پنجاک سیلات و سامبو وارد اُلمپیاد استعدادهای برتر شدند

به گزارش لوکو، رئیس هیئت ورزش های رزمی استان کرمان از ورود رشته های پنجاک سیلات و سامبو به اُلمپیاد استعدادهای برتر اطلاع داد.

پنجاک سیلات و سامبو وارد اُلمپیاد استعدادهای برتر شدند

علی رضا ابراهیمی، رئیس هیئت ورزش های رزمی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار، گفت: طبق توافقات انجام شده با وزارت ورزش و جوانان، رشته های پنجاک سیلات و سامبو نیز وارد اُلمپیاد استعداد های برتر شدند.

وی اضافه نمود: بدین ترتیب، اُلمپیاد استعداد های برتر رشته رزمی موی تای در کرج، پنجاک سیلات در گلستان و سامبو در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

ابراهیمی رده سنی مسابقات را 13 تا 16 سال عنوان و توضیح داد: به زودی اوزان و رده سنی دقیق آن اطلاع رسانی خواهد شد.

پِنچاک سیلات واژه ای است که به هنر های رزمی کشور اندونزی اشاره دارد. این نام در سال 1948 به عنوان یک اصطلاح واحد برای توصیف سبک های مختلف رزمی کشور اندونزی ابداع شد که از دو بخش پنچاک واژه مرسوم برای هنر های رزمی در جاوه شرقی و مرکزی و سیلات واژه مرسوم در سوماترا تشکیل شد. در کاربرد امروزی معمولاً پنچاک به بخش های نمایشی و سیلات به جوهره جنگی و دفاع شخصی آن اشاره دارد.

به دلیل مسلمان بودن مردم اندنزی، پوشش این رشته از همان روز های نخست به گونه ای طراحی شده است که هم بانوان و هم مردان بتوانند به راحتی این رشته را کار نمایند، به همین منظور این رشته به راحتی وارد ایران شد و از همان ابتدا، تیم های مردان و زنان ایران تشکیل شدند.

سامبو نیز یک ورزش رزمی روسی و یک رشته نسبتاً جدید رزمی محسوب می گردد که دهه 1920 در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن به تن سربازان، پایه گذاری شد. این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی تأکید دارد و تلفیقی از مؤثرترین تکنیک های چندین رشته دیگر از جمله جودو ژاپنی، کشتی آزاد و فرنگی و سبک های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است.

با این که رشته سامبو ورزشی ابداع شده توسط کشور روسیه است، ازبکستان پیشرفت بسیار زیادی در این رشته رزمی جدید داشته و از اصلی ترین قدرت های آسیا محسوب می گردد.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 214

به "پنجاک سیلات و سامبو وارد اُلمپیاد استعدادهای برتر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنجاک سیلات و سامبو وارد اُلمپیاد استعدادهای برتر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید