نگرانی روسیه از نظامی سازی پنهان جزایر سوالبار به وسیله نروژ

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از نگرانی کشورش در مورد آنچه وی، نظامی سازی پنهان مجمع الجزایر سوالبار در نزدیکی مرز آبی دو کشور خواند، اطلاع داد.

نگرانی روسیه از نظامی سازی پنهان جزایر سوالبار به وسیله نروژ

بر اساس این گزارش، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز آدینه گفت: روسیه ورود یک کشتی جنگی نروژی به مجمع الجزایر سوالبار را گامی در جهت نظامی کردن این منطقه دانسته و از این بابت نگران است.

زاخارووا در بیانیه ای که به وسیله این وزارتخانه منتشر شد، گفت: سازماندهی گشت زنی کشتی جنگی نروژی در مجمع الجزایر سوالبار، گام بعدی اسلو در یک سری اقدامات متوالی برای گنجاندن این منطقه در حوزه توسعه نظامی ملی خود است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه بعلاوه تاکید نمود که نظامی سازی پنهان مجمع الجزایر به وسیله نروژ قابل مشاهده است.

زاخارووا در ادامه اضافه نمود: چنین نمایش نظامی نگرانی های جدی ایجاد می نماید؛ زیرا با روح معاهده 1920 سوالبار که شرایط کاملاً صلح آمیز را برای استفاده از این مجمع الجزایر تعریف می کرد، ناسازگار بوده و بعلاوه با هدف اعلام شده اسلو برای حفظ تنش زدایی در عرض های جغرافیایی بالا در تضاد است.

سوالبار در شمالی ترین نقطه اروپا و بین نروژ و قطب شمال قرار گرفته است. این مجمع الجزایر بین عرض های جغرافیایی 74 درجه تا 81 درجه شمالی و طول های جغرافیایی 10 درجه تا 35 درجه شرقی و درون حوزه مدار قطب شمال واقع شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1868

به "نگرانی روسیه از نظامی سازی پنهان جزایر سوالبار به وسیله نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی روسیه از نظامی سازی پنهان جزایر سوالبار به وسیله نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید