فقط یک قسط وام های قرض الحسنه در خرداد پرداخت گردد

به گزارش لوکو، بانک مرکزی مجدداً در اطلاعیه ای تأکید کرد، فقط یک قسط وام های قرض الحسنه در خرداد پرداخت گردد.

فقط یک قسط وام های قرض الحسنه در خرداد پرداخت گردد

به گزارش گروه مالی خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی بانک مرکزی، بعضی از بانک ها از حساب سپرده بعضی از دریافت نمایندگان قرض الحسنه که بنا به مصوبه شورای پول و اعتبار در اواخر سال گذشته و به واسطه شیوع بیماری کرونا مشمول امهال اقساط ماه های اسفند 1398، فروردین و اردیبهشت 1399 شده بودند، در خرداد ماه 1399 بیش از یک قسط برداشته نموده اند که این موضوع خلاف قانون تلقی می گردد.

همان گونه که پیش تر طی بخشنامه های متعدد از سوی بانک مرکزی اعلام شد، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیر بانکی موظف اند اقساط تمام دریافت نمایندگان قرض الحسنه که طی دوره مذکور سررسید می گردد را در انتهای قرارداد و پس از انتها دوره بازپرداخت اقساط دریافت نمایند.

بانک مرکزی مجدداً تأکید می نماید، چنانچه از حساب سپرده دریافت نمایندگان قرض الحسنه یا ضامنان آن ها بابت اقساط امهال شده ماه های اسفند 1398، فروردین و اردیبهشت 1399 برداشت شده است، اشخاص مذکور می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir نسبت به ثبت شکایات خود در سامانه ثبت شکایات احتمالی مشتریان بانکی اقدام نمایند.

با بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی که در این خصوص مرتکب نقض مقررات شده باشند و رویه خود را در این رابطه اصلاح ننمایند، بر اساس قوانین و مقررات برخورد قانونی مقتضی می گردد.

4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 993

به "فقط یک قسط وام های قرض الحسنه در خرداد پرداخت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط یک قسط وام های قرض الحسنه در خرداد پرداخت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید