اهداء اینترنت رایگان به نویسندگان و تسهیل&zwnjگران جام باشگاه&zwnjهای کتابخوانی

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری از اهداء اینترنت رایگان به تسهیل گران و مربیان جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و همچنین نویسندگان اطلاع داد و گفت: برای غلبه موثر تر بر محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و همچنین تداوم فعالیت های ترویج کتابخوانی به وسیله فضای مجازی بنا شد از میان فعالان ترویج کتابخوانی به تسهیل گران ترویج کتابخوانی و همچنین نویسندگان فعال در این حوزه تا سقف 50 گیگ برای استفاده یک سال اینترنت رایگان اهدا گردد.

اهداء اینترنت رایگان به نویسندگان و تسهیل&zwnjگران جام باشگاه&zwnjهای کتابخوانی

حیدری اعلام کرد: این اقدام در سایه تفاهم و همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات میسر شده است. اپراتور رایتل مسئولیت انجام این کار را به عهده گرفته است. در این مرحله به 4 هزار تسهیل گر باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان و سه هزار پانصد نویسنده، به مدت یک سال اینترنت رایگان به مقدار 50 گیگ اهدا می گردد.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی مطرح نمود: تسهیل گران باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان مسئولیت بیش از 20 هزار باشگاه کتابخوانی با 330 هزار عضو در 1800 شهر و روستا را عهده دارند و این فعالیت ها را به صورت داوطلبانه مدیریت می نمایند. فهرست اعضاء تسهیل گران باشگاه های کتابخوانی از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی تهیه شده است و به انضمام فهرست نویسندگان که از بانک اطلاعات خانه کتاب ایران تهیه شده به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دریافت اینترنت رایگان ارسال شده است. در این مرحله اهداء اینترنت رایگان، نویسندگان برگزیده در جشنواره های ادبی و همچنین دارای بیش از 7 اثر منتشر شده در اولویت قرار داشتند.

جام باشگاه های کتابخوانی با هدف یاری به افزایش سرانه مطالعه میان بچه ها و نوجوانان و همچنین تقویت فرهنگ گفت وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در بچه ها و نوجوانان تشکیل شده است.

از دیگر اهداف این رقابت می توان به این موارد اشاره نمود: آشنایی بچه ها با محیط های مرتبط با کتاب همچون کتابفروشی، کتابخانه و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی همچنین گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام یک کار گروهی و نیز پیشرفت تحصیلی از راه برنامه ای سرگرم نماینده میان بچه ها و نوجوانان، یاری به تأسیس و تقویت کتابخانه های کوچک کلاسی، مهدکودکی، کانونی، آپارتمانی، محله ای، مسجدی و...، ارتباط بین اهل قلم و بچه ها و نوجوانان، یاری به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب و ... .

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1320

به "اهداء اینترنت رایگان به نویسندگان و تسهیل&zwnjگران جام باشگاه&zwnjهای کتابخوانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء اینترنت رایگان به نویسندگان و تسهیل&zwnjگران جام باشگاه&zwnjهای کتابخوانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید