ساخت 700 مدرسه برکت در سال جاری

به گزارش لوکو، تهران (پانا) - مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از اجرا و بهره برداری از 34 هزار طرح عمرانی و زیربنایی این بنیاد در منطقه ها محروم کشور خبر داد.

ساخت 700 مدرسه برکت در سال جاری

به گزارش روابط عمومی بنیاد برکت، امیرحسین مدنی با اعلام این خبر اضافه کرد: بنیاد برکت نسبت به اجرا و عملیاتی کردن بیش از 53 هزار طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه ها محروم و روستایی و عشایری کشور متعهد است که نزدیک به 34 هزار طرح به بهره برداری رسیده و مابقی هم در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: مجموع تعهدات بنیاد در حوزه های عمرانی و زیربنایی بیش از 24 هزار میلیارد ریال است که تا به امروز بیش از 16 هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدنی اضافه کرد: بنیاد برکت همچنین بهره برداری از 17 هزار و 432 پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، بیمارستان، پایگاه سلامت، خانه و مرکز بهداشت، مسکن محرومین و آب رسانی روستایی را برای سال 1400 هدف گذاری کرده است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 5 هزار و 164 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای و عملیاتی کردن این 17 هزار و 432 پروژه پیش بینی شده است.

مدنی در تشریح طرح های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری گفت: سال جاری ساخت 700 مدرسه را در منطقه ها محروم، روستایی و عشایری کشور در دستور کار داریم. همچنین 200 مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی در این منطقه ها احداث می شود.

وی ادامه داد: ساخت 2 بیمارستان و احداث 30 پایگاه سلامت، خانه و مراکز بهداشت از جمله دیگر اقدامات عمرانی بنیاد در حوزه بهداشت و درمان در سال جاری است.

مدیرعامل بنیاد برکت با تاکید بر ساخت مسکن برای محرومین بیان کرد: بنیاد سال جاری هم همچون سال های گذشته موضوع مشارکت در ساخت مسکن برای محرومین را دنبال می کند و احداث 16 هزار واحد مسکن را پیش بینی کرده است.

مدنی با اشاره به بهره برداری از 800 پروژه آب رسانی تا خاتمه سال 99 گفت: در سال جاری هم به 550 روستای محروم کشور آب رسانی خواهد شد.

وی با تاکید بر اجرای پروژه های عمرانی به موازات اشتغال زایی در منطقه ها محروم گفت: رسالت اصلی بنیاد برکت در حوزه اشتغال زایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی است و پروژه های عمرانی و زیربنایی تنها یک چهارم فعالیت ها و اعتبارات بنیاد را به خود اختصاص می دهند. بیش از 4 هزار و 500 روستا در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت قرار دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1700

به "ساخت 700 مدرسه برکت در سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 700 مدرسه برکت در سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید