گفت وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با موضوع بحران لیبی

به گزارش لوکو، رئیس جمهوری فرانسه در جریان گفت وگوی تلفنی خود با همتای مصری اش به آنالیز وضعیت لیبی به ویژه امکان دستیابی به توافق آتش بس میان طرف های درگیر در این کشور در کوتاهترین زمان ممکن پرداخت.

گفت وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با موضوع بحران لیبی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیا الیوم، ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام نمود، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور در جریان تماس تلفنی با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر به آنالیز وضعیت لیبی با هدف حمایت از طرح سازمان ملل به منظور برقراری آتش بس در آینده ای نزدیک و از سرگیری رایزنی میان فائز السراج، نخست وزیر دولت توافق ملی لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور پرداختند.

پیشتر غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی ضمن ابراز نگرانی نسبت به تشدید درگیری ها در این کشور، خواهان دستیابی به آتش بس در لیبی شد و هشدار داد، ارسال سلاح به لیبی توسط حامیان خارجی نقض ممنوعیت تسلیحاتی لیبی بوده و موجب بالا دریافت درگیری ها در این کشور می گردد.

بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی در نتیجه جنگ دایر در طرابلس 1093 تن کشته، 5772 تن زخمی و بیش از 100 هزار تن آواره شده اند.

فرانسه و مصر ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت لیبی به دنبال میانجی گری در حل بحران این کشور هستند. پاریس نسبت به پیامدهای درگیری های کنونی در لیبی بر ثبات منطقه ساحل نگران بوده و مصر نسبت به آشوب و تنش در کشور همسایه غربی خود که مرزهای مشترکی با آن به طول بیش از 100 کیلومتر دارد، احساس نگرانی می نماید.

از زمان سقوط معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در سال 2011 میلادی، این کشور نفت خیز شاهد درگیری های داخلی مختلفی است، اما حملات نیروهای خلیفه حفتر به طرابلس وضعیت این کشور را وخیم تر نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 251

به "گفت وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با موضوع بحران لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی سیسی و ماکرون با موضوع بحران لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید