خبرنگاران بررسی زمینه های توسعه همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ اتریش

به گزارش لوکو، تهران - خبرنگاران - رئیس جمعیت هلال احمر و دبیرکل صلیب سرخ اتریش در جلسه ای ویدئو کنفرانس زمینه های توسعه همکاری های مشترک دو جمعیت ملی عضو فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را بررسی کردند.

خبرنگاران بررسی زمینه های توسعه همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ اتریش

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگاران از جمعیت هلال احمر، کریم همتی در این جلسه با بیان اینکه ویروس کرونا همه کشورهای دنیا را تحت فشار قرار داده، تاکید کرد: شرایط در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا، سخت تر است و با وجود اینکه هزینه های تامین دارو و اقلام پزشکی فراهم است، تامین برخی داروهای مورد نیاز و تهیه اقلام پزشکی برای مواجهه با کووید19 در ایران بسیار سخت است.

وی به مشارکت جوانان هلال احمر در طرح غربالگری مسافران در جاده های کشور اشاره کرد و افزود: علی رغم همه تنگناها، جوانان داوطلب هلال احمر از 9 ماه قبل تلاش های بسکمک برای مبارزه با کرونا انجام داده اند. در روزهای آغازین شیوع این بیماری، کنترل خروجی شهرها به جمعیت هلال احمر سپرده شد و 12 هزار جوان توانستند 21 میلیون نفر از سرنشینان خودروها را غربالگری کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر این، بیش از 71 میلیون نفر در فضای مجازی از مباحث آموزشی ارائه شده از سوی هلال احمر در زمینه بیماری کرونا، بهره مند شده اند.

همتی افزود: جمعیت هلال احمر به همراه خیرین، جوانان و داوطلبان در فاز اول شیوع کرونا توانست کمک های مردمی را جمع آوری کند و بیش از 157 محموله بین المللی هم به همین دلیل جذب کند. همچنین در مواجهه با فاز دوم بیماری کووید19 نیز در مناطق محروم سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، خوزستان و ایلام خدمات خوبی ارائه کردیم.

استقرار 7 هزار پایگاه برای نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به همکاری هلال احمر با وزارت بهداشت برای کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: در آستانه تعطیلی دو هفته ای کشور هستیم و هلال احمر هفت هزار پایگاه را برای نظارت بر اجرای مقررات مقابله با کووید19 در سراسر کشور مستقر کرده است.

همتی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران از گذشته ارتباط محبت آمیز ای با اتریش داشته و تفاهم نامه ای هم تا می 2018 میان دو کشور وجود داشته که زمینه های همکاری برای مقابله با حوادث فراهم را کرده، ابراز امیدواری کرد که همکاری جمعیت های ملی ایران و اتریش در زمینه امدادونجات، بحران ها و تیم های امدادونجات توسعه بیشتری یابد.

وی با قدردانی از کمک های صلیب سرخ اتریش در سیل سال 98 به آسیب دیدگان ایرانی تاکید کرد: انتظار داریم پس از این نیز کمک های بین المللی شامل ایران شود زیرا هیچ چیزی جز دوستی میان کشورها ماندگار نخواهد بود و امیدواریم میان ایران و اتریش هم این دوستی ها مستحکم تر بماند.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان 2 جمعیت ملی ایران و اتریش

دبیرکل صلیب سرخ اتریش هم در این جلسه با تاکید بر اینکه تحریم جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر برخلاف پروتکل های به رسمیت شناخته شده بین المللی است، افزود: ما برای رفع تحریم جمعیت هلال احمر تلاش کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

میکاییل اپریسنیگ گفت: از طریق دولت اتریش برای کمک به ایران در بحث کووید 19 تلاش کردیم و امیدواریم از طریق صلیب سرخ بتوانیم مسائل را رفع کنیم.

وی افزود: قدم دوم ما هماهنگی با وزارت امور خارجه و کمیته منابع انسانی برای ارائه کمک های غیرنقدی خواهد بود، اتریش جزو اولین کشورها بود که از طریق سازمان بهداشت دنیای در بحث کرونا به ایران کمک کرد. مرحله سوم نیز، امضای تفاهم نامه است که برای همکاری های آینده بسیار مناسب خواهد بود، ایران خدمات خوبی به کشورهای آفریقایی ارائه کرده است که ما هم برای کمک به این کشورها از تجربیات ایران استفاده خواهیم کرد.

دبیرکل صلیب سرخ اتریش ادامه داد: شادمان هستیم که هلال احمر ایران در بحث فراورده های خونی و آمبولانس ها تجربیات خوبی دارد و می توانیم از این تجربیات استفاده کنیم.

سفیر ایران در اتریش نیز در این جلسه گفت: ایران و اتریش ظرفیت های خوبی برای کمک به یکدیگر دارند و ما از تهیه پیش نویس و نهایی کردن MOU بسیار شادمان هستیم. برای فائق آمدن بر چالش های موجود از جمله تهیه مجوزهای قانونی، وظیفه سنگینی بر دوش من و دبیرکل اتریش وجود دارد که برای پیدا کردن راهکار قانونی و شفاف آن تلاش خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1282

به "خبرنگاران بررسی زمینه های توسعه همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بررسی زمینه های توسعه همکاری هلال احمر ایران و صلیب سرخ اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید