هنگام خرید تور مسافرتی به این نکات توجه کنید

به گزارش لوکو، تورهای مسافرتی از جمله امکانات جذابی هستند که به وسیله آژانس های گردشگری ارائه می شوند. خرید تور مسافرتی را می توان یکی از راحت ترین روش ها برای برنامه ریزی یک سفر دل چسب دانست. خدمات موجود در هر تور می تواند شامل رزرو بلیط وسایل نقلیه، رزرو هتل و اقامتگاه، هزینه های مربوط به وعده های غذایی، هزینه ورودی جاذبه های گردشگری و غیره باشد. پس با خرید تور مسافرتی عملا برنامه ریزی سفر را بر عهده آژانس گردشگری گذاشته و با از سفر خود لذت می برید. حال این سوال وجود دارد که هنگام خرید تور مسافرتی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ در این مقاله قصد داریم به همین سوال پاسخ دهیم.

هنگام خرید تور مسافرتی به این نکات توجه کنید

امکانات تور

اولین نکته برای خرید تور مسافرتی این است که آنالیز کنید تور شامل چه چیزهایی می گردد یا نمی گردد. معمولا این اطلاعات به تفصیل در برنامه سفر تورها گنجانده می شوند و همیشه باید پیش از اقدام به رزرو، با دقت آنها را آنالیز کنید.

بلیط وسایل حمل و نقل، هتل، ویزا، غذا، بلیط جاذبه های گردشگری منطقه و غیره از جمله مواردی هستند که ممکن است در پکیج یک تور مسافرتی ارائه شوند. پس باید هنگام آنالیز امکانات تور به وجود یا عدم وجود هر یک از این موارد توجه کنید. چرا که برای مثال ممکن است یک تور شامل بلیط هواپیما نگردد و یا تهیه غذا بر عهده خودتان باشد. در چنین شرایطی باید از قبل نسبت به این موارد مطلع بوده و برای آنها آمادگی داشته باشید.

یک نکته مثبت در خصوص تورهای مسافرتی سفرمارکت این است که وقتی بلیط از سایت سفرمارکت، رزرو هتل و غیره به عنوان یک پکیج ارائه می شوند، هزینه کمتری نسبت به رزرو جداگانه هر یک از این موارد خواهند داشت. پس سعی کنید یک تور مجهز ولی کم هزینه پیدا کنید تا در عین حال که از امکانات ارائه شده استفاده می کنید، هزینه معقولی را هم پرداخت کنید.

شرایط ویزا

شرایط ویزا

در خصوص تورهای خارجی یکی از مهمترین موارد آنالیز شرایط مورد احتیاج برای دریافت ویزا است. شرایط ویزا بسته به ملیت و مقصد شما فرق دارد و به همین علت باید در همان ابتدای رزرو تور نسبت به آنها مطلعی کامل داشته باشید. گرفتن ویزا می تواند فرآیندی پیچیده و طولانی باشد. به همین علت باید اطمینان حاصل کنید که می توانید در بازه زمانی معین شده تمامی مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا آماده نموده و مانعی برای سفر نداشته باشید. در غیر این صورت به جای لذت بردن از یک سفر دلپذیر، با ناامیدی های بسیاری روبرو خواهید شد.

مقایسه تورها و شرکت های مختلف

شکیبا باشید و برای انتخاب عجله نکنید. امروزه شرکت های بسیاری در زمینه ارائه خدمات مربوط به تورهای مسافرتی فعالیت می نمایند. همین موضوع ممکن است انتخاب تور مناسب را کمی سخت تر کند. اگر احساس می کنید نمی دانید جستجو برای پیدا کردن یک تور مناسب را از کجا آغاز کنید می توانید از موتور جستجو سفرمارکت یاری بگیرید. سایت و اپلیکیشن سفرمارکت این امکان را به شما می دهد که تمامی تورهای مسافرتی (https://safarmarket.com/tours) ارائه شده برای مقصد مورد نظر خود را یکجا آنالیز نموده و بتوانید امکانات، خدمات و قیمت های آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.

سیاست های مربوط به کنسلی

یک نکته مهم دیگر هنگام خرید تور مسافرتی توجه به سیاست های آژانس گردشگری مورد نظر در رابطه با کنسلی است. متاسفانه هرگز نمی دانیم که چه چیزهایی در آینده نزدیک انتظارمان را می کشند. در نتیجه هر چقدر هم که با دقت برنامه ریزی نموده باشید باز این امکان وجود دارد که به علتی مجبور به کنسل کردن سفر خود باشید. در چنین شرایطی باید از قبل با سیاست های آژانس گردشگری انتخابی خود آشنا باشید تا بتوانید به موقع برای کنسلی اقدام نموده و کمترین جریمه را بابت آن متقبل شوید.

آمادگی بدنی لازم برای تور

این مورد شاید کمی عجیب به نظر برسد اما آمادگی بدنی برای بسیاری از سفرها اهمیت زیادی دارد. بعضی از تورها شامل میزان کمی پیاده روی می شوند در حالی که بعضی دیگر مستلزم پیاده روی های طولانی هستند. به ویژه اگر قصد رزرو یک تور طبیعت گردی را دارید، کسب اطلاع از موارد این چنینی حتی اهمیت بیشتری پیدا می نماید. چرا که شاید مجبور باشید کوهنوردی کنید یا از مسیرهای سخت تری عبور کنید که باید برای آنها آمادگی لازم را داشته باشید. به خصوص اگر اولین بار است که به منطقه مورد نظر سفر می کنید.

تور مسافرتی

ایرلاین ها

بسیاری از مواقع آژانس های گردشگری برای رزرو بلیط قطار، هواپیما یا غیره با شرکت هایی کار می نمایند که امکانات محدودی را در اختیار مسافران خود قرار می دهند تا از این طریق هزینه های سفر را کاهش دهند. پس اگر بلیط پرواز هم جزو پکیج ارائه شده برای تور باشد، سعی کنید تمام جزییات مربوط به آن را آنالیز کنید. می توانید سری به سایت شرکت بزنید و یا نظرات مسافران سابق آنها را چک کنید تا از کیفیت خدمات آنها اطمینان حاصل کنید.

هتل محل اقامت

در بعضی مواقع آژانس های گردشگری در رابطه با اقامتگاه های مورد تایید خود اطلاعات کلی و مبهمی را ارائه می نمایند. بعضی از آنها صرفا معین می نمایند که هتل مورد نظر چند ستاره است ولی جزییات بیشتری در خصوص امکانات آن نمی دهند. در نتیجه بهتر است نام هتلی را که قصد رزرو آن را دارند بپرسید تا تمام جزییات مربوط به هتل را مورد آنالیز قرار دهید و تصمیم بگیرید که آیا با توقعات شما مطابقت دارد یا خیر.

چه میزان پول باید به همراه داشته باشید

تور مورد نظر ممکن است همه چیز را شامل گردد اما همچنان شما به میزانی پول احتیاج دارید تا سایر احتیاجهای خود مانند خرید، هزینه های شخصی و غیره را بر طرف کنید.

پشتیبانی

این مورد به خصوص در خصوص تورهای خارجی اهمیت زیادی دارد. سفر به یک کشور نو و ناشناخته می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد. ممکن است پروازتان را از دست بدهید، پاسپورت خود را گم کنید، قوانین خاصی را زیر پا بگذارید که از آنها اطلاع نداشتید و یا حتی بیمار شوید. آژانس مسافرتی مورد نظر باید قادر باشد تا به شما در چنین شرایطی یاری کند. در واقع این برترین نکته در خصوص سفر با تورهای مسافرتی است. سفر با آنها این امکان را برای شما فراهم می نمایند که همیشه به یک پشتیبان دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

انتخاب تور مسافرتی می تواند علاوه بر مالی بودن، تجربه خوبی را هم از سفر برایتان رقم بزند. در واقع با انتخاب تور شما فرآیند رزرو بلیط، رزرو هتل، برنامه ریزی برای گشت و گذار و غیره را بر عهده آژانس گردشگری می گذارید و صرفا از سفر خود لذت می برید. بعلاوه مطمئن هستید که یک حامی و پشتیبان در تک تک لحظات سفر در دسترس است تا اگر به مسئله ای برخوردید بتوانید از او یاری بگیرید. همه این موارد از جمله مزایای انتخاب تور برای سفر به شمار می روند اما هنگام انتخاب آژانس گردشگری، حتما به نکاتی که در خصوص آنها شرح داده شد دقت کنید تا بتوانید در نهایت برترین تور ممکن را با پرداخت کمترین هزینه، انتخاب کنید.

آژانس های مسافرتی که در بازار آنلاین سفرمارکت، تورهای مسافرتی خود را عرضه می نمایند، همه دارای مجوزهای لازم از نهادهای نظارتی در صنعت گردشگری هستند و خدمات با کیفیت و استاندارد مطابق با آنچه در وب سایت و اپ سفرمارکت عنوان نموده اند را عرضه می دارند. پس می توانید با خیال آسوده، از میان تورهای مسافرتی و گردشگری موجود در سفرمارکت انتخاب کنید و سفر خوبی را برنامه ریزی کنید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2159

به "هنگام خرید تور مسافرتی به این نکات توجه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگام خرید تور مسافرتی به این نکات توجه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید