ضرورت های راه اندازی آمبولانس های ریلی
به گزارش لوکو، معاون عملیات اورژانس کشور ضرورت های راه اندازی اورژانس ریلی را تشریح کرد و گفت: انتقال مصدومان حوادث پرتردد نیازمند یک جهت امن و در عین حال سریع است .
به گزارش خبرنگاران ، حسن نوری درباره مکانیزم اورژانس ریلی اظهار کرد: ما با حوادث و پدیده هایی روبرو هستیم که دسترسی به خدمات و فوریت های پزشکی برای آن ها هم اکنون مقدور نیست یا به سختی قابل انجام است.
وی ادامه داد: راه آهن مطمئن ترین خط تردد مسافران است اما ممکن است یک قطار در وسط بیابان دچار حادثه گردد و هیچ دسترسی هم به آن وجود نداشته باشد. رسیدن به این محل حادثه فقط به وسیله بالگرد و یا اورژانس ریلی امکان پذیر است اما بالگردهای شبانه با محدودیت تردد روبرو است.
معاون عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه انتقال مصدومان حوادث پرتردد نیازمند یک راستا امن و در عین حال سریع است اضافه نمود: به عنوان مثال مسمومیت با قارچ در ابتدای سال شیوع زیادی پیدا کرد که برای انتقال این مصدومان به بیمارستان باید از راستا پرترافیک و در بعضی موارد غیرامن جاده های کشور عبور می کردیم، در مواردی هم برای انتقال مصدومان از زنجان به تهران در راستا پرترافیک جاده ای دچار مشکل شدیم درصورتی که یک اورژانس ریلی به سادگی می توانست مصدومان را به بیمارستان مورد نظر انتقال دهد. همچنین برای ارائه بعضی خدمات به مناطق محروم کشور نیز می توان از آمبولانس های ریلی با حضور پزشک، پرستار و متخصصان استفاده کرد.
وی که در یک برنامه رادیویی گفت وگو می کرد با بیان اینکه آمبولانس ها و تجهیزات اورژانس ایران از استانداردترین تجهیزات جهانست گفت: در حال حاضر 42 بالگرد فعال داریم که هزینه آن ها بسیار بالاست و اورژانس دریایی هم اخیراً به استانداردترین آمبولانس های دریایی روز جهان مجهز شد.
وی به کمبود نیرو در پایگاه های اورژانس اشاره نمود و اضافه نمود: ما به ازای هر پایگاه اورژانس حداقل باید 9,25 صدم نفر نیرو داشته باشیم اما در حال حاضر پنج نفر نیرو داریم و این موضوع، کار پرسنل اورژانس را بسیار سخت نموده چرا که باید دو برابر استاندار کار نمایند تا خدمات فوریت های پزشکی معطل نگردد.
منبع: خبرگزاری ایسنا