مذهب، عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا

به گزارش لوکو، خبرنگاران/لرستانیک دکترای روانشناختی تربیتی گفت: مذهب به عنوان یک عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا عمل می کند.

مذهب، عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا

دکتر حسنعلی ویسکرمی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: نتایج پژوهش ها نشان می دهد جهت گیری مذهبی بر اضطراب مرگ اثر مستقیم دارد.

وی ادامه داد: تجربه افراد دارای جهت گیری مذهبی درونی و بیرونی از رویدادهای زندگی متفاوت است.

ویسکرمی اضافه نمود: افراد دارای مذهب درونی سعی دارند رویدادها را به شکل مثبت تر و به شکل تقدیرهای الهی درنظر بگیرند و به تبع آن معتقدند مرگ پایان زندگی نیست بلکه انتقال از یک جهان به جهان والاتر است.

این مدرس دانشگاه اضافه نمود: جهت گیری مذهبی اغلب راهی برای پاسخ دادن به سؤالات بالقوه ناشی از اضطراب در مورد معنای زندگی، اهمیت فرد در جهان و آنچه بعد از مرگ اتفاق می افتد، ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: مذهب به عنوان یک عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا و پیامدهای روانی و جسمانی ناشی از آن عمل می کند.

ویسکرمی گفت: درواقع می توان گفت داشتن آرامش روحی در زندگی، نداشتن ترس، حزن و اضطراب همیشه بهره افرادی است که به خداوند ایمان دارند و به رهنمودهای آن عمل می کنند، چون تکیه گاهی با توانایی تأمین بهداشت روان خود را در اختیار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 534

به "مذهب، عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذهب، عامل محافظتی و حمایت گر در برابر رویدادهای استرس زا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید