ترامپ سه شنبه در سنا محاکمه می گردد، وکیل ترامپ می گوید علیه دموکرات ها سند رو خواهد نمود

به گزارش لوکو، خبرگزاری خبرنگاران- وکیل دونالد ترامپ خواهان توقف فرایند استیضاح رئیس جمهور سابق به خاطر لزوم رعایت شباّت (آیین یهودی) است.

ترامپ سه شنبه در سنا محاکمه می گردد، وکیل ترامپ می گوید علیه دموکرات ها سند رو خواهد نمود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از نامه وکیل ترامپ دیوید شون در این خصوص اطلاع داد.

در این نامه که برای رهبر اکثریت دموکرات سنا، رهبر جمهوری خواهان در سنا و سناتور دموکرات پاتریک لیهی فرستاده شده است، شون خاطر نشان می نماید که وی یهودی بوده و مراسم شبات را اجرا می نماید(شبات در دین یهودیت به روز تعطیل هفتگی (شنبه) می گویند) و به همین خاطر نمی تواند در غروب روز آدینه در جایی حضور پیدا کند. در ارتباط با این موضوع وی خواهش کرد که فرایند استیضاح ترامپ که تا آغاز شبات به اتمام نمی رسد متوقف گردد.

وی در این نامه نوشته است: من به خاطر مسئله پیش آمده عذرخواهی می کنم و بدون شک این موضوع باعث مکدر شدن سایر اعضای حاضر در فرایند جلسه می گردد اما خواهش می کنم که فرایند استیضاح به روز شنبه یهودی کشیده نگردد.

نماینده دموکرات ها بدون شرح جزئیات پاسخ داد که ما به این تقاضا احترام می گذاریم و البته وی را راضی خواهیم کرد.

این روزنامه اطلاع نداد که چطور خواهش وکیل ترامپ اجرا خواهد شد. طبق اطلاعات روزنامه اگر رهبران سنا تصمیم بگیرند که فرایند بدین ترتیب تسریع بیابد تا عصر آدینه به اتمام برسد، ممکن است این سریع ترین استیضاح در تاریخ باشد.

ترامپ سه شنبه درسنا محاکمه میگردد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا یک سال پس از اولین استیضاح و محاکمه اش از سوی سنا، روز سه شنبه هفته جاری برای دومین بار در سنا محاکمه خواهد شد؛ محکمه ای که باید مشخص کند که آیا او عامل حمله خونبار اخیر به ساختمان کنگره بوده یا نه.

ناطقان: یکصد سناتور برای قضاوت در مورد رئیس جمهوری که دیگر در مسند قدرت نیست، در این جلسه شرکت می نمایند.

ترامپ گفته است که در این محاکمه حضور نخواهد یافت. او در محاکمه اول هم که یک سال پیش برگزار گردید، به سنا نرفت و وکلایش را فرستاد.

در کانون توجه جلسه محاکمه ترامپ، حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره قرار گرفته است.

این شورش که بعضی نمایندگان دموکرات آن را کودتایی نافرجام از سوی تروریست های داخلی نامیدند، به عنوان خطرناکترین حمله به دموکراسی آمریکا از زمان جنگ های داخلی سال های 1860 توصیف شده است.

این حمله نمایندگان کنگره را به حدی شوکه کرد و مردم را تا حدی به خشم آورد که دموکرات ها بی درنگ فرایند استیضاح ترامپ را تنها دو هفته پس از خاتمه دوره زمامداری اش کلید زدند.

مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به تحریک شورش متهم کرد و وی را رئیس جمهوری که دو بار استیضاح شده نامید. هیچ فرمانده کل قوای دیگری در آمریکا تا این حد رسوا نشده است.

با این همه، هنوز هیچ رئیس جمهوری در آمریکا در دادگاه استیضاح محکوم نشده است و احتمال آن می رود که چنین سابقه ای به قوت خود باقی بماند.

یکی از اهداف اصلی دموکرات ها برای برگزاری جلسه محاکمه ترامپ این است که وی را از دستیابی به مقام فدرالی در آینده منع نمایند، مشروط بر اینکه بتوانند محکومیت وی را صادر نمایند.

وکیل ترامپ می گوید علیه دموکرات ها سند رو خواهد نمود

وکیل استیضاح رئیس جمهور سابق آمریکا گفت اسنادی علیه دموکرات ها در دست دارد که در روز محاکمه اش آن ها را منتشر می نماید.

بروس کاستور وکیل ارشد رئیس جمهور سابق آمریکا روز یکشنبه گفت، میخواهد فیلم هایی علیه مقامات حزب دموکرات منتشر کند.

به نوشته پایگاه خبری هیل ، وکیل استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه ای، با اشاره به اعتراضات ضدنژادپرستی چند ماه اخیر در آمریکا گفت: بسیاری از آن ها (دموکرات ها) در واشنگتن، واقعاً از تحریک آمیزترین لفاظی های ممکن استفاده می نمایند و قطعاً هیچکس این گمان را نمی برد که آن ها ارتباطی با هیچ کدام از این اتفاقات داشته باشند.

کاستور در ادامه گفت، اظهارات مقامات دموکرات حول اعتراضات جان سیاه پوستان اهمیت دارد را در جلسه محاکمه ترامپ پخش خواهد نمود.

او در این خصوص مدعی شد: فیلم های ضبط شده زیادی از به آتش کشیدن شهرها و حمله به دادگاه ها و توهین به مأمورام فدرال توسط شورشی ها در وسط خیابان ها وجود دارد که مورد تشویق دموکرات ها در سرتاسر کشور قرار دریافتد.

از تابستان سال جاری و در پی قتل جورج فلوید شهفرایند غیرمسلح سیاهپوست در یکی از شهرهای آمریکا، جنبشی با عنوان جان سیاه پوستان اهمیت دارد به راه افتاد که کم و بیش تا کنون ادامه دارد.

ترامپ در واکنش به آغاز این جنبش و تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف، معترضان به نژادپرستی را اوباش و شورشی خواند و از نیروهای پلیس و گارد ملی برای سرکوب آن ها استفاده کرد و در این میان حتی خبرنگاران حاضر در خیابان ها در امان نماندند. در واکنش به این سرکوب ها و بازداشت ها، معترضان در بعضی شهرهای آمریکا دست به تخریب اموال عمومی زده و با مأموران درگیر شدند.

دادگاه استیضاح ترامپ کمتر از یک هفته طول می کشد

سناتور جمهوری خواه کنگره معتقد است محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا بیش از یک هفته طول نخواهد کشید.

کوین کرامر، سناتور جمهوری خواه ایالت داکوتی شمالی به خبرنگاران گفت که فکر نمی نماید جلسه محاکمه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق بیش از یک هفته طول بکشد.

کرامر گفت: تصور نمی کنم که یک هفته فراتر رود. من فکر نمی کنم اشتیاق زیادی برای کسی وجود داشته باشد.

او شرح داد که چند روز برای ارائه پفراینده کافی است.

محاکمه ترامپ پس از آن مطرح شد که عده ای به تحریک رئیس جمهور پیشین آمریکا با حمله به ساختمان کنگره، جریان تایید جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا را به تاخیر انداخت.

وکلای دونالد ترامپ حضور وی در دادگاه سنا برای ادای شهادت درباره نقشش در تحریک حمله نمایندگان به کنگره را رد کردند.

بر این اساس، پس از آنکه جیمی راسکین، نماینده دموکرات ایالت مریلند با صدور نامه ای از ترامپ خواست به دلیل انکار حقایق و دست داشتن خود در تحریک حمله نمایندگان به کنگره، با حضور در مجلس سنا در این باره قسم خورده و شهادت دهد، دو وکیل ترامپ بلافاصله این موضوع را رد کردند. وکلای ترامپ معتقدند همین نامه خود نشان دهنده آن است که دموکرات ها هیچ مدرکی در محکوم کردن رئیس جمهور پیشین ندارند.

نظرسنجی مشترک آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات عمومی نورک بیان کرد 65 درصد جمهوری خواهان با وجود اسناد و مدارک، همچنان بر این باورند که انتخاب بایدن غیرقانونی بوده و 66 درصد از آمریکایی ها در مجموع می گویند انتخاب بایدن به عنوان رئیس جمهور، قانونی بوده است.

ترامپ تنها رئیس جمهوری در تاریخ آمریکاست که دوبار استیضاح شده و همچنین در زمانی که سکاندار کاخ سفید نیست جلسه استیضاحش برگزار می گردد.

حمایت اکثریت آمریکایی ها از محکوم شدن ترامپ در استیضاح

یک نظرسنجی جدید اجرا شده از سوی ای.بی.سی نیوز/ایپسوس نشان داد، اکثریت آمریکایی ها معتقدند مجلس سنای این کشور باید در جریان محاکمه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، این رئیس جمهور سابق کشورشان را محکوم نموده و تصدی سمت های دولتی فدرال توسط وی در آینده را ممنوع کند.

به نقل از پایگاه هیل، این نظرسنجی جدید که روزهای آدینه و شنبه اجرا شده دریافت که 56 درصد از آمریکایی ها از هر دو اقدام حمایت می نمایند.

با این حال این حمایت عمدتا بر مبنای گرایشات حزبی صورت گرفت. بیش از 9 تا از هر 10 دموکرات شرکت نماینده در این نظرسنجی هم از محکوم کردن ترامپ و هم از ممنوع ساختن تصدی سمتهای دولتی توسط وی در آینده حمایت نموده در حالی که از هر 10 جمهوریخواه هشت تن با هر دو مخالفت کردند.

بر اساس برنامه ریزی قرار است محاکمه برای استیضاح دونالد ترامپ در هفته جاری و بعد از پیوستن 10 جمهوریخواه به جمع همه دموکراتهای رای دهنده به استیضاح این رئیس جمهور سابق از بابت اتهامات مربوط به تحریک به اغتشاش ششم ژانویه در کنگره آمریکا برگزار گردد. اوباش هوادار ترامپ در ششم ژانویه در کوشش برای مختل کردن کار کنگره در شمارش آرای الکترال که نشان دهنده پیروزی جو بایدن در انتخابات بود، وارد ساختمان کنگره آمریکا شدند.

محکوم کردن ترامپ در سنا احتیاجمند اکثریت دو سومی است. در صورت این رخداد غیرمحتمل که 17 جمهوریخواه به جمع دموکراتها پیوسته و ترامپ در استیضاح محکوم گردد، سنا می تواند یک رای گیری دوم که تنها احتیاجمند اکثریتی ساده است برگزار نموده تا تصدی سمت های دولت فدرال در آینده توسط ترامپ را ممنوع کند.

جوابگویان این نظرسنجی همچنین با این پرسش روبرو شدند که فکر می نمایند کدام حزب سیاسی عمده افراطگران رادیکال بیشتری دارد. بر طبق نتایج این نظرسنجی، 42 درصد از جوابگویان گفتند در حزب جمهوریخواه افراطگران رادیکال بیشتری وجود دارد در حالی که در مقایسه 32 درصد همین نظر را درباره حزب دموکرات داشتند.

در این نظرسنجی از جوابگویان درباره پاسخ دولت فعلی به همه گیری کروناویروس سوال شد.

کمتر از نیمی از جوابگویان معادل 49 درصد گفتند از اقدام بایدن در تصویب بسته 1.9 تریلیون دلاری یاریهای مربوط به کروناویروس با یاری دموکراتها و بدون حمایت جمهوریخواهان حمایت می نمایند.

از هر پنج جوابگو نیز دو نفر گفتند رئیس جمهور جدید آمریکا باید با جمهوریخواهان کنگره همکاری نموده تا یک بسته کوچکتر را به تصویب برساند.

در مجموع این نظرسنجی دریافت که دو سوم از جوابگویان عملکرد بایدن در قبال همه گیری بیماری تا کنون را تایید می نمایند.

سناتورها خواهان اجرای سریع محاکمه مربوط به استیضاح ترامپ هستند

سناتورهای آمریکایی می گویند محاکمه مربوط به استیضاح تاریخی دوم دونالد ترامپ طی یک فرآیند سریعی که در حال شکل دریافت است، ممکن است تنها در عرض چند روز برگزار گردد.

به نقل از پایگاه هیل، چارلز شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنای آمریکا و میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه این مجلس همچنان در کوشش برای رسیدن به یک توافق در مورد سازماندهی محاکمه که بر اساس برنامه قرار است فردا سه شنبه برگزار گردد، هستند.

اما سناتور ها این پیغام را می دهند که خواهان انجام سریع این فرآیند هستند و این که این استیضاح ممکن است تنها در عرض یک هفته انجام گردد. دموکراتها، ضمناً استدلال درخصوص اینکه محاکمه ترامپ ضروری است، همچنین متمرکز بر استراتژی سیاسی خود برای تصویب یاریهای مربوط به کروناویروس هستند. سناتور جمهوریخواه کوین کریمر اظهار کرد: من نمی توانم تصور کنم که این فراتر از یک هفته ادامه داشته باشد. من فکر نمی کنم نسبت به این مساله اشتیاق چندانی از سوی کسی وجود داشته باشد.

سناتور دموکرات کریس مورفی در پاسخ به سوالی درخصوص ترجیحش درباره طول محاکمه گفت: من فکر نمیکنم این فرآینده احتیاج به این که بیش از یک هفته ادامه یابد داشته باشد. برای هر طرفی دو روز کافی است.

همچنین سناتور دموکرات تام کارپر، یک همپیمان نزدیک جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم گفت، این محاکمه باید چند روز طول بکشد. او به خبرنگاران گفت: محاکمه چیزی نیست که لازم باشد چند ماه یا هفته طول بکشد. تنها چند روز کافی است.

توافقی که مک کانل و شومر به دنبالش هستند چارچوب زمانی برای فاز اول محاکمه که شامل گگرددن استدلالهای هر دو گروه مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای ترامپ میگردد، مشخص می نماید.

اگر که سنا رای به فراخواندن شاهدان ندهد، محاکمه سپس ممکن است سریعا به خاتمه خود همراه با طرح های بالقوه سناتورها، رایزنی ها درباره اتهامات، استدلالهای خاتمهی و سپس رای گیری بر سر محکوم کردن ترامپ از بابت جرایم و تخلفاتش نزدیک گردد.

اخیرا مدیران استیضاح در مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ برای ایراد شهادت دعوت کردند که این درخواست از سوی وکلای وی رد شد. دموکراتها هنوز نگفته اند که آیا خواهان فراخواندن شاهدان بیشتر خواهند شد یا خیر.

محاکمه مربوط به اولین استیضاح ترامپ 21 روز طول کشید که منجر به کوتاه ترین محاکمه برای استیضاح ریاست جمهوری در آن موقع شد. محاکمه مربوط به استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا 37 روز و محاکمه مربوط به استیضاح اندرو جانسون، رئیس جمهور اسبق دیگر آمریکا 83 روز طول کشید.

یک سناتور ارشد جمهوریخواه پیش بینی کرد که محاکمه جدید تا روز آدینه یا شنبه انجام گردد زیرا این چیزی است که احتمالا هر دو طرف خواهان انجامش هستند./ایسنا

احتمال محکوم شدن ترامپ در دادگاه سنا، صفر است

رند پالسناتور جمهوری خواه ضمن انتقاد از اقدام دموکرات ها در پیش بردن فرایند استیضاح دونالد ترامپ در سنای آمریکا، احتمال محکوم شدن رئیس جمهور سابق را به دلیل حمله به کنگره، صفر پیش بینی کرد.

رند پال سناتور جمهوری خواه آمریکایی احتمال محکوم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور را در جلسه استیضاح سنا صفر درصد برآورد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پال گفت تصور گمراه نماینده رای گیری برای عوض کردن نتیجه انتخابات چه به وسیله کنگره یا معاون رئیس جمهور را که ترامپ مطرح نموده بود، رد کرد.

وی در مورد نتیجه استیضاح ترامپ هم گفت رئیس جمهور سابق محکوم نخواهد شد زیرا 45 جمهوری خواه حتی فرایند این کار را غیرقانونی خوانده اند. او در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت بنابراین این (استیضاح) حتی قبل از این که آغاز گردد، تمام شده است.

پال در ادامه خواهان محاکمه کسانی شد که برای استیضاح فشار می آورند و گفت سیاستمداران دموکرات، مثل چاک شومر رهبر دموکرات های سنا باید به دلیل سخنرانی سیاسی تحت پیگرد قرار بگیرند.

وی گفت: عبارات غلوآمیز در حمایت از استیضاح به همراه لفاظی خشن چاک شومر آنقدر بد بود که قاضی ارشد بلافاصله بیان کرد این نوع زبان به اندازه همان جمعیتی که به کنگره حمله کردند، خطرناک است.

این سناتور جمهوری خواه وقایع اتفاق افتاده در واشنگتن را که ترامپ به دلیل آن ها قرار است استیضاح گردد با اعتراضات ضد نژادپرستی در تابستان در پی قتل جورج فلوید شهفرایند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس مقایسه کرد و از موضع متفاوت دموکرات ها در برخورد با این دو مسئله انتقاد کرد.

رند پال گفت: نمی توانیم استاندارد دوگانه داشته باشیم، باید با هر دو حزب یکسان برخورد کرد. وی در اشاره به فرایند استیضاح اضافه نمود: فکر می کنم اگر دموکرات ها کمی با خودشان فکر می کردند، می گفتند این (استیضاح) عقیده وحشتناکی است.

بنابر این گزارش، با توجه به این که محکوم شدن ترامپ به اکثریت دو سومی سناتورها احتیاج دارد و اکنون در سنا نسبت 50/50 بین دو حزب برقرار است، احتمال می رود رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا در سنا محکوم شناخته نگردد.

در کنار محاکمه استیضاح، بعضی دموکرات ها با استفاده از متمم 14 قانون اساسی به دنبال محروم کردن ترامپ از مناصب دولتی برای همواره هستند. بر اساس این متمم، هر شخصی که در شورش دست داشته یا به دشمنان آمریکا یاری نموده، از مناصب دولتی منع خواهد شد.

تیم حقوقی ترامپ به شدت این اتهامات را انکار نموده و مدعی است او طرفدارانش را در حمله ششم ژانویه به آرامش دعوت کرد.

در پی آن، بعضی قانونگذاران جمهوری خواه و دموکرات کنگره ترامپ را به تحریک طرفداران خود برای حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه متهم کردند و به همین دلیل طرح استیضاح وی را در مجلس سنا پیش برده اند.

طبق توافق رهبران جمهوری خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (20 بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

وبگاه خبری بیزنس اینسایدر پیشتر به نقل از بعضی منابع بیان کرد رئیس جمهور سابق این کشور در حال برنامه ریزی برای دریافت انتقام از جمهوری خواهانی است که بخواهند به نفع محکومیت او در جلسه استیضاح رای بدهند.

اظهار نارضایتی حزب جمهوری خواه آمریکا از دختر چنی

حزب جمهوری خواه وایومینگ لیز چنی را بابت حمایت از دموکرات های مجلس نمایندگان در پفراینده استیضاح ترامپ مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اظهار نارضایتی حزب جمهوری خواه از لیز چنی، دختر دیک چنی، معاون جورج بوش، رئیس جمهوری اسبق آمریکا بابت حمایت او از استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا بدون پیشنهاد جلسه استماع یا فرایندهای موجود بوده است.

چنی به پایگاه خبری هیل گفته: ماه گذشته میلادی با قسم به قانون اساسی مجبور شدم به استیضاح ترامپ رای بدهم و این سوگند به سیاست یا حزب گرایی وابسته نیست.

لیز چنی، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان یکی از 10 جمهوری خواه مجلس بود که با عدول از خطوط حزبی، همراه با دموکرات ها به استیضاح دونالد ترامپ رای داد.

در متن استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ به تحریک حامیانش در جریان حمله ششم ژانویه به کنگره متهم شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1442

به "ترامپ سه شنبه در سنا محاکمه می گردد، وکیل ترامپ می گوید علیه دموکرات ها سند رو خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ سه شنبه در سنا محاکمه می گردد، وکیل ترامپ می گوید علیه دموکرات ها سند رو خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید