مشارکت فعال استان ها در هفته کتاب

به گزارش لوکو، خبرگزاری خبرنگاران- دبیر ستاد هفته کتاب گفت: امسال مراکز استان ها بیش از 800 برنامه فرهنگی در هفته کتاب برگزار می کنند که این آمار نسبت به دوره قبل بیشتر بوده است.

مشارکت فعال استان ها در هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، ایوب دهقان کار با اعلام این خبر، اضافه کرد: این مراکز تا به امروز فعالیت های مختلفی را ارائه کرده اند که از آن جمله می توان به فعالیت گسترده کتابفروشی های استان خراسان رضوی، رونمایی کتاب و افتتاح کتاب فروشی در استان فارس اشاره کرد.

دبیر ستاد هفته کتاب گفت: در برگزاری برنامه های هفته کتاب امسال، خانه کتاب و ادبیات ایران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستگاه های هم خانواده و انجمن ها مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: امسال برنامه های مختلفی از نهاد های مختلف به ستاد هفته کتاب رسید که ما پس از ظرفیت سنجی، این برنامه ها را انتخاب کردیم.

آقای دهقان کار گفت: کتابگردی در هفته کتاب امسال به صورتی است که ما کتابفروشی ها را به خانه مردم می بریم. شیوه اجرا هم به این صورت است که طبق هماهنگی های اجرا شده با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشانی کتاب فروشی ها را در برنامه های بله و نشان قرار داده ایم تا مردم به راحتی کتاب فروشی های مورد نظر خود را پیدا کنند.

دبیر ستاد هفته کتاب گفت: ما امسال رویکرد گفتمان سازی را پیش بردیم تا کتاب در جامعه موج ایجاد کند و بتوانیم ظرفیت های مغفول را به ظرفیت های بالفعل تبدیل کنیم.

آقای دهقان کار اضافه کرد: امسال ما به جای نام گذاری روز های هفته کتاب که در واقع اقدامی نمادین بود، رویکرد های فرهنگی را اعلام کردیم.

وی ادامه داد: حضور نهاد های علمی و انجمن ها در هفته کتاب امسال چشمگیر است که این موضوع نشان می دهد هفته کتاب از دولتی بودن خارج شده است.

آقای دهقان کار گفت: امسال به علت شیوع کرونا، بیشتر برنامه ها به صورت مجازی برگزار می شود که از آن جمله می توان به برپایی 33 نشست با حضور 90 سخنران اشاره کرد.

وی اضافه کرد: تجلیل از نویسندگان و اهل قلم، افتتاح سومین دوره جایزه پوپک دانا، اجرای مراسم پانزده سالگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برگزاری جشنواره کتاب و رسانه، اهدای کتاب و افتتاح مرکز اسناد خانه کتاب و ادبیات ایران (که آرشیو سی سال فعالیت خانه کتاب و مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران را در خود دارد) از دیگر برنامه های این هفته است.

دبیر ستاد هفته کتاب درباره طرح پاییزه کتاب که همزمان با هفته کتاب برگزار می شود، گفت: امسال 820 کتابفروشی در این طرح مشارکت دارند که 105 کتابفروشی نسبت به دوره قبل بیشتر در این طرح شرکت کرده اند.

آقای دهقان کار در ادامه در خصوص سرانه مطالعه، گفت: سرانه مطالعه طبق آخرین آماری که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده اند همان 12 دقیقه است و پیمایش جدیدی در این خصوص صورت نگرفته است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 24 تا 30 آبان برگزار می شود.

شعار این دوره دانایی، مانایی است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1267

به "مشارکت فعال استان ها در هفته کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت فعال استان ها در هفته کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید