بازار ملک از نگاه مطبوعات

به گزارش لوکو، روزنامه دنیای اقتصاد - احتمال رشد دوباره آمار معاملات

مشاوران املاک در مناطق مختلف تهران می گویند با توجه به نزدیک شدن زمان پرداخت بخشی از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم، حجم مراجعات متقاضیان برای خرید مسکن افزایش یافته که می تواند به رشد دوباره آمار معاملات در ماه های آینده منجر گردد.

بازار ملک از نگاه مطبوعات

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

گزارش رسمی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن پایتخت در مرداد ماه، حاکی از رشد 23/7 درصدی حجم خرید و فروش مسکن نسبت به تیر ماه است.

مطابق آمار جمع آوری شده از سوی بانک مرکزی، در مرداد ماه امسال 18 هزار خرید و فروش در بنگاه های املاک سراسر شهر تهران به ثبت رسیده که بخش عمده ای از آن در مناطقی چون 4 و 5 صورت گرفته است.

در این میان، بخشی از متقاضیان خرید مسکن که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند در این بازه زمانی که بازار به مرحله پیش رونق معاملات رسیده، وارد بازار شده اند و اغلب واحدهای با زیربنای 75 تا 100 متر با عمر کمتر از 15 سال را برای خرید انتخاب می نمایند.

بنابراین مالکان و فروشندگان واحدهای مسکونی که قیمت پیشنهادی خود را مطابق با قیمت متعارف منطقه مشخص ننموده اند نمی توانند به فروش واحد خود امیدوار باشند.

هفته نامه پیغام ساختمان - احوال بازار مسکن خوب نیست

این روزها اوضاع و احوال بازار مسکن خوب نیست و کاهش نرخ سود بانکی نیز در این بین برای مالکان بهانه ای شده که مستاجران را تحت فشار بیشتری قرار دهند.

از سوی دیگر، اگر چه کاهش نرخ سود بانکی به گفته بسیاری از کارشناسان، در بازار اجاره اثر گذار است، اما می توان به این موضوع امیدوار بود که بازار خرید و فروش را هم تحت تاثیر قرار دهد و زمزمه های رونق به این بازار نیز برسد.

با توجه به رکود 5 ساله که بازار مسکن را درگیر خود نموده، تمام سازندگان و مالکان منتظر یک تلنگر برای دگرگون کردن این بازار هستند.

بازار اجاره ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد. یکی از مشاوران املاک با اشاره به این که اثر کاهش نرخ سود بانکی در ماه های آینده بر بازار مسکن نمایان می گردد، اضافه کرد: قیمت مسکن در سال آینده با افزایش روبه رو می گردد و رکودی که طی این 5 سال انباشته شده، تبدیل به حباب گرانی می گردد که با یک تلنگر می ترکد.

روزنامه تجارت - خطر گرانی افسارگسیخته خانه های کم متراژ

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این که با توجه به افزایش تقاضا برای خانه های کم متراژ در بازار مسکن، خطر گرانی این واحدهای مسکونی وجود دارد، گفت: بعید است که سقف وام خرید مسکن در امسال افزایش یابد.

علیرضا سلامی، گفت: یکی از مهم ترین مسائل بازار مسکن، فاصله درآمد مردم و قیمت خانه است که پس از وجود بیماری هلندی در اقتصاد ایران و رشد تقاضای سوداگرانه افزایش یافت.

سلامی با اشاره به مسائل افزایش سقف تسهیلات مسکن، گفت: اگر سقف وام مسکن هم افزایش پیدا کند، پرداخت اقساط آن از استطاعت اقشار کم درآمد خارج است؛ از طرفی بارها تجربه آن را داشتیم که با افزایش سقف تسهیلات، قیمت مسکن هم در بازار افزایش یافته است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید نمود: با توجه به رشد 7 درصدی صنعت ساختمان و رونق بازار، این خطر وجود دارد که خانه های پرتقاضا یعنی خانه های کم متراژ در امسال گران شوند.

روزنامه دنیا صنعت - تحویل 300 هزار مسکن مهر پس از تامین خدمات زیربنایی

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که 300 هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین خدمات زیربنایی به متقاضیان واگذار می گردد، گفت: سالانه 220 هزار مسکن مهر در کشور تکمیل می گردد.

احمد اصغری مهرآبادی با یادآوری این که از سال 86 تا امروز یک میلیون و 960 هزار مسکن مهر در کشور ساخته شده است، اظهار کرد: هم اکنون 300 هزار واحد مسکن مهر در صورت تامین خدمات زیربنایی به متقاضیان واگذار می گردد.

وی با بیان این که 900 هزار مسکن این طرح در دولت یازدهم به متقاضیان تحویل شده است، اضافه کرد: پرونده مسکن مهر استان های یزد و زنجان بسته شده و بر اساس برنامه، مسکن مهر استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و اردبیل تا انتها آبان امسال مختومه می گردد./

منبع: پیام دلتا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 702

به "بازار ملک از نگاه مطبوعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ملک از نگاه مطبوعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید