دانشگاه صنعتی شریف در طرح ارتقا به تراز بین الملل رتبه اول را کسب کرد

به گزارش لوکو، دانشگاه صنعتی شریف برای دومین بار پیروز به کسب مقام اول در میان دانشگاه های طرح ارتقا به تراز بین الملل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد.

دانشگاه صنعتی شریف در طرح ارتقا به تراز بین الملل رتبه اول را کسب کرد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، بر اساس جدول منتشر شده از امتیازات دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در راستای ارتقا به تراز بین المللی، دانشگاه صنعتی شریف برای دومین بار پیروز به کسب مقام اول در میان دانشگاه های کشور شد. این دانشگاه توانست با کسب امتیازات مناسب در شاخص های آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی بالاتر از دانشگاه های برتر تهران و شهرستان ها قرار گیرد.

در روش شناسی این طرح شاخص های آموزشی، پژوهشی و پشتیبانی به ترتیب 30، 50 و 20 درصد سهم از امتیاز کل را دارا هستند. شاخص های آموزشی شامل اطلاعاتی، چون تعداد اعضای هیئت علمی داخلی و خارجی، دانشجویان داخلی و خارجی، دوره های مشترک بین المللی و جوایز بین المللی می شوند.

در شاخص های پژوهشی اطلاعاتی مانند تعداد مقالات با کیفیت و تعداد ارجاعات آنها، تعداد پژوهشگران پر استناد، تعداد اختراعات، تعداد شرکت های دانش بنیان، درآمد از صنعت و پژوهش، مقالات، قرارداد ها و پروژه های مشترک خارجی و فرصت های مطالعاتی مورد بررسی قرار می گیرند. شاخص های پشتیبانی نیز اطلاعات زیرساختی دانشگاه مانند تعداد کارمندان، امکانات رفاهی و IT، اسکان دانشجویان و اساتید بین المللی و موقوفات مردمی را شامل می شوند.

پروژه ملی اقتصاد مقاومتی ارتقای 10 دانشگاه و واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی از اردیبهشت 1396 در دستور کار وزارت علوم و دانشگاه ها و پژوهشگاه های برتر ایران قرار گرفته است. این پروژه به منظور طراحی برنامه راه برای ارتقای جایگاه دانشگاه های ایران در عرصه بین المللی طراحی و اجرا می شود. نمونه این طرح در کشور های دیگر نیز در حال اجرا است. طرح ارتقای 5 دانشگاه روسیه به 100 دانشگاه برتر دنیا و یا پروژه ارتقای 10 دانشگاه ژاپن به فهرست 100 دانشگاه برتر در رتبه بندی های دنیای را می توان از پروژه های مشابه این طرح دانست.

در طرح ارتقا به تراز بین المللی 16 دانشگاه و 9 پژوهشگاه برتر در کشور موظفند اطلاعات و آمار آموزشی و پژوهشی خود را به منظور بررسی و راستی آزمایی برای کمیته نظارت این پروژه در وزارت علوم ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 412

به "دانشگاه صنعتی شریف در طرح ارتقا به تراز بین الملل رتبه اول را کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه صنعتی شریف در طرح ارتقا به تراز بین الملل رتبه اول را کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید