سرویس های اطلاعاتی: کیم جونگ اون لاغرتر، اما سالم است

به گزارش لوکو، طبق گفته های آژانس جاسوسی کره جنوبی به قانون گذاران این کشور، رهبر کره شمالی اخیرا 20 کیلوگرم کاهش وزن داشته است اما همچنان در سلامت بوده و در کوشش برای افزایش وفاداری عمومی مردم به خود در مواجهه با تشدید مسائل مالی این کشور است.

سرویس های اطلاعاتی: کیم جونگ اون لاغرتر، اما سالم است

به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، طبق گفته های دو تن از قانون گذاران کره جنوبی، سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی(NIS)، نتایج تحقیق خود را در نشستی پشت درهای بسته، با قانون گذاران این کشور در میان گذاشت؛ تحقیقاتی که در آن از هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل ویدئویی با وضوح بسیار بالا از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و دیگر روش ها برای آنالیز شرایط کیم استفاده شده است.

از زمانی که کیم در تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از رسانه های این کشور، به اندازه قابل توجهی لاغرتر به نظر رسید، شرایط سلامت او، کانون توجه خارجی در ماه های گذشته بوده است. کیم با 37 سال سن، هنوز علناً جانشینی انتخاب ننموده است و بعضی کارشناسان می گویند اگر اتفاقی ناگهانی برای او بیافتد، می تواند باعث هرج و مرج در این کشور فقیر دارای سلاح هسته ای گردد.

علیرغم ظاهر لاغرتر کیم، کسانی که در دراز مدت کره شمالی را تحت نظر داشته اند، می گویند که کیم هیچ مشکل ظاهری سلامتی ندارد و کاهش وزن او احتمالاً نتیجه کوشش های او برای بهبود شرایط ظاهری اش است. آن ها خاطرنشان کردند که او به فعالیت های عمومی منظم خود ادامه داده و هیچ اتفاق غیرعادی در ویدیوهای منتشر شده از کره شمالی دیده نشده است.

با این حال، شایعات تایید نشده در خصوص او همچنان پر رنگ هستند، به طوری که روزنامه ای ادعا کرد که در حضورهای عمومی اخیر کیم، از یک بدل استفاده شده است، ادعایی که به گفته کیم بیونگ کی، از قانون گذاران کره جنوبی، به وسیله سرویس امنیت ملی این کشور، بی اساس خوانده شد.

او بیان نمود که سرویس امنیت ملی کره جنوبی در جلسه مجلس گفت که وزن کیم از حدود 140 کیلوگرم به 120 کیلوگرم کاهش یافته است. این سرویس بعلاوه قبلاً گفته بود که کیم حدود 170 سانتی متر قد دارد.

در این گزارش آمده است که کیم سال جاری تا به امروز 70 روز در فعالیت های عمومی حضور داشته است، که نسبت سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است.

این قانون گذار بعلاوه گفت که سرویس امنیت ملی این کشور دریافته است که کیم عکس های پدر و پدربزرگ فقیدش - که قبل از او بر کره شمالی حکومت می کردند - را از اتاق کنفرانس حزب کارگران حذف نموده است.

ها تائه-کونگ، یکی دیگر از قانون گذاران کره جنوبی، به نقل از NIS گفت کره شمالی آغاز به استفاده از اصطلاح کیم جونگ اونیسم نموده است، یک ایدئولوژی سیاسی به نام کیم جونگ اون که از ایدئولوژی های موجود به نام پدر و پدربزرگش، یعنی کیم جونگ ایلیسم و کیم ایل سونگیسم مستقل است.

پس از حدود 10 سال رهبری، کیم در حال کوشش برای غلبه بر سخت ترین دوره حکومت خود است که ناشی از تشدید مسائل مالی به علت همه گیری ویروس کرونا است.

این قانون گذار گفت: طبق گزارش NIS، تجارت سالانه کره شمالی با چین، متحد اصلی و حامی مالی این کشور، تا سپتامبر سال جاری، به 185 میلیون دلار کاهش یافته است، که یک سوم تجارت سال گذشته است.

مقامات کره شمالی برای مقابله با افزایش قیمت کالاها و کمبود دارو و سایر لوازم ضروری که شیوع بیماری های منتقله به وسیله آب مانند تب حصبه را تسریع نموده است، مبارزه می نمایند. بر اساس گزارشات ارائه شده در این جلسه، کره شمالی بعلاوه قادر به واردات کاغذ و جوهری که برای چاپ اسکناس استفاده می نماید، نیست و این موضوع، مقامات این کشور را مجبور به چاپ ارز موقت نموده است.

در حالی که کاهش تجارت، تامین مواد مورد احتیاج برای فعالیت های صنعتی را محدود نموده است، مقامات کره شمالی، برای افزایش فراوری، به شدت کارگران را تحت فشار قرار می دهند. این قانون گذار کره جنوبی، به نقل از سرویس اطلاعاتی کشورش گفت که فعالیت بیش از حد کارخانه ها، باعث انفجار یک کارخانه بزرگ کود در ماه اوت شد.

NIS بعلاوه، گزارش های اخیر سازمان بهداشت جهانی را مبنی بر اینکه کره شمالی آغاز به کاهش محدودیت های سفت و سخت مرزی کووید-19 خود برای دریافت یاری های خارجی نموده است، تأیید کرد.

کره شمالی هنوز هیچ موردی از ویروس کرونا را گزارش ننموده است. در حالی که کارشناسان ادعای یک کارنامه کامل و بی نقص (perfect record) را زیر سوال برده اند، این مقام کره گفت: NIS هنوز هیچ نشانه ای از شیوع شدید کووید-19 در کره شمالی مشاهده ننموده است.

در حالی که ایمن سازی انبوه به علت کمبود جهانی (واکسن) همچنان در تعویق است، با وجود کنترل های مرزی شدید مرتبط با کرونا، کره شمالی هنوز برای دریافت واکسن، اعلام احتیاج ضروری ننموده است.

این قانون گذار کره جنوبی گفت که کره شمالی پیشنهادهای خارجی واکسن های روسیه و چین را رد نموده است و NIS نیز به این نتیجه رسیده است که کره شمالی علاقه ای به تهیه واکسن فایزر، که مستلزم مذاکره با آمریکا است، نشان نداده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1400 بروزرسانی: 3 آذر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1829

به "سرویس های اطلاعاتی: کیم جونگ اون لاغرتر، اما سالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس های اطلاعاتی: کیم جونگ اون لاغرتر، اما سالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید