کاهش 40 درصدی بستری های کرونایی، پیشنهاد بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی در شهرهای زرد و نارنجی

به گزارش لوکو، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به کاهش 40 درصدی میزان بستری کرونایی گفت: پیشنهادی مبنی بر بازگشایی پایه های اول و دوم ابتدایی مدارس شهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که مخالفین و موافقانی داشت و مجدداً در جلسه قرارگاه اعلام و بررسی خواهد شد.

کاهش 40 درصدی بستری های کرونایی، پیشنهاد بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی در شهرهای زرد و نارنجی

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار کرد: گزارشی از فرایند بیماری در سطح جهان و ایران ارائه کردیم، در اروپا و امریکا موج سهمگینی شروع شده و مرگ و میر در این کشورها با سرد شدن هوا افزایش یافته است و سرد شدن هوا می تواند عاملی برای افزایش شیوع کرونا و پیک جدید بیماری باشد.

وی با بیان این که خبرهای خوبی در کشور خود از کرونا داریم، شرح داد: در 30 استان کشور فرایند کرونا نزولی شده و فقط درمازنداران فرایند نزولی هنوز شروع نشده است.

وی با تأکید بر لزوم پرهیز از عادی انگاری، گفت: مهم ترین عامل بیماری کرونا در این فصل دورهمی های خانوادگی است بنابراین از دورهمی به ویژه در شب یلدا باید پرهیز شود و اگر این دورهمی انجام شود دو هفته دیگر مجدداً شاهد خیز بیماری خواهیم بود .

رئیسی با اشاره به بهبود شرایط کرونا در کشور اظهار داشت: میزان مرگ و میر نسبت به یک ماه گذشته کاهش حدود 50 درصدی داشته است، میزان بستری نیز بیش از 40 درصد کاهش یافته در بیشتر استان ها شاهد فرایند نزولی آن هستیم.

وی هشدار داد: البته عدم رعایت پروتکل ها بیماری را افزایش خواهد داد، در شب های پیش رو به خصوص شب یلدا باید پروتکل ها را رعایت کنیم، نباید بگوییم شب یلدا دورهمی را با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری برگزار می کنیم، در حالی که به هیچ وجه نباید مهمانی و دورهمی برگزار شود و این که برخی می گویند دورهمی می گیریم اما با رعایت پروتکل و فاصله گذاری در خانه می نشینیم در کنترل بیماری اصلاً تأثیرگذار نخواهد بود.

رئیسی درباره شرایط شهرهای کشور از لحاظ شیوع کرونا گفت: در سطح کشور هیچ شهر قرمزی نداریم، 205 شهر ما نارنجی شدند و 243 شهر ما در شرایط زرد قرار دارند؛ چهار شهر نیاز به توجه ویژه دارند که امروز نیز به روسای دانشگاه های علوم پزشکی و استانداری ها این هشدار را دادیم؛ کردکوی در گلستان، بافت در کرمان، آمل و گولوگاه در مازندران در آستانه قرمز شدن هستند. توصیه ما به مردم همه شهرها رعایت پروتکل هاست، در هفته گذشته مازندران، گلستان، گیلان و اردبیل در شرایط قرمز بودند که از این شرایط خارج شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره مصوبات امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: برای 29 و 30 آذر منع تردد خودروهای شخصی از ساعت 20 در درون شهر اجرا می شود ؛ همچنین در این دو روز همه مشاغل به جز مشاغل گروه یک از ساعت 18 تعطیل هستند. پس از این دو روز نیز منع تردد از ساعت 21 شب تا چهار صبح در شهرهای نارنجی و همچنین منع تردد بین شهری از شهرهای نارنجی به سایر شهرها برقرار خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی شرح داد: 100 هزار نفر پس از برگزاری این آزمون قرار است جذب مراکز دولتی شوند. با توجه به آرامش نسبی که در کشور ایجاد شده این آزمون در موعد مقرر خود در بیش از 2700 حوزه در سراسر کشور با رعایت پروتکلها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: یک پیشنهاد درباره بازگشایی مدارس در پایه های اول و دوم ابتدایی مطرح شد، با توجه به مسائل در حوزه آموزش، پیشنهادی مبنی بر بازگشایی مدارس در این پایه ها درشهرهای نارنجی و زرد مطرح شد که مخالفین و موافقانی داشت و مجدداً در جلسه قرارگاه اعلام و بررسی خواهد شد و دو هفته آینده درباره این موضوع نیز تصمیم گیری می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1350

به "کاهش 40 درصدی بستری های کرونایی، پیشنهاد بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی در شهرهای زرد و نارنجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 40 درصدی بستری های کرونایی، پیشنهاد بازگشایی پایه اول و دوم ابتدایی در شهرهای زرد و نارنجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید