شورای انتقالی سودان متشکل از نظامیان و غیر نظامیان تشکیل می گردد

به گزارش لوکو، شورای انتقالی سودان بعد از مذاکرات اجرا شده میان شورای نظامی و نمایندگان ائتلاف آزادی و تغییر با حضور نمایندگان نظامیان و جریان های مدنی تشکیل می گردد.

شورای انتقالی سودان متشکل از نظامیان و غیر نظامیان تشکیل می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، شورای انتقالی سودان فعالیت سندیکاهای کارگری و اتحادیه های کاری این کشور را تعلیق کرد .

تجمع سندیکاهای حرفه ای سودان از شروع دور دوم مذاکرات با شورای نظامی انتقالی و نمایندگان ائتلاف آزادی و تغییر خبر دادند که قرار است ظهر امروز دوشنبه برگزار گردد. این نشست قرار بود دیروز برگزار گردد که در نهایت به امروز موکول شد. شرکت کنندگان در تجمع اعتراض آمیز دیروز خواهان تشکیل شورای مشترک میان نظامیان و غیرنظامیان شدند تا به تجمع خود انتها دهند .

بر اساس بیانیه ای که تجمع سندیکاهای حرفه ای سودان در توییتر منتشر نموده، دور سوم مذاکرات در مورد آنالیز تشکیل و اختیارات شورای تمامیتی سودان است. این در حالی است که دو طرف بر حضور نظامیان و غیر نظامیان در این شورا به صورت مشترک تاکید دارند .

توافق نهایی در مورد ساختار این شورا هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است، اما فعالان فضای مجازی می گویند که شورای مذکور شامل 15 عضو خواهد بود که هشت نفر از آنها غیرنظامی و هفت نفر از آنها ژنرال ارتش خواهند بود. این شورا مأمور تشکیل دولت مدنی و انتقالی جدید است تا مدیریت کشور را در دست گرفته و زمینه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بعد از براندازی عمر البشیر رئیس جمهور این کشور آماده کند .

شنبه همچنین صدها نفر از مردم سودان از شهر أم درمان واقع در غرب خارطوم به سمت سفارت مصر راهپیمایی نموده و شعارهایی ضد عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر سر دادند.

طبق گزارش شبکه الجزیره، معترضان همچنین پس از تظاهرات مقابل سفارت مصر در خارطوم به سمت محل تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش سودان راهپیمایی کردند.

این دومین تظاهرات سودانی ها علیه دخالت های مصر در کشورشان بود و چند روز پیش نیز مردم سودان تظاهراتی علیه السیسی برگزار کردند.

با وجود اینکه اتحادیه اروپا مخالفت خود با به رسمیت شناختن شورای نظامی انتقالی سودان را اعلام نموده اما اتحادیه آفریقا هفته پیش در نشستی در قاهره که به ریاست عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار گردید، با اعطای مهلت سه ماهه به شورای نظامی برای انتقال قدرت به دولت مدنی، موافقت کرد.

تظاهرات مردم سودان علیه دولت عمر البشیر از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به دلیل گرانی کالاها شروع شد، اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و معترضان خواهان سرنگونی دولت البشیر شدند که در نهایت حکومت وی با دخالت ارتش سرنگون و پس از آن شورای نظامی انتقالی سودان تشکیل شد.

در ادامه این تحولات و با توجه به تداوم اعتراضات عمومی به حکومت ژنرال ها، بن عوف وزیر دفاع البشیر از رأس شورای انتقالی نظامی کنار رفت و جای خود را به عبدالفتاح البرهان رئیس ستاد مشترک ارتش داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 188

به "شورای انتقالی سودان متشکل از نظامیان و غیر نظامیان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای انتقالی سودان متشکل از نظامیان و غیر نظامیان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید