راه اندازی سی و هشتمین صندلی CNG در شیراز

به گزارش لوکو، با بهره برداری از سی و هشتمین صندلی CNG، مصرف گاز طبیعی فشرده در استان فارس به یک میلیون 400 هزار متر مکعب در روز رسید.

راه اندازی سی و هشتمین صندلی CNG در شیراز

به گزارش از ، فضل اله اکبری معاون فنی عملیاتی منطقه فارس از راه اندازی سی و هشتمین صندلی CNG در شیراز اطلاع داد و گفت: با بهره برداری از این صندلی شماره صندلی های سی ان جی استان به 130 باب رسید وامکان سوختگیری برای صد و 50 هزار خودرو در روز فراهم شده است.

او، سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل را 25 درصد اعلام نمود و اضافه نمود: این صندلی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با چهار دیسپنسر، هشت نازل مورد بهره برداری قرار گرفته و زمینه اشتغال ده نفر هم فراهم شده است.

معاون فنی عملیاتی منطقه، مصرف روزانه گاز سی ان جی در استان را یک میلیون و 400 هزار متر مکعب بیان و اظهار کرد: با بهره برداری از این صندلی، تعداد تعداد دسپنسر ها ونازل های فعال در سطح استان به ترتیب 399 و 790 افزایش پیدا نموده است.

اکبری، سهم فارس از تعداد کل صندلی های سوخت سی ان جی کشور را 5/5 درصد اعلام کرد و گفت: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 126 میلیون مترمکعب گاز سی ان جی در استان مصرف شده که منجر به صرفه جوی همین مقدار درمصرف بنزین شده است.

این مقام مسئول اجرای دو طرح ملی (مدیریت مصرف سوخت وطرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی)، پایش وکنترل دوره ای صندلی ها، تغییر الگوی مصرف، توسعه کمی وکیفی صندلی ها، فراهم کردن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده توان بخش خصوصی برای احداث صندلی های سی ان جی را از جمله عوامل مهم در افزایش مصرف سی ان جی در استان برشمرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1729

به "راه اندازی سی و هشتمین صندلی CNG در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سی و هشتمین صندلی CNG در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید