طرز تهیه ته چین آلبالو با گوشت؛ شیک و مجلسی

به گزارش لوکو، می توانید ته چین آلبالو را با گوشت قلقلی تهیه کنید و اگر دوست دارید می توانید ته چین را داخل فر با قالب های مختلف شکل دار تهیه کنید و داخل قابلمه مواد را بریزید و آماده کنید.

طرز تهیه ته چین آلبالو با گوشت؛ شیک و مجلسی

به گزارش بهترین ها، می توانید گوشت قلقلی را داخل مواد بریزید یا موقع سرو روی ته چین قرار دهید که هر دو روش را در این پست به شما یاد خواهیم داد. شما می توانید به دلخواه از خلال بادام و پسته نیز برای تزیین بهره ببرید.

مواد لازم

برنج 4 پیمانه

آلبالو هسته گرفته 1 و نیم پیمانه

شکر 1 پیمانه

زعفران غلیظ دمنموده 3 ق سوپ خوری

تخم مرغ 2 عدد

ماست 1 پیمانه

روغن مایع 2 ق سوپ خوری

هل ساییده 1/8 ق چای خوری

گلاب 1 ق غذا خوری

پودر گل محمدی 1/4 ق چای خوری

کره به مقدار لازم

گوشت چرخ نموده 200 گرم

پیاز 1 عدد

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه ته چین آلبالو

مرحله اول: آماده سازی گوشت

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و با گوشت و ادویه ها مخلوط کنید و خوب ورز دهید و بعد از مواد به مقدار دلخواه بردارید و به آن شکل دهید و می توانید داخل فریزر قرار دهید تا 10 دقیقه استراحت کند و بعد سرخ کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: پخت آلبالو

هسته آلبالو را در آورده، داخل قابلمه ریخته و شکر را روی بپاشید آن قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا به مدت 20 دقیقه بجوشد. سپس از روی حرارت برداشته و آلبالو را از شربت در آورده و شربت را می جوشانیم تا قوام بیاید.

مرحله سوم: پخت برنج

برنج را شسته و با مقدار نمک مورد احتیاج خیس نموده و سپس اگر به روش آبکشی میپزید که داخل آب در حال جوش بریزید و پس از 8 تا 10 دقیقه بنا به نوع برنج شما، آن را آبکشی نمایید و البته کمی زنده تر بردارید.

مرحله چهارم: تهیه ته چین آلبالو

ماست، تخم مرغ ها، روغن مایع، هل ساییده، گل محمدی و یک قاشق زعفران را با هم ترکیب نموده و دو کفگیر برنج افزوده و همزده و داخل قابلمه یا قالب را چرب نموده و مواد تهچین را کف قالب یا قابلمه ریخته و سطحش را صاف نموده و یک لایه نازک برنج سفید ریخته و آلبالو ها را روی سطح برنج چیده و دوباره آلبالو و مابقی برنج را روی آن ها بریزید، می توانید در این مرحله گوشت قلقلی ها را نیز روی مواد قرار دهید و یا موقع سرو روی ته چین قرار دهید و بعد 3 قاشق کره ذوب شده یا روغن و یک ملاقه از شربت آلبالو را با هم مخلوط نموده و روی برنج بریزید. کمی هم به دلخواه زعفران روی برنج میگردانیم و برنج رابا حرارت ملایم دم بگذارید و یا روی قالب را فویل کشیده و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 50 دقیقه قرار دهید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت ته چین آلبالو

مواد ته چین باید از قابلمه چند سانت فاصله داشته باشد تا نسوزد.

می توانید داخل قابلمه روی گاز و شعله پخش کن نیز این ته چین را تهیه کنید.

بعد از دم کشیدن مقدارى از برنج را با زعفران و چند قاشق از شربت آلبالو و30 گرم کره مخلوط کنید. خلال بادام و پسته را کمی شسته و وقتی آب آن کشیده شد با مقدار کمی روغن مایع خیلی کم تفت دهید و با برنج زعفرانی مخلوط کنید.

اگر آلبالو پلو را شیرین دوست ندارید، شهد روی پلو نریزید و فقط آلبالو ها را لابلای پلو داده و دم بذارید.

منبع: فرارو
انتشار: 4 تیر 1402 بروزرسانی: 4 تیر 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2218

به "طرز تهیه ته چین آلبالو با گوشت؛ شیک و مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ته چین آلبالو با گوشت؛ شیک و مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید