طالب وند: میرزازاده راه می رفت تا به دردش عادت کند، 2 تخته تشک در گتوند جوابگوی این همه استقبال نیست!

به گزارش لوکو، مربی تیم ملی کشتی فرنگی امید با تاکید بر اینکه امین میرزازاده غیرت کرد و با وجود مصدومیت شدید طلا گرفت، گفت: از او می خواستم روی مچ پایش راه برود تا به درد عادت کند و بتواند در فینال کشتی بگیرد.

طالب وند: میرزازاده راه می رفت تا به دردش عادت کند، 2 تخته تشک در گتوند جوابگوی این همه استقبال نیست!

سینا طالب وند در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص حضورش در کادرفنی تیم کشتی فرنگی امید در مسابقات زیر 23 سال دنیا، گفت: با توجه به اینکه قرار بود امین میرزازاده در ترکیب تیم اعزامی به دنیای نروژ باشد، قرار شد من هم کنارشان باشم که مسئله کرونای امین پیش آمد و بعد مقرر شد هر دو ما به مسابقات امیدهای دنیا برویم.

این مربی جوان گُتوندی که تا 18 سالگی کشتی گرفته و به علت مصدومیت کشتی را کنار گذاشته و به مربیگری پرداخته، در خصوص عملکرد شاگردش در صربستان، مطرح نمود: امین خیلی غیرت کرد، حدودا 15 روز قبل از مسابقه، یکی از بچه های 97 کیلو، روی پای امین افتاد و مچ پایش آسیب دید. با توجه به اینکه دنیای در پیش بود، فیزیوتراپی انجام شد و در نهایت امین به مسابقات دنیای رسید. مصدومیت مچ پایش، باعث ایجاد فشار بیشتر روی مچ پای دیگرش شد و در مبارزه با حریف روس، پایش پیچ خورد و فقط کشتی را مدیریت کرد تا با وجود درد و ورم زیاد، مبارزه را ادامه دهد. او از درد به خودش می پیچید. مرتب نام ائمه را صدا می زد، تنها کاری که می توانستیم انجام دهیم فیکس کردن پایش بود.

وی ادامه داد: او اصلا نمی توانست خوب راه برود، عروسکی راه می رفت چون هر دو مچ پایش حرکت نمی کرد، گفتم کشتی نگیر، گفت شده به جای مچ، روی زانویم هم راه بروم، باید طلا بگیرم. قبل از کشتی به او می گفتم بلند شو دو دقیقه راه برو تا به درد پایت عادت کنی که این درد روی تشک برایت تازه نباشد.

این مربی سازنده خوزستانی تاکید نمود: شرایط پراسترسی بود، شبِ قبل از فینال امین خواب بود و پایش را کمپرس می کردم تا ورم نکند و بتواند کفش به پایش کند. او واقعا برای تیم آبروداری کرد. امین از سال 2014 به این طرف فرایند رو به رشدی داشته، ما آن وقت دو ملی پوش داشتیم یکی امین و دیگری ابوذر رئیسی که او به دلایلی نتوانست کار را ادامه دهد.

طالب وند با اشاره به اینکه موفقیت کشتی در مسابقات دنیای نروژ باعث استقبال شدید نوجوانان از این رشته در منطقه گُتوند شده است، گفت: سالن ما خوب نیست، فقط دو تشک داریم، تشک ها قابل قبول است. از نظر سرمایشی و گرمایشی مشکل داریم اما مسئله اصلی کوچک بودن سالن است، خصوصا حالا که اینقدر متقاضی زیاد شده، این سالن حداقل باید سه تشک بخورد. علاوه بر این، مدت ها سالن ها به خاطر کرونا تعطیل بود و حالا کم کم بچه ها به سالن ها برمی گردند. استقبال به گونه ای است که بچه ها در سالن جا نمی شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1844

به "طالب وند: میرزازاده راه می رفت تا به دردش عادت کند، 2 تخته تشک در گتوند جوابگوی این همه استقبال نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالب وند: میرزازاده راه می رفت تا به دردش عادت کند، 2 تخته تشک در گتوند جوابگوی این همه استقبال نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید