قانون تنها پناه فعالان مالی در شرایط سخت است

به گزارش لوکو، نشست قضات دادگستری و نمایندگان اتاق اصفهان در هیات های حل اختلاف مالیاتی و تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی برگزار گردید. رئیس اتاق اصفهان هدف از برگزاری این نشست یاری به اثربخشی بیشتر نمایندگان در هیات های حل اختلاف مطرح نمود.

قانون تنها پناه فعالان مالی در شرایط سخت است

مسعود گلشیرازی با بیان اینکه با نام گذاری سال 1400 به عنوان فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، حمایت و پشتیبانی از کار و کارآفرین باید در تمامی لایه ها اجرایی گردد، ادامه داد: به واسطه تحریم های ظالمانه و شرایط تحمیلی بر اقتصاد کشور، بخش خصوصی به منزله موتور محرکه اقتصاد برای یاری رسانی در این شرایط سخت بوده و در بیانات رهبری نیز ضرورت توجه هر چه بیشتر به این مقوله بیان شده است.

او ضمن تشکر ویژه از دست اندرکاران دستگاه قضا در استان اصفهان برای همراهی با بخش خصوصی، ماحصل نوع نگاه ویژه مبتنی بر خرد و حمایت از بدنه مولد کشور از سوی رئیس قوه قضائیه در اصفهان را تعامل هر چه بیشتر دادگستری، دادستانی و دستگاه های اجرایی برای یاری به اعتلای اقتصاد استان دانست.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اصفهان در ادامه تنها ملجأ و مأوای فعالان اقتصادی در شرایط سخت را قانون دانست و اضافه نمود: اجرای درست و بجای قانون، آرامش دست اندرکاران کار و فراوری را در پی داشته و موجب حفظ و توسعه فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی خواهد شد.

به گفته او، رفتارهای فراقانونی در حوزه های مختلف به ویژه در موضوع تراکنش های اقتصادی در اصفهان با ورود به موقع دستگاه قضا اصلاح شد.

رئیس اتاق اصفهان ایجاد سازوکاری برای رصد و پیگیری مواردی که احساس گردد حقوق حقه شهروندان نادیده گرفته شده را بسیار حائز اهمیت دانست و توضیح داد: در اصلاحیه قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده تشکیل هیات های حل اختلاف اقتصادیاتی موجب ایجاد شرایط مطلوب تر برای فعالان اقتصادی شده است.

گلشیرازی نتیجه نقش آفرینی کامل و به موقع نمایندگان هیات های حل اختلاف را ایجاد روحیه امید در اکوسیستم اقتصادی استان اعلام کرد.

رئیس اتاق اصفهان، هم اندیشی در مورد نحوه تجلی امنیت اقتصادی و ایجاد راهکارهای اصلاح قانون، آئین نامه و مقررات زدایی در مرجع های اجرایی مانند هیات های حل اختلاف و ارائه پیشنهاد در سطح استانی و ملی از این طریق را بسیار راهگشا دانست.

دفاع از حقوق دولت و بخش خصوصی فلسفه تشکیل کمیسیون ها و هیات های حل اختلاف

در ادامه محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تشکر از اتاق بازرگانی برای تشکیل گردهمایی تشکلی و تخصصی فعالان اقتصادی و دستگاه قضا، از قضات به واسطه حضور در هیات های حل اختلاف و از فعالان اقتصادی به واسطه حضور در عرصه کارآفرینی، فراوری و اشتغال در شرایط جنگ اقتصادی تشکر کرد.

او فلسفه تشکیل کمیسیون ها و هیات های حل اختلاف را نزدیک کردن دیدگاه های بخش خصوصی و دستگاه های دولتی مربوطه دانست.

حبیبی با تأکید بر اینکه قضات به عنوان داور در این جلسات حاضر می شوند، اضافه نمود: فلسفه حضور در این جلسات دفاع از حقوق دولت و بخش خصوصی است.

رئیس کل دادگستری استان حضور فعال و با اطلاعات کافی قضات در این جلسات را موجب حفظ حق دولت و بخش خصوصی اعلام کرد.

او خطاب به قضات گفت: در این جلسات با دید یاری به جناح ضعیف تر در چارچوب قانون گام بردارید و انجام این وظیفه مهم مستلزم حضور فعال در جلسات کمیسیون ها و با اطلاعات کافی و مطالعه دقیق آئین نامه ها است.

دستگاه قضا پشتیبان فعالان اقتصادی سالم است

علی اصفهانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان نیز در این نشست بابیان اینکه عصر حاضز، زمان شفافیت است گفت: مسئولین باید بستر فعالیت اقتصادی سالم را برای فعالان اقتصادی که به صورت شفاف عمل می نمایند فراهم نمایند.

او در ادامه بر رعایت حس کرامت طرفین در کمیسیون ها و هیات های حل اختلاف تأکید کرد و اضافه نمود: در صورت رعایت حس کرامت و احترام متقابل بین مسئولین و فعالان اقتصادی تمامی امور به سلامت طی خواهد شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1613

به "قانون تنها پناه فعالان مالی در شرایط سخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون تنها پناه فعالان مالی در شرایط سخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید