خواص شگفت انگیز و درمانی سیب زمینی شیرین برای سلامتی بدن

به گزارش لوکو، سیب زمینی شیرین و سیب زمینی معمولی بسیار مقوی و مفید هستند. و مصرف متعادل هر کدام توصیه می شود.

خواص شگفت انگیز و درمانی سیب زمینی شیرین برای سلامتی بدن

از خواص سیب زمینی شیرین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهبود سلامت روده ها و دستگاه گوارش

سیب زمینی شیرین حاوی مقادیر قابل توجه فیبر و انواع آنتی اکسیدان ها می باشد. به همین دلیل متخصصان و محققان معتقدند که سیب زمینی شیرین می تواند برای سلامت روده ها مفید باشد. به همین دلیل اگر در پی رفع مسائل گوارشی خود هستید و قصد دارید از یک رژیم غذایی حاوی فیبر بالا بهره ببرید، سیب زمینی های شیرین و حتی سیب زمینی معمولی برای این منظور بسیار مفید هستند.

خواص ضد سرطانی

سب زمینی شیرین آنتی اکسیدان های مختلف فراوانی را وارد رژیم غذایی شما می کند. به همین دلیل مصرف سیب زمینی شیرین می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کند. و از بدن شما در برابر ابتلا به سرطان های مختلف محافظت خواهد کرد.

افزایش سلامت چشم و بهبود حس بینایی

سیب زمینی شیرین به طور باور نکردنی سرشار از ویتامین A و بتاکارون می باشد. ویتامین A یکی از مواردی است که برای حفظ سلامت چشم و بهبود حس بینایی مفید می باشد. با توجه به اینکه کمبود ویتامین A در رژیم های غذایی از مواردی است که متخصصان تغذیه را در سراسر جهان نگران کرده است، مصرف سیب زمینی شیرین می تواند ویتامین A مورد نیاز بدن را تامین کند.

بهبود عملکرد مغز

مصرف سیب زمینی شیرین به خصوص نوع بنفش آن می تواند برای بهبود عملکرد مغز مفید واقع شود. بر اساس نتایج بدست آمده از برخی تحقیقات، آنتوسیانین موجود در سیب زمینی شیرین نوع بنفش رنگ می تواند با کاهش التهاب و جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد، سلامت مغز را بهبود ببخشد. این ماده همچنین سبب تقویت حافظه و بهبود یادگیری خواهد شد.

مفید برای بیماران دیابتی

سیب زمینی شیرین می تواند به مدیریت بیماری دیابت کمک کند. برخی مطالعات این موضوع را نشان می دهند که مصرف سیب زمینی شیرین به جای سیب زمینی معمولی برای افراد دیابتی مناسب تر خواهد بود. محققان معتقدند که مصرف سیب زمینی شیرین می تواند برای مقاومت به انسولین و متعادل کردن سطح قند خون مفید واقع شود.

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلبی

مصرف سیب زمینی شیرین می تواند خطر بروز بیماری های قلبی و عروقی را به حداقل برساند. مقادیر بالای پلی فنول موجود در سیب زمینی شیرین و برگ آن با اثرات مخرب اکسیداسیون در بدن مقابله می کند. و باعث افزایش سلامت دستگاه قلبی و عروقی خواهد شد.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: فرادید
انتشار: 27 بهمن 1401 بروزرسانی: 27 بهمن 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2167

به "خواص شگفت انگیز و درمانی سیب زمینی شیرین برای سلامتی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز و درمانی سیب زمینی شیرین برای سلامتی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید