بازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سلامت دانشجویان ، کارورزان و کارآموزانی که تعهد می دهند کرونا نگیرند

به گزارش لوکو، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حالی از دانشجویان تعهدنامه می گیرد که در برابر کرونا از خود محافظت نمایند که تجهیزات حفاظتی را به طور کامل و براساس احتیاج در اختیار آنان قرار نمی دهد.

بازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سلامت دانشجویان ، کارورزان و کارآموزانی که تعهد می دهند کرونا نگیرند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره های کالج در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

گروه دانشگاه خبرنگاران، عرفان توانا؛* کرونا دوباره اوج گرفته با این حال فعالیت های اجتماعی از سر گرفته شده و به خصوص در دانشگاه های علوم پزشکی، دانشجویان برای گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی خود به دانشگاه فراخوانده شده اند.

اما گزارش هایی از بعضی دانشگاه های علوم پزشکی به تحریریه خبرگزاری می رسد که نشان می دهد مسئولان دانشگاه آنقدر ها هم به فکر سلامت دانشجویان نیستند. دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از برخورد مسئولان دانشگاهی از یک سو و نبود تجهیزات کافی برای محافظت از دانشجویان از سوی دیگر، گلایه می نمایند.

تعهد می دهیم کرونا نگیریم

براساس گزارش های رسیده از دانشجویان این دانشگاه، در ابتدای دوره ای که دانشجویان قرار است به عنوان کارورزی یا کارآموزی بگذارنند، باید تعهدنامه ای را امضا نمایند که اگر به کرونا مبتلا شدند، مسئولیتش پای خودشان است.

در متن تعهدنامه ای که در دپارتمان روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به دانشجویان داده می گردد، دانشجو پس از درج نام و اطلاعات هویتی خود تأیید می نماید که با توجه به شرایط خاص ناشی از همه گیری covid-19 تقاضای گذراندن بخش روانپزشکی را دارم و متعهد می گردد تمامی احتیاطات لازم و شرایط ویژه جهت جلوپیری از ابتلا و انتقال ویروس covid-19 را به کار گیرم. بدیهی است مسئولیت هرگونه عواقب احتمای حضور در اینجانب می باشد.

تصویر چنین تعهدنامه ای از دانشجویان دانشکده پرستاری نیز منتشر شده است و این در حالی است که دانشجویان می گویند از سوی بیمارستان تجهیزات محافظتی به طور کامل در اختیار آنان قرار نمی گیرد.

یکی از دانشجویان درباره این موضوع به خبرنگار ما می گوید: هیچ بسته بهداشتی در اختیار دانشجو قرار نگرفته است. از دانشجویان آزمایشی برای کرونا گرفته نشده و وقتی می گوییم الکل بدهید که حداقل اتاق های خوابگاه را ضدعفونی کنیم، ما را تهدید به اخراج می نمایند.

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه می گوید: دانشجویان پرستاری این دانشگاه با هزینه شخصی ماسک تهیه نموده اند. در پیغام یکی از دانشجویان این دانشگاه به خبرنگاران نیز به موضوع نبود تجهیزات حفاظتی اشاره شده است. این دانشجو می گوید: در 4 بخش از بیمارستان امام خمینی (ره) بیمار با تشخیص کرونا بستری است و کسانی که در بیمارستان فعالیت و در جامعه تردد می نمایند، می توانند خطرآفرین باشند.

وی شرح می دهد: اخیرا گان و شیلد حفاظتی هم به ما نمی دهند و این بازی با جان دانشجویان است.

بعضی دانشجویان نیز به شرایط خوابگاه های دانشجویی این دانشگاه اعتراض می نمایند. به گفته آنان دانشجویان فعال در بخش های بالینی پرستاری و اتاق عمل را با دانشجویان بهداشت غیربالینی در یک روز و یک مکان اسکان داده اند.

ضدعفونی با موکت وایتکسی

در تصویری هم که از ورودی یکی از خوابگاه های این دانشگاه به دست ما رسیده، ورودی خوابگاه برگه با عنوان ایستگاه ضدعفونی کفش ها نام برده شده، درحالیکه مقابل این در ورودی، فقط یک تکه موکت مشاهده می گردد. دانشجویان می گویند روی این تکه موکت وایتکس ریخته می گردد و افراد قبل از ورود باید کفش خود را با وایتکس جذب شده در آن، ضدعفونی نمایند!

برای پیگیری این موضوع به دفتر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ارتباط گرفتیم. البته تعیین شد که این معاونت مسئولیت های مربوطه به حوزه کرونا و سلامت دانشجویان را به عهده معاونت آموزشی گذاشته است و بر این اساس ادامه ارتباط ما با معاونت آموزشی این دانشگاه بود. هرچند تماس های مکرر خبرنگار ما با سعید صادقیه اهری، معاون آموزشی این دانشگاه بی نتیجه بوده است و پیگیری های ما برای دریافت پاسخ از مسئولان این دانشگاه ادامه دارد.

به نظر می رسد شیوع کرونا بیشتر از آنکه تصور می کنیم جدی است؛ آمار مبتلایان رو به افزایش است و ممکن است دوباره به شرایطی شبیه به اسفند سال گذشته گرفتار شویم. در این زمان احتیاج جدی مراکز درمانی به نیرو ها و کادر درمانی بیش از گذشته است و محافظت از آنان باید اولویت مسئولان باشد. به همین دلیل انتظار می رود مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی، به ویژه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، پاسخ گوی احتیاج دانشجویان در این زمینه باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1044

به "بازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سلامت دانشجویان ، کارورزان و کارآموزانی که تعهد می دهند کرونا نگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سلامت دانشجویان ، کارورزان و کارآموزانی که تعهد می دهند کرونا نگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید