همه مدعیان امتیاز دادند، سقوط ماشین به قعر در روز ترکیدن بغض اراک

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، هفته پنجم رقابتهای لیگ برتر با انجام 7 بازی پشت سر گذاشته شد و در این روز همه مدعیان به جز پرسپولیس و نساجی که دیدارشان به تعویق افتاد امتیاز از دست دادند و شهرخودرو و پیکان به لطف پیروزی در این هفته توانستند به جمع مدعیان اضافه شوند.

همه مدعیان امتیاز دادند، سقوط ماشین به قعر در روز ترکیدن بغض اراک

اتفاقات رقم افتاده در این هفته باعث شد تا فاصله امتیازی بسیار کم شود و فشردگی در بالای جدول رده بندی بستر هرگونه تغییر در هفته های پیش رو را ایجاد کرده است.

گل گهر صدرنشین، اولین شکست خود در این فصل را تجربه کرد اما باوجود همین شکست به لطف توقف استقلال و صنعت نفت و برگزار نشدن دیدار پرسپولیس و نساجی، همچنان در صدر جدول باقی ماند.

در این هفته رسول خطیبی بلایی بر سر تیم سابقش آورد که آن را به انتهای جدول فرستاد. شاگردان خطیبی هرچقدر در بازی های قبلی گل نزده بودند در این بازی گلزنی کردند تا به لطف این پیروزی از انتهای جدول فاصله گرفته و ماشین سازی با جوان ترین سرمربی تاریخ این مسابقات با یک امتیاز و 10 گل خورده به تنهایی در انتهای جدول قرار بگیرد.

پیکان که این روزها با تارتار خوب نتیجه می گیرد، در ادامه فرایند رو به جلو توانست در سیرجان صدرنشین کنونی فوتبال ایران را شکت داده خودش هم به رده چهارم صعود کند.

فولاد و تراکتور در یک بازی جنجالی بدون اینکه گلی مقابل هم به ثمر برسانند به بازی خود سرانجام دادند که این سومین تساوی تراکتور و چهارمین تساوی فولادی ها بود. در این بازی بار دیگر شاهد جنجال نیمکت ها بودیم و عجیب که باز هم یک پای این جنجال نیمکت فولاد بود. نیمکتی که در این فصل بیش از سایر نیمکت ها تنش داشته است.

نفت مسجد سلیمان را باید پدیده این هفته دانست و عنوان بهترین تیم را به آن داد. شاگردان مجتبی حسینی توانستند با شایستگی تیم خوب سپاهان را با نتیجه 3 بر یک شکست دهند تا نخستین پیروزی این فصل خود را در یکی از حساس ترین دیدارهای نیم فصل شان به دست آورند.

در هفته پنجم تیم خوب شهرخودرو در فولاد شهر به دیدار تیم کرونا زده و بحران زده ذوب آهن رفت و پیروز شد به پیروزی دو بر یک برسد تا این نتیجه شاگردان رحمتی را به کورس مدعیان اضافه و شاگردان رضایی را به سمت انتهای جدول راهنمایی کند. ذوب آهن حالا در رده چهاردهم جدول واقع شده است و تنها مس رفسنجان و ماشین سازی را پایین تر از خود می بیند.

سایپا و مس رفسنجان هم در دیداری کم حاشیه و کم اتفاق به مساوی بدون گل رضایت دادند تا امتیازات بین دو تیم نارنجی پوش تقسیم شود. این دومین امتیاز مس رفسنجان بود و جالب اینکه این تیم هر دو امتیاز خود را در دیدارهای خارج از خانه به دست آورده و همچنان در حسرت امتیاز خانگی می سوزد. همانطور که در حسرت گل زدن در لیگ واقع شده است.

در حالی در سرانجام هفته پنجم گل گهر با 10 امتیاز در صدر جدول واقع شده است که کماکان تنها تیمی است که امتیازاتش دو رقمی شده است. فاصله امتیازی بین تیم ها بسیار کم است و بعد از گل گهر 10 امتیازی، 4 تیم 8 امتیازی و 5 تیم 7 امتیازی قرار دارند که عملاً رو کاغذ در هفته ششم شانس رسیدن به صدر جدول را دارند. در مجموع نیز فاصل صدر تا قعر جدول 9 امتیاز است و این آمار نشان می دهد این جدول تثبیت نشده و جای تغییرات زیادی در هفته های آینده دارد.

در این هفته 16 گل در 7 بازی ثبت شد که نرخ گلزنی نسبت به هفته قبل رشد 100 درصدی داشته است. در هفته چهارم 9 گل در 8 بازی به ثمر رسید و در هفته پنجم 16 گل در 7 بازی.

حامد پاکدل و سعید باقرپسند دو مهاجم تیم آلومینیوم اراک تنها بازیکنانی بودند که در این هفته بیشتر از یک گل زدند تا هر کدام با زدن 2 گل، بیشترین سهم را در پیروزی پر گل آلومینیوم داشته باشند. دیدار آلومینیوم اراک و ماشین سازی تبریز با رد و بدل شدن 5 گل، پر گل ترین بازی هفته بود.

پیکان و شهرخودرو دو تیمی بودند که در هفته پنجم خارج از خانه پیروز شدند که قطعاً نتیجه پیکان قابل ملاحظه تر بود چرا که آنها توانستند صدرنشین مسابقات را با نتیجه 2 بر یک شکست دهند.

خلاصه نتایج هفته پنجم لیگ برتر به شرح زیر است؛

نساجی - پرسپولیس؛ لغو شد

نفت مسجد سلیمان 3 - سپاهان یک

ذوب آهن اصفهان صفر - شهرخودرو 2

تراکتور صفر - فولاد صفر

سایپا صفر - مس رفسنجان صفر

گل گهر سیرجان یک - پیکان تهران 2

آلومینیوم اراک 4 - ماشین سازی تبریز یک

استقلال تهران یک - صنعت نفت آبادان یک

جدول رده بندی لیگ برتر در هفته پنجم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1318

به "همه مدعیان امتیاز دادند، سقوط ماشین به قعر در روز ترکیدن بغض اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه مدعیان امتیاز دادند، سقوط ماشین به قعر در روز ترکیدن بغض اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید