکام (China Unicom)، چاینا موبایل (China Mobile) و چاینا تلکام (China Telecom) است. برای خرید سیم کارت در چین باید بین 100 تا 200 یوآن هزینه کنید. هزینه هر دقیقه مکالمه داخلی، با ایران، پیامک و اینترنت و حتی اپراتورهای مختلف فرق دارد.

منبع:budgetyourtrip.com ????✈

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1926

به "هزینه های سفر به چین چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های سفر به چین چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید