خبرنگاران ابتلای هزار و 357 نفر از کارکنان ایلام به کرونا

به گزارش لوکو، ایلام - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا به امروز هزار و 357 نفر شاغلان بخش بهداشتی، درمانی، ادارات و دیگر مشاغل در استان به کرونا مبتلا شده اند.

خبرنگاران ابتلای هزار و 357 نفر از کارکنان ایلام به کرونا

دکتر دکتر محمد کریمیان شامگاه شنبه در ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام گفت: میانگین درصد مثبت شدن نمونه های کشور 12.6 درصد و نمونه های استانی 35.5 است، همچنین میزان مبتلایان در هر هزار نفر در کشور 3.4 و در استان 9.2 درصد، درصد کشندگی در کشور 5.3 و در ایلام 2.95 است.

وی افزود: شرایط سن در فوت شدگان ناشی از کرونا از 19 تا 99 سال بوده و بیشترین گروه سنی فوتی بین 50 تا 79 سال است، همچنین شرایط مبتلایان بر حسب جنس نیز درصد ابتلا در مردان 58 درصد و در زنان 43 درصد (به علت اقتضای شرایط محیطی و اجتماعی مردان)و درصد فوت شدن در مردان 59 درصد و در زنان 42 درصد است.

دکتر کریمیان یادآور شد: شرایط سن مبتلایان از 2 ماهه تا 99 ساله است و بیشترین گروه سنی ابتلا بین 20 تا 49 سال است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 20 درصد مبتلایان به کرونا و 86 درصد فوت شدگان دارای بیماری زمینه ای بوده و در تمامی مشاغل و حرف موارد ابتلا و فوت دیده می گردد که بیشترین موارد ابتلا در مشاغل به ترتیب افراد فاقد شغل، زنان خانه دار، مشاغل آزاد و کارمندان است و بیشترین مشاغل در موارد فوتی شامل سالمندان و زنان خانه دار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: تا به امروز 491 بازدید از سطح ادارات استان انجام شده است که میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها 76.1 درصد بوده است، همچنین 382 بازدید از شعب بانک های دولتی و خصوصی بعمل آمده و میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها 71.5 درصد بوده است.

دکتر جمیل صادقی فر گفت: پایین ترین درصد رعایت آیتم های پروتکل بهداشتی در ادارات و بانک ها مربوط به رعایت پروتکل بهداشتی مکان از جمله گندزدایی مستمر، وجود گندزدا در کنار میز مراجعین، عدم استفاده از لوازم تحریر مشترک و غیره بوده است که در ادارات این میزان 34.2 و در بانک ها 36.5 درصد بوده است.

وی افزود: بالاترین درصد رعایت آیتم های پروتکل بهداشتی در ادارات و بانک ها نیز مربوط به بانک ملی، ثبت اسناد و شرکت برق و پایین ترین درصد رعایت پروتکل بهداشتی در بانک ها و ادارات مربوط به دفاتر پیشخوان و بانک رفاه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: علت اصلی مرگ و میر در سه ماهه نخست سال 98 بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی، بیماری های قلبی، عروقی، سرطان و تومور، بیماری های دستگاه تنفسی، مرگ مربوط به حمل و نقل، عوارض حاملگی و زایمان بوده که در مجموع تعداد فوتی ها در این مدت 485 نفر بوده است اما تعداد مرگ درسه ماهه اول سال 99 در مجموع با همین بیماری ها به علاوه بیماری کرونا 564 نفر بوده است.

دکتر صادقی فر افزود: کل آمار سه ماهه اول سال 98 بر اساس آمار ثبت احوال 605 مورد و کل آمار سه ماهه اول سال جاری 692 مورد بوده است.

وی علت اختلاف آمار مرگ از سوی اداره ثبت احوال و با سامانه ثبت و طبقه بندی علل مرگ وزارت بهداشت را صدور شناسنامه در یک شهر و سکونت در شهر دیگر و فوت در همان شهر محل سکونت همچنین ابطال شناسنامه در شهر محل صدور شناسنامه و ناکافی و ناقص بودن شرایط ثبت بیان کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1091

به "خبرنگاران ابتلای هزار و 357 نفر از کارکنان ایلام به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ابتلای هزار و 357 نفر از کارکنان ایلام به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید