طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره

به گزارش لوکو، یکی از دموکرات های کنگره با طرح شکایتی دونالد ترامپ، وکیل شخصی او و دو گروه راستگرا را به توطئه برای تحریک شورش مرگبار ماه گذشته به کنگره آمریکا متهم کرد.

طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره

به نقل از خبرگزاری رویترز، در این شکایت آنها به نقض قانون کوکلاس کلاین که از 1871 برای سرکوب این سازمان برترپندار سفید تصویب شد، متهم شده اند. این تازه ترین شکایت حقوقی برای مسوول دانستن ترامپ بابت خشونت شش ژانویه است.

در این شکواییه همچنین نام پسران مغرور که یک سازمان راست افراطی است و یک گروه چریک ضد دولتی موسوم به حافظان سوگند به عنوان متهم ذکر شده است.

در بیانیه ای که درباره این شکایت اطلاع رسانی کرد، آمده است: این شورش نتیجه یک طرح کاملا برنامه ریزی شده از سوی ترامپ، رودی جولیانی و گروه های افراطی نظیر حافظان قسم و پسران مغرور بود و همگی یک هدف مشترک برای ارعاب، اذیت و آزار و تهدید برای متوقف کردن تایید کالج الکترال داشتند.

سنای آمریکا روز شنبه ترامپ را از اتهام تحریک شورش شش ژانویه تبرئه کرد و تنها 57 سناتور در حمایت از آن رای دادند که کمتر از 67 رای مورد احتیاج بود.

بنی تامسون، دموکراتی که ریاست کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان را بر عهده دارد، شاکی این پرونده است. در متن این شکایت نامه بدون ذکر مبلغ و همچنین حق الزحمه وکلا، بر جبران اقتصادی و تنبیهی تاکید شده است. علاوه بر این، از قضات فدرال خواسته شده تا با صدور حکمی مانع از آن شوند که ترامپ و دیگر متهمان قانون را در آینده نقض نمایند.

این عضو دموکرات کنگره گفته است که در روز حمله به کنگره صدای فریادهای تهدیدآمیز و شلیک گلوله می شنیده و مجبور شده از ترس جمعیت پناه بگیرد.

انجمن ملی پیشرفت رنگین پوستان و وکلایی از شرکت حقوقی کوهن میلستین سلرز - تال پی ال ال سی این دادخواست را جلو می برند.

رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهوری سابق آمریکا در این رابطه اظهارنظر ننموده است. جیسون میلر، مشاور ترامپ گفته است که جولیانی فعلا نماینده رهبر سابق کاخ سفید در هیچ مورد حقوقی ای نیست. او همچنین ادعاهای این شکواییه را رد نموده و به تبرئه شدن ترامپ در سنا اشاره نمود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1501

به "طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید