تکذیب واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال

به گزارش لوکو، به گزارش سازمان خصوصی سازی، بر اساس نامه AFC به باشگاه های استقلال و پرسپولیس، حسین قربانزاده از تعیین تکلیف اختیار مالکانه و اعضای مجمع سرخابی ها برای حل شدن مشکل از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: مالکیت این دو باشگاه فعلا با دولت است و تا زمان واگذاری کنترلی این باشگاه ها در بورس در مالکیت دولت باقی خواهد ماند. اما طبق بند یک ماده 18 قانون سیاست های اصل 44 هر شرکتی که در لیست واگذاری قرار می گیرد از جمله این دو باشگاه، حقوق مالکانه آن به وزارت اقتصاد منتقل می شود.

تکذیب واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: وزیر اقتصاد هم معمولا سالانه مسؤولیت و اختیار مدیریت و برگزاری مجامع این شرکت های در لیست واگذاری را به وزرای ذیربط منتقل می کند که درخصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، وزیر اقتصاد ابتدای هر سال، اعمال حقوق مالکانه خود را به وزیر ورزش تفویض می کند و در همان نامه سالانه سه عضو مجمع این دو باشگاه را وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و وزیر ورزش عنوان می کند.

وی افزود: یکی از ایرادات کنفدراسیون فوتبال آسیا به این دو باشگاه، بحث مالکیت یگانه مطرح شده و به آن ایراد وارد کرده است. به همین جهت نامه ای را سازمان خصوصی سازی ارسال کرد که گواهی می کند این دو شرکت در دو ماه آینده در بورس عرضه خواهند شد و ضمناً مشترک بودن اعضای مجمع (سه وزیر) برای هر دو باشگاه نیز، احتمالا امروز تغییر خواهد کرد تا اعضای مجمع دو باشگاه متفاوت باشند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود، یکی از دلایل سپرده شدن مالکیت بدهی های مالیاتی این دو باشگاه است، مطرح کرد: مسأله تفویض اختیار مالکانه هیچ ارتباطی به بدهی مالیاتی این دو باشگاه ندارد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1900

به "تکذیب واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکذیب واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید