بازی در میدان مین

به گزارش لوکو، کسانی که برای این مأموریت انتخاب می شدند، افرادی با درایت، شجاع، شکیبا و منظم بودند. چون کوچک ترین سهل انگاری و تعلل آن ها همه چیز را به هم می ریخت. مردانی که در دل تاریکی اولین نفراتی بودند که وارد میدان می شدند.

بازی در میدان مین

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، احمد باوی(رضوانی فرد) با اشاره به چگونگی آشنایی اش با شهید محمدعلی آذری اعلام کرد: آشنایی من با محمدعلی آذری از لشکر قدس گیلان شروع شد. شهریورسال 61 پیش از عملیات محرم، حدود دوماه نیروها در منطقه دشت عباس مستقر بودند. محمدعلی به همراه مهدی خلفی هر دو به عنوان فرمانده، نیروهای منتخب را برای شناخت میدان های مین و پاکسازی معبرها برای عملیات های آینده آموزش می دادند. این تعالیم شامل چگونگی خنثی سازی مین و آشنایی با انواع و اقسام مین ها مانند گوجه ای، ضدتانک، ضدنفر غیره بود که هر کدام شیوه کاشت و خنثی سازی معینی داشت.

کسانی که برای این مأموریت انتخاب می شدند، افرادی با درایت، شجاع، شکیبا و منظم بودند. چون کوچک ترین سهل انگاری و تعلل آن ها همه چیز را به هم می ریخت. مردانی که در دل تاریکی اولین نفراتی بودند که وارد میدان می شدند. با خطر رو در رو بودند و افکارشان را از هرچه بود و نبود از پدر، مادر، زن، فرزند پاک می کردند. با دقت دل به کار خود می سپردند.

مهدی خلفی و محمدعلی آذری با تمرینات سخت و طاقت فرسا ، از آنان مردانی می ساختند که حضور در میدان های پر از مین برای آن ها بازی و سرگرمی زیبایی بود. یک شب تصمیم به خشم شبانه گرفتند. به سراغ من آمدند که در گوشه ای خواب بودم. بالای سرم اسلحه کلاش را روی رگبار گذاشتند و شلیک کردند. من که شوکه شده بودم، از خواب پریدم. ناخودآگاه دستم به شکم محمدعلی خورد که ناگهان به شدت به خودش پیچید و روی زمین افتاده بود.

وقتی از بچه ها علتش را پرسیدم، تازه متوجه مجروحیت او شدم. او در عملیات ثامن الائمه (شکست حصر آبادان) از ناحیه شکم و روده مجروح شده بود. داشت در چادر فرماندهی استراحت می کرد. خیلی سریع به دنبالش رفتم و از او عذرخواهی کردم.

محمدعلی آذری فردی شکیبا و با نیروها خوش برخورد بود. وقتی پیدایش می شد، تمام نیروها به وجد می آمدند. او در سه عملیات محرم، والفجر مقدماتی و والفجر یک در کنار مهدی خلفی کار راهنمایی، کنترل و تعلیم نیروهای تخریب را در لشکر قدس به عنوان فرمانده به عهده داشت که در عملیات والفجر1 در منطقه شمال غرب فکه چند نفر از نیروهای تخریب مجروح شدند. محمدعلی آذری که در سنگر روباز در خط مقدم حضور داشت، بعد از چندین بار مجروح شدن به شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 601

به "بازی در میدان مین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی در میدان مین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید