جلوگیری از اضافه برداشت 370 میلیون متر مکعب آب در خراسان رضوی

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، علی رضا رشیدیان چهارشنبه شب در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل آب و فاضلاب مشهد اظهار کرد: سال گذشته با اقداماتی که توسط بخش های زیرمجموعه وزارت نیرو در مشهد و استان در حوزه مدیریت مصرف در بخش های مختلف بویژه کشاورزی، نصب کنتورهای هوشمند صورت گرفت بالغ بر 370 میلیون متر مکعب اضافه برداشت از منابع آبی مدیریت و صرفه جویی شد.

جلوگیری از اضافه برداشت 370 میلیون متر مکعب آب در خراسان رضوی

وی اضافه نمود:با توجه به شرایط خاص خراسان رضوی و مشهد الرضا (ع) که سالانه بیش از 25 میلیون زائر و مسافر را با کسر ترددها و سفرهای درون استانی داراست ، پروژه هایی که در سطح استان آغاز شده باید با قوت در دوره مدیر جدید آبفای مشهد پیگیری و به انجام برسد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:حجم کار در مشهد و ضرورت ها و نگرانی ها برای تامین آب با سایر نقاط کشور با توجه به این شرایط قابل مقایسه با هیج نقطه ای از کشور نیست ، اهمیت مسائل و حساسیت های تامین آب مشهد نه تنها از تهران کمتر نیست بلکه بیش از آن است و احتیاج است وزارت نیرو همچون گذشته به این استان و مشهد توجه ویژه ای داشته باشد.

وی گفت:اجرای 20 هزار هکتار طرح های آبیاری نوین ، 2 هزار هکتار انتقال آب با لوله و مانند آن از جمله دیگر اقدامات مهم در حوزه مدیریت منابع آبی استان بوده است.

رشیدیان تاکید نمود:خط انتقال آب دریای عمان به شرق کشور و مشهد پروژه ای راهبردی و اساسی برای این منطقه است حتی اگر استان در سالهای ترسالی قرار گیرد باز این خط برای توسعه این منطقه اهمیت حیاتی دارد.

همچنین در این جلسه حمید رضا جانباز اظهار کرد:خراسان رضوی با وجود همه مسائل و مسائل باید مباحث مرتبط با کم آبی را در دستور کارگروه ملی قرار می داد که هنوز دریافت نشده است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اضافه نمود:مسائل خراسان رضوی به علل مختلف بعد ملی دارد و احتیاج است تا این موضوعات سریعتر در اختیار تهران قرار گیرد تا نسبت به آن تصمیم گیری و اقدام گردد.

گفتنی است در این جلسه حسین اسماعیلیان که پیش از این مدیر عامل آبفای خراسان رضوی بود ، به عنوان مدیرعامل آب و فاضلاب مشهد معرفی گردید و از خدمات سید علیرضا طباطبایی مدیر عامل سابق آبفای مشهد قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 74

به "جلوگیری از اضافه برداشت 370 میلیون متر مکعب آب در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از اضافه برداشت 370 میلیون متر مکعب آب در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید