خبرنگاران 6 هزار نفر در گلستان با علایم کرونا بستری شدند

به گزارش لوکو، گرگان - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز 6 هزار نفر با داشتن علایم کرونا در 16 مرکز درمانی این استان بستری شدند که پس از وصول آزمایش های تخصصی ابتلای 790 نفر قطعی شد.

خبرنگاران 6 هزار نفر در گلستان با علایم کرونا بستری شدند

دکتر عبدالرضا فاضل امروز چهارشنبه در حاشیه عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان 600 تختخوابی گرگان به خبرنگار خبرنگاران گفت: از آنجا که فرایند وصول آزمایش های قبلی همچنان ادامه دارد ممکن است تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در گلستان افزایش یابد.

وی اضافه نمود: تا به امروز حدود 290 نفر در گلستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و اگر چه کاهش محسوس تعداد مبتلایان را شاهدیم اما خطر همچنان جدی است.

وی بیان داشت: در هفته سوم اسفند ماه پارسال روزانه 290 تا 300 بیمار با داشتن علایم سندروم حاد تنفسی، تب، لرز، تنگی نفس، استرس، اضطراب و سایر موارد مشکوک به کرونا در بیمارستانهای گلستان بستری می شدند اما اکنون این تعداد به روزانه حدود 45 نفر کاهش یافته است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دقت آزمایش ها و احتمال اینکه تعداد فوتی ها بیشتر از رقم اعلام شده باشد، گفت: ممکن است تعداد فوت شدگان مشکوک به کرونا در گلستان بیشتر از 290 نفر اعلام شده باشد چراکه آمارهای رسمی شامل حال افرادی است که قبل از انجام آزمایش در اورژانس یا بخش مراقبت های ویژه جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: آمار دقیق تعداد جان باختگان ناشی از کرونا پس از مهار کامل این بیماری و با آنالیز دقیق تک تک پفراینده ها در کمیته مرگ دانشگاه معین و اطلاع رسانی خواهد شد.

فاضل اضافه نمود: اکنون 260 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان بستری هستند که از این تعداد 80 نفر در بخش مراقبت های ویژه (آی سی یو) تحت درمان قرار دارند.

وی توضیح داد: در صورت بازگشایی زودهنگام بازار، مراکز مالی و مدارس و تردد بدون ماسک و دستکش شهفرایندان و بی توجهی به فاصله گذاری اجتماعی، شیوع مجدد و سریع ویروس کرونا را شاهد خواهیم بود.

طرح توسعه بیمارستان 600 تختخوابی گرگان در زمینی به مساحت 11 هکتار با زیربنای 57 هزار مترمربع و اعتبار 6 هزار میلیارد ریال با حضور دکتر حق شناس استاندار گلستان شروع شد.

استان گلستان دارای 25 بیمارستان با حدود 3 هزار تخت است که 16 واحد آن دولتی و بقیه زیر نظر ارتش، تامین اجتماعی و بخش خصوصی اداره می گردد.

لازم به ذکر است مطابق آخرین آمار 85 هزار و 996 نفر ابتلای قطعی به کرونا در کشور ثبت شده است و پنج هزار و 391 نفر نیز جان باختند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 952

به "خبرنگاران 6 هزار نفر در گلستان با علایم کرونا بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 هزار نفر در گلستان با علایم کرونا بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید