پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

به گزارش لوکو، در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای کیش یعنی پارک دلفین ها یا دلفیناریوم را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از پارک های بسیار دیدنی و از جاذبه های بی نظیر کیش به شمار می رود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

پارک دلفین یا دلفیناریُم واقع در جزیرهٔ کیش اولین پارک دلفین در ایران است. این پارک با سرمایه گذاری حسین ثابت، صاحب هتل بزرگ داریوش کیش، ساخته شده است و در سال 1393 به آقای سید عبدالرضا موسوی مالک شرکت هواپیمایی زاگرس فروخته شد و اکنون تحت کنترل و مدیریت ایشان قرار گرفته است .

متنوع ترین پستانداران دریایی ازجمله دلفین، شیر دریایی شمالی، شیر دریایی جنوبی، گربه دریایی شمالی، گراز دریایی، پنگوئن و … در بزرگترین دلفیناریوم خاورمیانه، پارک دلفین های کیش جمع آوری شده اند.

مقالات بیشتر درباره کیش بخوانید :

  • جاهای دیدنی کیش

در این مجموعه بیش از 21 پستاندار دریایی در استخرهای به حجم 18000 متر مکعب آب دریا نگهداری می شوند و مهیج ترین نمایش هایی که در جهان بی نظیر است به اجرا در می آورند. لازم به ذکر است در طی هفت سال گذشته از بدو ورود این حیوانات از اقصی نقاط جهان مربیان جوان ایرانی در این مجموعه تعلیمات لازم را آموزش دیده اند و به فعالیت خود مشغولند.

بازدیدکنندگان در مجموعه به وسیله اتوبوس قطاری به پارک پرندگان و سپس به دلفیناریوم راهنمایی می شوند. هم اکنون حدود 10هزار پرنده از 59 گونه مختلف در باغ پرندگان پارک دلفین ها نگهداری می گردد و سال جاری با وارد کردن بخش دیگری از انواع پرندگان در فصول خنک، تعداد آنها به 100هزار پرنده افزایش می یابد .

انواع پلیکان ، شتر مرغ ، طوطى ماکائو ، طاووس ، انواع لک لک ، توکان ، توراکو ، قو ، پنگوئن و انواع جانوران نادرى مثل کروکودیل در پارک دلفین های کیش وجود دارند که در چند قدمی تماشاگران بدون بودن در هر گونه بند و حصاری آزادانه زندگی میکنند .

تا به امروز هزاران درخت نخل در این پارک کاشته و مجموعه هایی از کاکتوس های استثنایی گردآوری شده است. در دلفیناریوم و باغ پرندگان این مجموعه زیباترین حیوانات نادر نگهداری می شوند . جنگل بارانهای مصنوعی، کوه آتشفشان، جهانی ارکیده، باغ پروانه ها و رستوران های منحصر به فرد در دست ساخت و طراحی می باشد .

پیش از این قرار بود هتل بین المللی 7 ستاره کوروش کبیر نیز به سرمایه گذاری آقای حسین ثابت در نزدیکی پارک دلفینها احداث گردد اما با فرایند تعطیلی ساخت این پروژه بزرگ معلوم نیست که چنین اتفاق مهمی کی بیفتد .

راستا پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش برروی نقشه

منبع: تاپ تراول
انتشار: 17 شهریور 1401 بروزرسانی: 17 شهریور 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2090

به "پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش" امتیاز دهید

1 کاربر به "پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید